Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه همه جامعه با اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در امر مبارزه با این پدیده شوم دخیل شدند بر لزوم استفاده از ظرفیت مساجد برای افزایش آگاهی مردم در این زمینه تاکید کرد.

سردار محمدمسعود زاهدیان، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا امروز با حضور در غرفه شبستان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به این سوال که چرا با اقدامات فراوانی که در راستای مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است همچنان استقبال و عرضه مواد مخدر در کشور بالاست، گفت: مباحث مربوط به افزایش مصرف و تقاضای مصرف در جامعه ما دارای موضوعات و دلایل متعددی است اول اینکه ما در منطقه ای واقع شدیم که بیشترین تولید مواد مخدر در مجاورت کشور ما صورت می گیرد و همچنین ترانزیت آن به کشورهای اروپایی نیز از مسیر کشور ما انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سردار زاهدیان با بیان اینکه متاسفانه اقدامات پیشگیرانه در کشور ما بسیار ضعیف است، افزود: ما نتوانستیم جامعه را نسبت به سطح تهدیدی که وجود دارد، حساس کنیم و همچنین نتوانستیم مردم را تحت آموزش های مناسب قرار دهیم این ضعف هم از لایه های مختلفی که در جامعه وجود دارد باید جبران شود.

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بر لزوم آموزش کودکان در مهدکودک ها تاکید کرد و افزود: کودکان باید در مهدکودک ها در مقابل آسیب هایی که در جامعه وجود دارد تحت آموزش قرار بگیرند تا این قدرت را داشته باشند که به پیشنهادهای غیر منطقی و غیر متعارفی که در جامعه به آنها می شود نه بگویند.

 

وی با بیان اینکه امروز کودکان ما در مواجهه با آسیب های اجتماعی توانمند نیستند، اظهار کرد: این ضعف موجود ناشی از عملکرد ضعیف دستگاه های مربوطه است امروز می بینیم در مهدکودک ها هیچ اقدام و برنامه جدی صورت نمی گیرد به جای اینکه کودکان را نسبت به مسایل اجتماعی آگاه کنند در بسیاری مواقع مواردی را آموزش می دهند که در آینده برایشان مشکلاتی فراهم می کند.

 

سردار زاهدیان افزود: در مدارس ما به جای اینکه با معضلات و پدیده های اجتماعی که وجود دارد برخورد کنیم سعی کردیم آنها را انکار کنیم همین کار کردن موجب پیچیده تر شدن این آسیب ها شده است. شاید متناسب با تهدیدی که امروز در جامعه ما وجود دارد؛ نتوانستیم طراحی و برنامه ریزی کنیم.

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با ابراز تاسف از عدم استفاده از ظرفیت انجمن های اولیا و مربیان اظهار کرد: سالهای متمادی می گذرد ولی ما هنوز نتوانستیم از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان استفاده مناسبی کنیم. هر زمانی که انجمن اولیا و مربیان از خانواده ها دعوت به عمل آورده اند یا قصد دریافت وجهی برای گردش امورات مدرسه بوده یا مشکلات پیش پا افتاده ای مثلا برای پر کردن زمان تشکیل جلسات بوده است در حالی که آنها می توانند با برگزاری یک جلسه در هر هفته مثلا بخشی از مشکلات را بررسی و حل کنند.

 

 

وی ادامه داد: همچنان رسانه ملی، حوزه ها و دستگاه های دیگر دارای این ظرفیت هستند ولی متاسفانه هیچگاه نتوانسته اند از این ظرفیت ها به نحو احسن بهره برداری کنند.

 

سردار زاهدیان با بیان اینکه امروزه توجه جدی به اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر شده است، اظهار کرد: ما با اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر توانستیم همه جامعه را در امر مبارزه با مواد مخدر دخیل کنیم شاید بسیاری از افراد ظرفیت ترک اعتیاد را داشته باشند ولی منابع مالی مناسبی برای ترک نداشته اند لذا خوب است که خیرین اقدام به راه اندازی مراکز ترک اعتیاد در محلات کنند که این امر می تواند نقش مهمی در مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه بسیاری از افراد جامعه نسبت به اعتیاد و درمان آن موضع دارند، تصریح کرد: چون این افراد خوب توجیه نشدند در صورتی که شاید ترک اعتیاد و ایجاد مراکز بازپروری معتادان ثوابش از ساختن مسجد هم بیشتر باشد و تاثیرگذاری که در جامعه ایجاد می کند عمیق تر و بهتر باشد.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه ما نتوانستیم از ظرفیت مساجد جامعه برای افزایش سطح آگاهی مردم استفاده کنیم، اظهار کرد: همچنین از ظرفیت مبلغان مذهبی که از حوزه ها برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد اعزام می شوند نیز نتوانستیم به خوبی بهره برداری کنیم.

 

وی بیان کرد: همچنین در رسانه ملی نیز برنامه های مناسبی برای مبارزه با مواد مخدر ارایه نشده است و بیشتر برنامه ها هم تکراری و یکنواخت است.

 

وی گفت: ما باید مشکلات جامعه را بر اساس شرایط روز تطبیق دهیم و از همه مهمتر شاید راهبردهایی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 85 مشخص کردند و حضرت آقا تصویب کردند و در ذیل آن هم نگرانی خود را نسبت به اجرای آن اعلام کردند ما آن راهبردها را هم اجرا نکردیم.

 

وی با اشاره به ساخت پیشسازها تصریح کرد: پیشسازها موادی هستند که تحت کنترل می باشند دولت ها میزان مصرف آن را تعریف کرده و بر توزیع آن نظارت دارند و وزارت بهداشت هم بخش مربوطه را تشکیل داده و نظارت خود را اعمال می کنند.

 

سردار زاهدیان از کشف 426 تن مشروبات مواد مخدر از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: کشفیات مواد مخدر 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

 

وی در پایان با تشکر از اهتمام خبرگزاری شبستان در زمینه آگاهی سازی جامعه در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت، خبرگزاری شبستان با پس زمینه قرآنی که دارد می تواند نقش مهم و اساسی را در کیفی کردن الگوهای زندگی ایفا کند.

 

 

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه