Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون شوراها با انتقاد از ضعف وزارتخانه های کشور و امور خارجه در بحث نظارت بر صدور ویزای اربعین گفت: شرکت های نامعتبر به جای سازمان حج و زیارت اقدام به صدور ویزا برای زایران اربعین می کنند.

امیر خجسته، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با حضور در غرفه شبستان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به صدور ویزا برای زایران اربعین به خبرنگار شبستان گفت: متاسفانه یک میلیون و 200 هزار نفر تاکنون ویزای اربعین گرفته اند که فقط 300 هزار نفر از این تعداد را حج و زیارت توانسته است مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: حج و زیارت روزها در انتظار این است که سفارت عراق برای زایران اربعین ویزا صادر کند اما متاسفانه برخی از مسئولان ما با سفارت عراق هماهنگ کرده اند که از طریق شرکت های غیرقانونی افراد برای ویزا اقدام کنند و حتی اعلام کرده اند که اگر می خواهید زودتر ویزای خود را اخذ کنیم از طریق این شرکت ها در تهران، اهواز و کرمانشاه اقدام کنید.

 

خجسته بیان کرد:  یک شرکت در اهواز با هماهنگی سفارت عراق برای صدور ویزای زایران اربعین کار می کنند و سه شرکت نیز در تهران در این زمینه فعالیت می کنند. جالب این است که کنسولگری عراق در خوزستان شرکتی به نام شرکت زهره البصره تشکیل داده است و با ارتباطی که با شرکت های داخلی برقرار کرده اند ویزا را صادر می کنند.

 

عضو کمیسیون شوراها تصریح کرد: حج و زیارت وظیفه صدور ویزا عتبات را بر عهده دارد و با فعالیت این شرکت ها حج و زیارت عملا کاری نمی تواند انجام دهد. کنسولگری عراق و سفارت این کشور در حال مدیریت این موضوع است در حالی که در عراق مسئولان عراقی اجازه فعالیت یک دفتر ما را نمی دهد.

 

خجسته ادامه داد: متاسفانه مسئول ما این اجازه را داده اند و می بینند که 900 هزار نفر ویزا گرفته اند و ویزای هر نفری 9 هزار تومان سود برای آقایان دارد.

 

وی با انتقاد از ضعف وزارتخانه های امور خارجه و کشور در این زمینه گفت: وزارت کشور به عنوان متولی بحث ستاد اربعین باید در این زمینه اقدام جدی کند که این ناامنی ها ایجاد نشود.

 

نماینده مردم همدان در خانه ملت بیان کرد: حج و زیارت در مقابل خدماتی که زایران ارایه می دهند باید پاسخگو باشد اما این شرکت ها هیچ گونه پاسخگویی ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: اینگونه دلال بازی ها بازی کردن با عقاید مردم است و این برای ستاد اربعین عملکرد خوبی نیست.

 

خجسته گفت: بنده به عنوان عضو کمیسیون شوراها به این مسئله ورود پیدا کرده ام و با ریاست کمیسیون نیز صحبت کرده ای که به جدیت این مسئله را پیگیری کنیم.

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، «اللوا ریاض الخیکانی» مشاور وزیر داخلی و رییس ستاد اربعین کشور عراق ظهر دوشنبه در نشست مشترک با سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: تمهیدات لازم برای اربعین‌حسینی از هم اکنون تدارک دیده می‌شود.

وی افزود: در چند روز گذشته با معاون وزیر در این خصوص مذاکراتی صورت گرفت و معاون وزیر تاکنون چندین جلسه در این خصوص برگزار کرده است.

مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد: با رصد چهار گذرگاه اصلی مهران، چذابه، خسروی و شلمچه، باید کمبودهای این مرزها برای برگزاری اربعین‌حسینی در این چهار مرز، شناسایی و برطرف شود.

کد خبر 6098368

دیگر خبرها

  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست نیست؟
  • کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان
  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست قرار دارد؟
  • دریافت ویزای بیش از ۷۴ هزار زائر حج
  • راهنمای دریافت ویزای تایلند
  • عدم صدور ویزا همچنان مشکل جدی ماست/ المپیک را قطعی شده می‌دانم
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد