Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سعادتی گفت: به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پشتیبانی شبکه ملی فرهنگ، مراکز فرهنگی دیجیتال در جوار مساجد راه‌اندازی شده‌اند، که ضمن تولید و نشر محتوا و محصولات فرهنگی مناسب، در صدد نشر تفکر مسجدی در جامعه هستند.

سعید سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد از دیرباز تا کنون، کانون خدمت‌رسانی به مردم بوده‌اند و نمی‌توان نقش مسجد را در خدمت به خلق خدا نادیده  گرفت، گفت: از آنرو که خدمت به مردم از بالاترین عبادت‌ها است، مسجد می‌تواند با کمک متولیان اعم از امام جماعت، هیئت امنا، نمازگزاران و جوانان مسجد، به مرکز خدمت‌رسانی محله تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مسجد می تواند واسطه خیر در امر تشکیل خانواده، رونق فعالیت های اقتصادی، ایجاد کسب و کار حلال و ... شود. یکی از مهم ترین تکالیف و رسالت های مسجد، گره گشایی از زندگی مادی و معنوی مردم است تا بتواند غم را از چهره جامعه بزداید و نشاط را وارد زندگی مردم کند.

 

دبیر شورای طرح و برنامه ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه هسته مسجد باید محور تعاون و همکاری در خدمت رسانی به مردم باشد، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید "و تعاونوا علی البرّ و التّقوی" یکی از مصادیق "برّ"  خدمت به خلق خدا به عنوان عیال الله است. گاهی خدمت به مردم به صورت فردی شکل می گیرد اما گاهی برای خدمت رسانی جمعی و یا گروهی پیش قدم می شوند که آثار عظیمی دارد و این از خصوصیات کارهای مسجدی است.


وی اضافه کرد: در بعضی از مساجد، سنت های حسنه خوبی از گذشته تا کنون اجرا می شود که می تواند فراگیر شود، مثل تامین جهیزیه زوج های جوان، برپایی بازارچه های فصلی، صندوق های قرض الحسنه،کمک به محرومین و مستضعفین جامعه، حل اختلاف ها و ... . امروز با توجه به مسئله بیکاری بهتر است بخشی از این امر برای کارآفرینی و رونق اقتصادی و راه اندازی کسب و کارهای کوچک محله محور صرف شود.
 

سعادتی به اجرای برخی ایده های خوب در مساجد اشاره کرد و گفت: ایده هایی همچون تبادل کالا، مبادله کتاب، راه اندازی صندوق های اسکان ویژه مستأجران واشتغالزایی در مساجد و. ...، می تواند کارکردهای مسجد را بیش از پیش نمایان کند.

 

وی در خصوص استفاده مساجد از فناوری های روز برای خدمت رسانی بیشتر به مردم، گفت: به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و پشتیبانی شبکه ملی فرهنگ،  از سه سال گذشته تا کنون، مراکز فرهنگی دیجیتال در جوار مساجد راه اندازی شده اند، که ضمن تولید و نشر محتوا و محصولات فرهنگی مناسب، در صدد نشر  تفکر مسجدی  در جامعه نیز هستند.

 

 معاون برنامه ریزی و توسعه ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: آموزش نرم افزارهای رایانه ای، بازی های رایانه ای، اینترنت پاک، محتوای  همراه، کارگاه های تخصصی تولید رسانه های دیجیتال و ابزارهای پیشرفته تولید رسانه های دیجیتال از مهم ترین خدمات مراکز فرهنگی دیجیتال سراسر کشور است که البته با توجه به رشد فناوری و استقبال بی نظیر نسل نو، این امر جا دارد که در مساجد بیش از گذشته تقویت شود و توسعه یابد.

 

وی گفت: این مراکز با هدف بسترسازي براي توليد انبوه محتواي ديجيتال هماهنگ با ارزش‌هاي دینی وفرهنگ ایرانی و شناسايي، تقويت ظرفيت‌هاي بخش فرهنگ براي محتواي فرهنگي ديجيتالي، ارايه امکانات به فعالان بخش فرهنگ براي حضور اثرگذار در فضاي ديجيتال به منظور مقابله با تهديدات دشمن راه اندازی شده اند.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود. 

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.

موتورچی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.
 
جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 
 
وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند