Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@23:54:44 GMT

آغاز دور جدید مذاکرات سوری- سوری در قزاقستان

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۱۱۵۸

هفتمین دور مذاکرات سوری- سوری امروز در پایتخت قزاقستان آغاز می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هفتمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه هفتمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه امروز با هدف دستیابی به موافقتنامه هایی بین طرف های مذاکره کننده درباره مسائلی که در شش نشست قبلی نهایی نشده است، آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفتمین دور از مذاکرات آستانه امروز  دوشنبه با هدف دستیابی به موافقتنامه هایی بین طرف های مذاکره کننده درباره مسائلی که در شش نشست قبلی نهایی نشده است، آغاز می شود. این موضوعات شامل آزادی افراد بازداشت شده و مسائل بشردوستانه است. در مذاکرات آستانه سه کشور ضامن آتش بس یعنی روسیه، ترکیه و ایران به همراه طرف های سوری( دولت سوریه و تروریست ها)، هیئتی از سازمان ملل متحد و دو کشور ناظر یعنی اردن و آمریکا حضور دارند.فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه سرپرستی هیئت روسی را در این مذاکرات برعهده دارد.معاون امور خاورمیانه وزارت خارجه روسیه و معاون وزارت امور خارجه روسیه در امور شمال آفریقا نیز در مذاکرات آستانه حضور دارند.معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه ایران سرپرست هیئت ایرانی را در مذاکرات آستانه در اختیار دارد. معاون وزارت خارجه ترکیه نیز سرپرستی هیئت ترکیه ای را برعهده دارد. هیئت دولت سوریه در مذاکرات آستانه تحت سرپرستی بشار جعفری سفیر این کشور در سازمان ملل متحد قرار دارد. میلوس اشتروگار نیز سرپرستی هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد را برعهده دارد. استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در« آستانه 7 » حضور ندارد. اردن و آمریکا نیز نقش ناظر را در این مذاکرات ایفا می کنند. دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک به نمایندگی از کشورش در این مذاکرات حضور خواهد داشت. ساترفیلد در نشست« آستانه 6» نیز که ماه سپتامبر برگزار شد حضور داشت. 

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد

شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در مذاکرات آتش‌بس غزه پیشرفت حاصل شده و یک تیم فنی قطری در حال بررسی جزئیات توافق احتمالی با مصری‌ها هستند.

گفته شده هر دو گروه میانجی‌های کلیدی هستند و معمولاً وارد شدن تیم‌های فنی به مسیر مذاکرات نشان می‌دهد که توافق در حال حرکت به سمت جنبه عملیاتی آن است.

منابع همچنین تایید کردند که گروه‌های مصری و قطری در حال مشخص کردن جزئیات مراحل توافق هستند.

پیش از این و در ۲۹ آوریل، رسانه‌ها گزارش دادند که یک هیئت ارشد از جنبش حماس برای مذاکرات با هدف ایجاد آتش‌بس طولانی مدت در غزه راهی مصر شدند. در آن زمان گفته شد که این هیئت به رهبری «خلیل الحیه» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه پاسخ‌های حماس را به میانجی‌گران ارائه خواهد کرد. 

شبکه المیادین روز پنجشنبه اعلام کرد که به نسخه‌ای از آخرین طرح پیشنهادی برای آتش‌بس دسترسی پیدا کرده و بر اساس آن مطلع شده که این توافق در سه مرحله اجرا خواهد شد. مرحله اول آتش‌بس ۴۰ روزه و قابل تمدید است و طی آن نیرو‌های صهیونیست از مناطق پرجمعیت عقب‌نشینی کرده و به سمت مرز نزدیک خواهند شد. 

درباره نحوه آزادی اسرای صهیونیست نیز گفته شده که حماس حداقل ۳۳ اسیر مرد و زن را در مرحله اول آزاد خواهد کرد. در مقابل نیز رژیم صهیونیستی به ازای هر زندانی اسرائیلی بر اساس فهرست‌هایی که ارائه می‌شود، ۲۰ کودک و زن فلسطینی را آزاد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز
  • ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول
  • آخرین اخبار از مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه