Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ پیمان یوسفی آذر با اشاره به تنوع اقلیمی و ظرفیت های علمی و تاریخی کشور در زمینه گیاهان دارویی اظهار داشت: اقلیم ایران از نظر تنوع گیاهی رتبه اول جهانی را دارا است به طوری که تنوع گیاهی کشور سه برابر کشورهای اروپایی است.

او با بیان این که گیاهان دارویی اقتصاد نوظهور جهانی نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: تجارت گیاهان دارویی در جهان، امروزه ۱۲۲ میلیارد دلار گردش مالی دارد و تا سال ۲۰۲۲ این رقم به ۴۲۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی آذر اضافه کرد: کشورهای پیشرو در صنعت گیاهان دارویی، دارو و مکمل های غذایی، رسیدن به گردش مالی ۴۸۲ میلیاردی را هدف گذاری کرده اند.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تدوین برنامه جامع گیاهان دارویی کشور تصریح کرد:در پنج سال آینده، احیای گونه های شاخص گیاهان دارویی نظیر باریجه، شیرین بیان،آنغوزه و بابونه در یک میلیون هکتار از مراتع و همچنین زراعت گیاهان دارویی در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی پیش بینی شده است.

یوسفی آذر، میزان ارزآوری صادرات گیاهان دارویی را سالانه نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: صادرات گیاهان دارویی تا پنج سال آینده به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

او افزود: در بازار ۱۲۲ میلیارد دلاری تجاری جهانی گیاهان دارویی رقم ۲ میلیارد دلاری به سهولت قابل دستیابی است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، زعفران و گل محمدی را گیاهان دارویی استراتژیک ایران در حوزه بین المللی عنوان کرد و از اصحاب رسانه خواست تا کمک کنند اقتصاد زعفران و گل محمدی در جهان به نام ایران ثبت شود.

منبع: مهر

403

زعفران گل محمدی گیاهان دارویی اقتصاد جهانی توسعه صادرات

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت عصر امروز یکشنبه در بازدید از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد با اشاره به اینکه رویکرد مدیریتی صحیح مهم‌ترین نکته درباره موفقیت این مجموعه است، اظهار داشت: این مدل سرمایه‌گذاری جزو مزیت‌های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر صفا است که نتیجه آن افزایش اشتغال، امنیت غذایی، افزایش روحیه و تغییر سبک زندگی را به دنبال دارد.

وی انجام کارهای پژوهشی و تولید محصولات کاملاً ایرانی را از دیگر مزیت‌های این مجموعه عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و حتی نژاد دامی که وارد شده، تغییریافته و ایرانی شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم‌آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می‌کنند، افزود: این مجموعه می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد نیز باشد.

شفقت با اشاره به اینکه شهرک صنعتی این مجموعه به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد بر ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم‌آباد تأکید کرد و افزود: باتوجه‌به سطح اراضی این مجموعه، اگر گیاهان دارویی در این مجموعه کشت و عصاره‌گیری شود مردم نیز می‌توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی می‌تواند بیشتر نیز باشد.

وی ادامه داد: این قابلیت در شهرهای دیگر لرستان نیز وجود دارد تا جایی که بیش از ۵۰ تا ۷۰ نقطه دیگر استان هم این امکان وجود دارد.

استاندار لرستان، تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری این چنینی را شناسایی کند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

شفقت بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا را اقدام مثبتی در راستای اشاعه فرهنگ «ما می‌توانیم» دانست و افزود: این اقدام می‌تواند حتی برای سرمایه‌گذاران دیگر الگوی مثبتی باشد و این مدل مدیریتی تسری پیدا کند.

کد خبر 6091372

دیگر خبرها

  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی