Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد خبری استان در هفته گذشته اظهارنظر مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در خصوص تعداد دانش آموزان با ملیت غیر ایرانی در استان بود که وی تعداد آن ها را 302 دانش آموز عراقی و افغانستانی اعلام کرد.
سلیمان محبی با بیان اینکه از مجموع دانش آموزان خارجی در کرمانشاه، 298 نفر آن ها را دانش آموزان عراقی و چهار نفر را نیز دانش آموزان افغانستانی تشکیل می دهند، در خصوص دانش آموزان با ملیت عراقی، گفت: بیشترین دانش آموزان عراقی به تعداد 185 نفر در شهرستان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که 131 نفر آن ها در مدارس ناحیه سه، 28 نفر در مدارس ناحیه 2 و 26 نفر نیز در ناحیه یک حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین 40 نفر از دانش آموزان عراقی در اسلام آبادغرب، 16 نفر در جوانرود، 12 نفر در پاوه، 10 نفر در سرپل ذهاب، هفت نفر در سنقروکلیایی، هفت نفر در گیلانغرب، چهار نفر در صحنه، چهار نفر در کنگاور، چهار نفر در ماهیدشت، سه نفر در باینگان، 2 نفر در بیستون، 2 نفر در قصرشیرین، یک نفر در روانسر و یک نفر نیز در گهواره مشغول به تحصیل هستند.
محبی افزود: از مجموع چهار دانش آموز با تابعیت افغانستانی نیز سه نفر آن ها در کنگاور و یک نفر هم در گیلانغرب مشغول به تحصیل هستند.

**اختصاص 550 میلیارد ریال اعتبار خرید وسایل کمک توانبخشی برای معلولان کشور
مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی، از اختصاص 550 میلیارد ریال اعتبار خرید وسایل کمک توابخشی برای معلولان و مددجویان کشور خبر داد و گفت: هم اکنون یک میلیون و 300 هزار معلول در کشور وجود دارد و نزدیک به 2 هزار مرکز بهزیستی به این معلولان خدمت ارائه می کنند.
زهرا نوع پرست، در دومین کارگاه آموزشی پروژه نویسی که با حضور معاونان توانبخشی کشور برگزار شد، همچنین از وجود یک هزار و 100 مرکز روزانه در کشور خبر داد و اظهار داشت: تامین وسایل کمک توانبخشی مهم ترین وظیفه ای است که سازمان بهزیستی در برابر معلولان برعهده دارد.
وی از توزیع وسایل کمک توانبخشی در بین 99 هزار معلول در سالی که گذشت نیز خبر داد و افزود: این وسایل به ارزش 350 میلیارد ریال توزیع شده است.

** اختصاص 300 دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران اربعین
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه، از اختصاص 300 دستگاه اتوبوس درون شهری برای جا به جایی زائران اربعین از شهر قصرشیرین به مرز خسروی خبر داد و گفت:خط کشی راه های حوزه استحفاظی استان به میزبان یک هزار و 50 کیلومتر و نصب و راه اندازی 400 چراغ چشمک زن از جمله دیگر اقدام انجام شده بوده است.
بهمن خسروانی افزود: تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی به میزان 400 متر مربع، تهیه و نصب حفاظ فلزی هندریل برای 42 دهنه پل، تعمیرات اساسی 10 دهنه پل بزرگ و 232 مورد ابنیه فنی و اجرای چهار سیستم روشنایی نقطه ای از دیگر اقدام های صورت گرفته بوده است.
وی با بیان اینکه 86 نقطه جاده ای آشکارسازی و تقاطع های روستایی نیز ساماندهی شده اند، یادآوری کرد: یکی دیگر از اقدام های انجام گرفته اصلاح هشت نقطه پرخطر جاده ای است.
خسروانی ادامه داد: روکش آسفالت به طول 89 کیلومتر، لکه گیری به مقدار 309 هزار و 427 متر مربع، درزگیری به مقدار 250 هزار و 482 هزار متر و شانه سازی آسفالتی به مقدار 93 کیلومتر نیز در راستای روانسازی عبور و مرور زائران اربعین در استان کرمانشاه انجام شده است.

** استقرار 86 پایگاه فوریت های پزشکی در مسیر تردد زوار اربعین در استان کرمانشاه
معاون عملیات مرکز فوریت های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 86 پایگاه ثابت و سیار اورژانس در مسیر تردد زوار اربعین از پنجم تا 25 آبان به زائران خدمات پزشکی ارائه می دهند.
فریدون صادقی در حاشیه برگزاری همایش بزرگ پرسنل فوریت های پزشکی کشور در کرمانشاه با اعلام اینکه زائران اربعین از پنج ورودی وارد استان کرمانشاه و مرز خسروی می شوند، افزود: نیروهای اورژانس همچنین در 41 نقطه استان منتهی به مرز خسروی مستقر هستند.
وی به اختصاص 128 دستگاه آمبولانس از استان برای ارائه خدمات به زائران اربعین اشاره کرد و گفت: 56 دستگاه آمبولانس از 11 استان دیگر برای خدمات رسانی به زوار وارد استان شده است.
صادقی همچنین از استقرار 2 بیمارستان صحرایی و یک درمانگاه در قصرشیرین خبر داد که در طول حضور زوار اربعین در استان کرمانشاه توسط کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین ارائه می شود.

** تعلیق همه پرسی کردستان عراق میخ دیگری بر تابوت آمریکا و استکبار بود
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش های استکبار برای نتیجه دادن همه پرسی کردستان عراق گفت: خبر تعلیق این همه پرسی میخ دیگری برتابوت آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که امید زیادی برای به سرانجام رسیدن آن داشتند.
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در یادواره شهدای مدافع حرم استان و شهید شاخص کشوری محمدسعید جعفری و 4400 شهید شهرستان کرمانشاه که در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سیاست امروز دنیای استکبار تجزیه طلبی در کشورهای اسلامی منطقه است.
وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای استکباری بشدت از کوچک شدن کشورهای منطقه و استقلال قومیت های مختلف حمایت می کنند تا برای ادامه حیات به آنان متکی و وابسته باشند، گفت: این موضوع بسیار خطرناک است و جمهوری اسلامی با قدرت مقابل این سیاست ایستادگی خواهد کرد.
سرتیپ پاسدار سلامی ادامه داد: آمریکا در دنیای کنونی نقشی بسیار ضعیف و حاشیه ای در تحولات منطقه دارد که تعیین کننده نیست و این حاکی از ناتوانی و ضعف آن هاست، ضعفی که در یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان و ... مشاهده شد.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران به زوال آمریکا طی سال های اخیر اشاره و با بیان اینکه این کشور دیگر سیمای یک قدرت جهانی همچون دهه های گذشته را ندارد، افزود: با نگاهی به سخنان اخیر رئیس جمهوری این کشور می توان اعتراف به شکست را در سخنانش مشاهده کرد.

** نمایشگاه کتاب کرمانشاه برپا می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از حضور بیش از 400 ناشر کشوری در نمایشگاه کتاب امسال کرمانشاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه 20 تا 25 آبان برگزار می شود.
حجت الاسلام رحیم جعفری از ثبت نام 570 ناشر در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: برای بالارفتن کیفیت این نمایشگاه به همکاری دستگاه های اجرایی نیاز داریم.
وی اعتبار لازم برای برگزاری این نمایشگاه را بیش از 2 میلیارد ریال پیش بینی کرد.

** استاندار: فضای استان کرمانشاه کدر و غبارآلود نیست
استاندار کرمانشاه گفت: برخی افراد فضای استان را کدر می بینند، در حالی که واقعا فضای استان غبارآلود نیست و غبارآلود دیدن فضای استان مانع دیدن ظرفیت های کرمانشاه در راه توسعه می شود.
هوشنگ بازوند در نشست هم اندیشی فعالان بخش گردشگری اظهار کرد: دانشگاه ها باید با ارائه راهکارهای مناسب هزینه های توسعه صنعت گردشگری را کاهش دهند.
وی با تاکید بر اینکه بیکاری یک دل نگرانی جدی برای استان کرمانشاه است، افزود: تمام خانواده های کرمانشاهی به نحوی گرفتار معضل بیکاری هستند.

**هشت هزار نفر منتظر صدور ویزا از کنسولگری عراق در کرمانشاه هستند
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: هم اکنون هشت هزار نفر که ثبت نامشان قطعی شده منتظر صدور ویزا از کنسولگری عراق برای سفر به عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) هستند، اما متاسفانه این کنسولگری ظرفیت صدور روزانه بیش از یک هزار ویزا را ندارد.
حامد دارابی ادامه داد: با ادامه این روند ممکن است در روزهای آتی دچار مشکل شویم و فعلا از دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور که در کرمانشاه مستقر است، خواسته ایم با مکاتبه با کنسولگری عراق تدبیری برای حل این مشکل بیندیشند چرا که آن ها تنها مرجعی در استان هستند که می توانند در این خصوص با کنسولگری مکاتبه داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش یادآوری کرد: از 27 شهریور تا سوم آبان در مجموع هفت هزار و 59 ویزا در کنسولگری عراق در کرمانشاه برای زائران استان های کرمانشاه، کردستان و لرستان صادر شده است.
دارابی افزود: از مجموع ویزاهای صادر شده پنج هزار و 918 مورد مربوط به کرمانشاه، 812 مورد مربوط به کردستان و 329 مورد مربوط به زائران لرستان است.
همچنین خبرنگار ایرنا برای دریافت نظرات مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمانشاه تماس گرفت اما پاسخی از سوی وی دریافت نکرد.

** تمام توان خود رابرای خدمات رسانی به زائران اربعین به کار می گیریم
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از به کارگیری همه توان و ظرفیت های لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز رسمی خسروی خبر داد و گفت: اقدام های مطلوبی از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط برای ایجاد زیرساخت های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی صورت گرفته که قابل قدردانی است.
محمدحسین ذوالفقاری در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که در محل پایانه مسافری مرز رسمی خسروی برگزار شد، افزود:عملکرد مطلوب مسئولان کشوری و استانی در نخستین سال عبور زائران از مرز خسروی، بهترین تبلیغ برای تداوم تردد زائران از این مرز در سال‌های آینده خواهد بود.
وی بیان کرد: در فرصت باقی مانده تا اوایل هفته جاری نیازهای ضروری باقی مانده در مرز خسروی تامین می شود و همه باید از تمام ظرفیت های موجود برای خدمات رسانی به زائران استفاده کنیم.

** تجهیزات و قدرت دفاعی کشورمان قابل مذاکره و گفتگو نیست
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، تجهیزات و قدرت و توان دفاعی کشورمان تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره و گفتگو نبوده و بهتر است دشمنان این خیال خام را از سر خود بیرون کنند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه (5 آبان)، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدارشان با نخست وزیر عراق نیز از آن ها خواستند تا مراقب مکر و حیله آمریکایی ها باشند و فریب آن ها را نخورند.
وی همچنین با بیان اینکه معظم له در دیدار اخیر خود با دانش آموختگان دانشکده افسری ارتش سخنانی راجع به قطع وابستگی به نفت ایراد فرمودند که باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که بنای اقتصادی کشور باید بر مبنای امنی نهاده شود و باید از وابستگی فعلی به نفت فاصله بگیریم.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه