Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@21:09:51 GMT

رفتاري که موجب کاهش تمايلات جنسي ميشود؟

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۸۶۶۹

رفتاري که موجب کاهش تمايلات جنسي ميشود؟

خبرگزاري آريا -

مسوول آموزش کلينيک سلامت خانواده دانشگاه شاهد با بيان اينکه:« تمام زنان از همسر خود يک اسطوره شکست ناپذير در ذهن خود دارند و آن عبارتست از وفاداري و پايبندي مطلق مرد به زندگي مشترک افزود :زماني که اين اسطوره بشکند به ناگاه همه چيز فرو مي پاشد.»
دکتر محمد حسين اخوان تقوي گفت:«اولين و مهمترين اصل در زندگي زناشويي تعهد و پايبندي به همسر و مقيد بودن به روابط زناشويي در چارچوب خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام زنان از همسر خود يک اسطوره شکست ناپذير در ذهن خود دارند و همسر خود را مردي وفادار و پايبند به زندگي مي دانند اما زماني که روابط به خارج از چارچوب خانواده کشيده شود اين اسطوره مي شکند و حتي اگر مرد براي هميشه چنين روابطي را کنار بگذارد ديگر اعتماد زن به وي همچون گذشته نخواهد بود و مرد بازني با نفرت و خشم فروخورده روبروست و ديگر گرماي روابط گذشته احساس نمي شود.»
وي رابطه جنسي خارج از چارچوب خانواده را اجل معلق زندگي تشبيه کرد و گفت : زماني که اين اتفاق مي افتد ممکنست مرد نيز ديگر احساس گذشته را نسبت به همسر خود نداشته باشد و مدام در ذهنش دست به مقايسه بزند و ممکن است ديگر هيچ لذت و آرامشي را در کنار همسر خود احساس نکند .بنابراين مهمترين اصلي که موجب کاهش تمايلات جنسي زوجين نسبت به يکديگر مي شود عدم تعهد و پايبندي است که موجب مي شود روابط زناشويي به سردي گرايد ..»
دکتر اخوان تقوي تاکيد کرد:«اين بحث در دنياي مجازي نيز صادق است و ديدن ماهواره و تصاوير مستهجن براي تحريک شدن موجب عادت مي شود و بر کاهش اعتماد به نفس تاثير گذاشته و گاهي برخي از زوجين با مشاهده اين فيلم ها دست به مقايسه زده و به تقليد از اين فيلم ها کارهاي غيرمعمول و آسيب زننده و دردناک انجام مي دهند که موجب دوري و پرهيز از نزديکي مي شود.»
مسوول آموزش کلينيک سلامت خانواده دانشگاه شاهد افزود:«همانطور که در مصاحبه هاي قبل اشاره شد زندگي زناشويي به دو بخش داخل بستر خواب و خارج از بستر خواب تقسيم مي شود و هر دو قسمت در گرماي رابطه زناشويي موثر هستند.
زوجيني که مدام جنگ لفظي،مناقشه و يا درگيري فيزيکي دارند مسلما رابطه خوبي در بستر خواب با يکديگر نخواهند داشت. از سوي د يگر زوجيني که از بستر خواب به عنوان ابزاري براي قدرت نمايي ، کينه توزي و شيوه اي براي امتياز گيري استفاده مي کنند موجب ايجاد احساس سردي در طرف مقابل مي شوند .
وي ادامه داد:«نکته مهم ديگر که در سردي روابط زناشويي موثر است بي توجهي به ايفاي نقش همسري است ما در زندگي اجتماعي خود نقش هاي متفاوتي داريم و براي ايفاي درست آنها تلاش مي کنيم .باازدواج زن ومرد نقش تازه اي به نام نقش همسري را عهده دار مي شوند اما گاه يادمان مي رود که بايستي براي ايفاي کامل اين نقش وقت و انرژي صرف کنيم .خانه را فقط محلي براي استراحت و تماشاي تلويزيون مي دانيم و به همسر خود کم توجهيم .بي توجهي به نقش همسري بويژه با تولد بچه شدت بيشتري پيدا کرده و زوجين تمام توجه خودرا معطوف فرزندان مي کنند .
دکتر اخوان تقوي افزود:«برخي از مشکلات وموانع رايج در زندگي به کرات بر روي سردي روابط زناشويي تاثيرگذار است به عنوان مثال خستگي بيش از اندازه به علت کار طولاني وپرزحمت يا محيط کار پراسترس و پرتنش و يا به علت نامناسب بودن شيوه زندگي وکم تحرکي به شدت بر روي روابط زوجين تاثير مي گذارد همچنين مسائل و مشکلاتي همچون مشکلات مالي، شغلي، تحصيلي نيز خودآگاه و يا ناخودآگاه بر روابط زن و شوهر تاثيرگذار است.»
وي ادامه داد:«برخي نگراني ها و ترس ها مانند ترس از باردار شدن و يا ترس از ديده شدن توسط فرزندان نيز مي تواند بر روابط زناشويي تاثير منفي بگذارد. همچنين سيگار کشيدن در درازمدت مي تواند منجر به ناتواني جنسي شود و يا چاقي موجب کاهش ميل جنسي و بروز اختلالات جنسي مي شود.»
مسوول آموزش کلينيک سلامت خانواده دانشگاه شاهد افزود:«نکه مهم ديگر قابل اشاره اين است که برخي زوجين تمام اوقات فراغت خود را پر مي کنند و اين کار غلط است. ما دستورالعملي براي افراد مجردي که خودارضايي مي کنند داريم و آن پرکردن تمام اوقات فراغت با مطالعه و تفريجات سالم و فعاليت هاي جمعي واجتماعي است اما اين دستورالعمل در مورد زوجين برعکس است . آنها حق ندارند تمام وقت خالي خود را به ديد و بازديد وسفر و ورزش و خريد ونظاير آن بگذرانند بلکه بايستي وقتي را براي با هم بودن و باهم خلوت کردن اختصاص دهند.
نکته مهم ديگر بي توجهي به اراستگي ووضع ظاهري است .بي توجهي به وضع ظاهري و نظافت وبهداشت شخصي مي تواند دليل ديگري براي سردي روابط زناشويي باشد. »
وي ادامه داد:« از ديگر نکاتي که بر روابط زناشويي تاثيرگذار است و موجب سردي روابط زن و شوهر مي شود کليشه اي شدن روابط است به اين معني که بعد از گذشت مدتي از زندگي زناشويي زوجين نمي دانند چه کار جديدي کنند تا انگيزه هاي همسر خود را افزايش دهند .بايد گفت همانطوري که زوجين براي کار و زندگي و آينده فرزندان خود برنامه ريزي مي کنند بايستي براي روابط زناشويي خود طراحي هاي جديد وبرنامه ريزي داشته باشند .براي مثال افزايش ابراز محبت واستفاده از راه هاي جديد براي ابراز آن براي گرم تر کردن روابط زناشويي بسيار مهم است.
همچنين ضروريست زوجين براي روابط زناشويي خود مانند تمام کارهاي روزمره زندگي در داخل برنامه هفتگي وقتي را اختصاص دهند و به انجام آن باتوافق هم مقيد باشند .در غير اينصورت دغدغه ها و مشغله هاي مختلف زندگي جاي ان را پر مي کنند و روبط جنسي زوچين رفته رفته از زندگي زناشويي حذف مي شود .
منبع : salamatnews.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد

وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده شد. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دو ماهه هم یک وکیل کار‌های مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد.

این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کار‌های مراسم ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی شده است.

 به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار مورایس فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات او را برعهده دارد.

منبع: تسنیم

tags # ژوزه مورایس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • همسر سرمربی سپاهان کیست؟ این دختر ایرانی دل و دین ژوزه مورایس را برد!
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران