Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل-ایرنا- عضو کارگروه پدافند غیر عامل استان اردبیل گفت: اصول مربوط به پدافند غیر عامل ومبحث 21 مقررات فنی ساختمان در ساخت وسازهای این استان رعایت نمی شود.

تورج مهدی زاده روز دوشنبه در حاشیه برگزاری همایش مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال در گفت و گو با ایرنا افزود :در حال حاضر و با وجود تاکید بر رعایت اصول فنی جهت مقاوم سازی و ایمن سازی سازه ها در مقابل حملات هوایی احتمالی دشمن متاسفانه این مسئله در طرح های عمرانی دولتی ،بخش خصوصی وساخت وسازها رعایت نمی شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از تهیه طرح و تدوین فرم مربوط به مبحث 21 مقررات فنی ساختمان در استان اردبیل خبر داد وگفت: اجرای این طرح پس از تصویب ونهایی شدن در جهت افزایش مقاومت سازه ها در مقابل حملات هوایی وحفظ جان مردم ضروری والزامی خواهد شد.
مهدی زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد از امور مربوط به پدافند غیر عامل مربوط به مهندسی ساختمان وافزایش مقاومت سازه ها در مقابل حملات هوایی بمب های مختلف انفجاری ،الکترومغناطیسی وشیمیایی احتمالی دشمن می باشد بنابراین اهمیت این موضوع دو چندان می شود.
در این جلسه داود بحری رییس سازمان نظام مهندسی خلخال نیز با ابراز نگرانی از افزایش قارچ گونه ساخت وسازهای فاقد پروانه گفت:در حالی که صدها ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق مختلف حاشیه شهر گزارش شده نظام مهندسی این شهرستان تنها به 114 مورد از آنها نظارت داشته است.
بحری اظهار داشت: در حال حاضر اکثر طرح های عمرانی از جمله ساختمان ادارات ، نهادها ونیز مساجد واماکن مذهبی شهرستان به دور از نظارت مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان این شهرستان اجرا می شود و همین اماکن بیشترین ضریب آسیب پذیری را دارند.
وی گفت:با هدف حمایت مالی از صاحبان ساخت و سازها در مناطق مختلف این شهرستان سازمان نظام مهندسی خلخال 80 درصد از هزینه های مربوط به نظارت فنی ساختمان را برای ساختمان های شهر خلخال و50 درصد را برای سازه های مراکز بخش ها ومناطق روستایی این شهرستان اعمال می کند .
در این همایش که بمناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز با بیان اهمیت پدافند غیر عامل در کاهش تلفات مالی وجانی حملات هوایی احتمالی دشمن گفت: براساس تاکید مقام معظم رهبری رعایت اصول ایمنی وحفاظتی اماکن مسکونی شهرها ،صنایع از وظایف مسئوولان کارگروه های پدافند غیر عامل بوده و این وظیفه به نحو احسن باید از سوی هرکدام از اعضای این کارگروه انجام شود.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است .
خبرنگار : بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : گیتی طالبی
6018/7119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار چناران گفت: مردان متجاهر به کمپ شهرستان و زنان به مرکز نگهداری و بازپروری مشهد منتقل شدند.
محسن مه آبادی افزود: جمع آوری این افراد در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با خرده فروشان اجرا شده است.
فرماندار چناران گفت: این طرح با همکاری کلانتری‌های شهرستان و دستور قضایی با رعایت موازین شرعی، قانونی و رعایت حقوق شهروندی اجرایی شده است.

دیگر خبرها

  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران