Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@15:43:01 GMT

سهم ایران از سفره مشترک با قطر چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۱۶۵۰

سهم ایران از سفره مشترک با قطر چقدر است؟

پارس جنوبی از ابتدای راه اندازی فازهای خود تا به امروز بیش از 891 میلیارد متر مکعب گاز تولید کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، پالایشگاه‌‌های گاز پارس جنوبی از ابتدای راه‌اندازی تا کنون حدود 891 میلیارد و 252 میلیون متر مکعب گاز تولید کرده‌اند.

علی احمدی، سرپرست دیسپچینگ مجتمع پارس جنوبی در این رابطه گفت: خوراک تحویلی این پالایشگاه‌ها حدود یک هزار و 100 میلیارد متر مکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 19 سال از تأسیس و آغاز پروژه این مجتمع عظیم می‌گذرد، گفت: فازهای پارس جنوبی تاکنون موفق به تولید نزدیک به یک میلیارد و 508 میلیون بشکه میعانات گازی نیز شده‌اند.

به گفته وی؛ میعانات گازی یکی از با ارزش‌ترین محصولات تولید شده از گاز طبیعی است که ارزشی بیش از نفت دارد.

احمدی با بیان اینکه اولین فاز پارس جنوبی در سال 1381 راه‌اندازی شده است، گفت: این مجتمع تا به حال 12 میلیون و 679 هزار تن اتان نیز تولید کرده است.

وی میزان تولید بوتان مجتمع را نیز 6 میلیون و 507 هزار تن عنوان کرد و گفت: 10 میلیون و 217 هزار تن پروپان نیز در این مدت در پارس جنوبی تولید شده است.

به گفته وی؛ گوگرد جامد تولیدی مجتمع نیز در این سال‌ها 4 میلیون و 308 هزار تن بوده و 20 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب گاز نیز توسط پتروشیمی پارس برداشت شده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، از حدود ۳ ماه پیش حواشی پیرامون تحویل خودروی پژو پارس (موعد زمستان ۱۴۰۱) شکل گرفت و روز به روز هم به این حواشی افزوده می‌شود؛ ماجرا از آنجایی شروع شد که به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه قرار شد که تولید پژو پارس متوقف شود و پس از اعتراضات اعلام شد که صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید خواهد شد.

با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.

ارسال فراخوان با قیمت‌های جدید کافی بود تا متقاضیان با صدای بلندتری اعتراض و مقابل نهادهای ذی نفع از جمله شورای رقابت تجمع کنند.

با توجه به حجم بالای اعتراضات شورای رقابت امروز هشتم اردیبهشت ماه شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه خود به بررسی مسائل پیرامون عرضه پژو پارس می پردازد. در این جلسه نمایندگان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و همچنین مدیر عامل ایران خودرو حضور خواهند داشت‌. 

دیگر خبرها

  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک