Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@14:19:16 GMT

سه واقعه 13 آبان تجلی پیام عاشورا است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۸۵۲۶

سه واقعه 13 آبان تجلی پیام عاشورا است

مهدی صدفی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت 13آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 با بیان اینکه سه رخداد مهم در 13 آبان از جمله سالروز تبعید امام، کشتار دانش آموزان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی رخ داده است.
وی بیان کرد: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار در نگاه و رویکرد ملت ایران فقط یک شعار نیست بلکه به عنوان یک فرهنگ استکبارستیزی و نماد ایستادگی، مقاومت و فریاد حق طلبی در مقابل نظام های استکباری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار کرد: بر اساس فرمایشات امام راحل (ره) یکی از اهداف و فلسفه بعثت انبیا نیز مبارزه با استکبار، ظلم و بی عدالتی است و امروزه به عنوان یک باور دینی به این مهم نگاه می شود.
وی تصریح کرد: هر کدام از سه واقعه 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود و یکی از پیام های مهم این سه واقعه مبارزه با مستکبران عالم، ظلم و بی عدالتی است و ریشه این پیام ها در فرهنگ قرآنی و فرهنگ عاشورای حسینی (ع) است.
وی تصریح کرد: ملت ایران با برپایی راهپیمایی 13 آبان در صددند در راستای تقویت روحیه استکبار ستیزی حرکت کنند و جنایات و بدعهدی های آمریکا را تبیین کنند.
صدفی تاکید کرد: آمریکا هرگز خواهان رفاه، امنیت، آسایش، اقتدار نظام و آزادی ملت ایران نبوده و این مهم را نمی خواهد.
وی به 120 مورد توطئه و جنایات آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در مورد ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: هر کدام از این توطئه ها شامل برنامه ها و اتفاقات زیادی است.
وی افزود: تجلیل و تکریم از دانشجویان و دانش آموزان به عنوان پیشگامان انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در برنامه های محوری 13 آبان گنجانده شده است.
وی به برنامه های 13 آبان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این برنامه ها در سال جاری به صورت متمایز از سالهای قبل برگزار می شود و یکی از دلایل تفاوت ها سخنان ترامپ و برانگیخته شدن حس و خشم انقلابی مردم است.
وی تاکید کرد: اقدامات آمریکا و نظام استکباری و سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا موجب تمایز راهپیمایی 13 آبان خواهد شد.
صدفی گفت: ترامپ با ایراد سخنان سخیفانه خود می خواست عکس العمل ملت ایران را آزمایش کند و حرکت رئیس جمهوری آمریکا با عکس العمل همه اقشار مردم و مسئولان روبرو شد حتی هم پیمانان آمریکا نیز در رابطه عکس العمل نشان دادند.
وی افزود: هر زمانی که در مقاطع مختلف شاهد تندروی و بد خلقی نسبت به نظام جمهوری اسلامی از سوی بیگانان بودیم ملت ایران با سلایق مختلف اعلام مخالفت کردند و نمونه آن را در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم.
وی اظهار کرد: مجدد در 13 آبان سال جاری غیرت و خشم انقلابی به مدد این ملت خواهد آمد و موجب می شود این حرکت ها همبستگی ملت را بیشتر کند.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه 13 آبان متعلق به قشر خاص نیست بلکه متعلق به همه ملت ایران است گفت: این ملت با همه کمبودها و تحریم ها همواره در صحنه حضور داشته و دارند.
وی بیان کرد: اقشار مختلف مردم نهادها و دستگاه های اجرایی استان کرمان آمادگی خود را برای برگزاری آیین 13 آبان اعلام کرده اند.
وی افزود: یکی از توطئه های اخیر آمریکا اهانت و توطئه دشمن نسبت به سپاه پاسداران به عنوان نهادی ارزشی است .
وی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی و پاسدار امنیت و اقتدار نظام است لذا ملت ایران در 13 آبان حمایت خود را از سپاه پاداران انقلاب اسلامی نیز اعلام کردند.
صدفی با بیان اینکه برنامه های مختلف در قالب مختلف در 13 آبان سال جاری در استان کرمان برگزار می شود گفت: برنامه هایی در دانشگاه ها در قالب بصیرت افزایی پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: مسابقه مقاله نویسی، انشا، معلومات عمومی، ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان در قالب نمایش، فیلم داستان، مسابقات، میزگردها، جلسات تخصصی با حضور کارشناسان و برنامه های تولیدی و مستند از صدا و سیما در 13 آبان برگزار خواهد شد.
وی به برپایی نمایشگاه های تخصصی جنایات آمریکا، ویژه برنامه های مساجد و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های تبیینی در مساجد برگزار خواهد کرد.
صدفی گفت: برگزاری دعای ندبه، برگزاری مجالس مذهبی به یاد شهدای دانش آموز و شهدای انقلاب، چاپ کتاب ویژه نامه و بروشور با عنوان توطئه و بدعهدی های آمریکا، بهره گیری از فضای مجازی و مستندهایی از جنایات استکبار جهانی فضاسازی محیطی در شهر و ایستگاه های فرهنگی و راهپیمایی 13 آبان برگزار می شود.
وی به برگزاری راهپیمایی 13 آبان با حضور اقشار مختلف مردم در استان کرمان طی سال جاری اشاره و تصریح کرد: راهپیمایی از چهارراه طالقانی از ساعت 9 صبح تا میدان شورا برگزار خواهد شد و راهپیمایان در پایان در مقابل حسینیه ثارالله تجمع خواهند کرد.
وی ادامه داد: در طول مسیر راهپیایی ایستگاههای فرهنگی و هنری و ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان ایستگاه سرود و سلامت پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: قرائت قطعنامه و سخنرانی نیز در محل تجمع راهپیمایان در میدان شورا قرائت خواهد شد.
13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی و تبعید حضرت امام خمینی (ره) و روز دانش اموز است.
خبرنگار: نجمه حسنی* انتشار دهنده:
3029

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای روستای امند

در این مراسم حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا یادواره شهدا را عامل زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا دانست.

وی  افزود: شهدا پرورش یافتگان مکتب حضرت امام (ره) بودند همان مکتبی که برگرفته از نهضت عاشورا بود. 

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق نماد اقتدار و عزت نیرو‌های مسلح کشور بود و این پیام واضح را کل جهان مخابره کرد که کشور ما در مورد منافع ملی و تمامیت ارضی به هیچ کشوری تعارف ندارد و به یقین بازنده اصلی این تقابل استکبار جهانی با محوریت آمریکاست.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • تجلی حقوق بشر آمریکایی در برخورد وحشیانه با دانشجویان معترض
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد