Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهردار تهران بااشاره به تعطيلي خط 7 مترو و نامه وزارت کشور درخصوص ناايمن بودن اين خط، گفت: ايمن‌سازي خط 7 مترو شش ماه به طول مي‌انجامد.
به گزارش ايسنا، محمدعلي نجفي صبح امروز پيش از مراسم آغاز بهره‌برداري از 30 دستگاه اتوبوس و 7 رام قطار با حضور در جمع خبرنگاران ، با اشاره به تعطيلي خط 7 مترو، گفت: از وقتي که اين خط راه‌اندازي شد، بحث‌هايي درخصوص ناايمن بودن اين خط از نظر سيگنالي، نبود تجهيزات، ريل و برخي کشنده‌ها و واگن‌ها مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه بايد زودتر از اينها اين خط را تعطيل مي‌کرديم، گفت: يک ماه و نيم قبل نيز وزارت کشور نامه‌اي درخصوص ناايمن بودن اين خط ارائه کرد و توصيه به تعطيلي خط داشت، اما واقعيت اين است که دلمان نمي‌خواست به دليل استقبال مردم اين خط را تعطيل کنيم، اما چندين جلسه با کارشناسان مختلف برگزار کرده و نهايتا احساس کرديم جان مردم به خطر مي‌افتد.
شهردار تهران با بيان اينکه ايمن‌سازي اين خط شش ماه به طول مي‌انجامد گفت: اميدواريم زودتر از موعد پيش‌بيني شده خط افتتاح شود تا بتوانيم تا قبل از نوروز اين خط را در اختيار مردم قرار دهيم اما واقعيت اين است که براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده شش ماه ايمن‌سازي اين خط طول مي‌کشد.
نجفي در پاسخ به اين سوال که گويا امروز خط 7 مسافرگيري مي‌کرده است، گفت: شب گذشته اطلاعيه‌اي در اين زمينه صادر کرديم اما بر خي شهروندان اين اطلاعيه را ممکن است نديده باشند و برهمين اساس طي يکي دو روز آينده در اين خط مسافرگيري خواهد شد اما بعد از دو روز اين خط تعطيل مي‌شود.
وي افزود: به مسافراني که از اين خط استفاده کردند، مداوم گوشزد شد که اين خط پس فردا تعطيل مي‌شود.
شهردار تهران همچنين در مورد ورود قطارها نيز گفت: گسترش حمل و نقل عمومي و بخصوص مترو از مهم‌ترين برنامه‌هاي شهرداري تهران است که اميدواريم ظرف ماه و سال‌هاي آينده به ظرفيت قابل قبولي در اين زمينه برسيم.
نجفي با بيان اينکه گسترش حمل و نقل عمومي به دليل آسايش و آرامشي که براي مردم به ارمغان مي‌آورد جزو برنامه‌هاي اصلي شوراي شهر و شهرداري خواهد بود، گفت: خوشبختانه شوراي اقتصاد نيز مصوبه‌اي درخصوص خريد 1000 واگن از محل فاينانس داشته است که مناقصه بين‌المللي 630 واگن اميدواريم تا پايان آبان انجام شود تا تکليف مناقصه خريد واگن که بايد با همکاري شرکت خارجي و داخلي باشد، مشخص شود، اما دقت داشته باشيد اين تزريق واگن حداقل 1.5 سال به طول مي‌انجامد.
وي با بيان اينکه اين قطارها به خط کلاهدوز تزريق مي‌شوند، گفت: اميدواريم با تزريق اين قطارها يک دقيقه سرفاصله حرکت مترو در اين خط کاهش يابد. هر چند که متروي تهران به حدود 2000 واگن احتياج دارد که با برپايي مناقصات مختلف اميدواريم اين مهم جبران شود.
وي همچنين از رونمايي 30 دستگاه اتوبوس تک واگن خبر داد و گفت: اين اتوبوس‌ها با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي خريداري شده و اميدواريم دولت در توسعه مترو که ستون فقرات حمل و نقل است و همچنين توسعه و نوسازي اتوبوس‌ها به شهرداري کمک کند چراکه از سال 89 تاکنون خطوط نوسازي نشده و ما با اتوبوس‌هايي مواجه هستيم که بيش از 10 سال عمر دارند و مردم از اين زمينه ناراضيه ستند.
شهردار تهران افزود: اميد است دولت در زمينه ارائه يارانه بليت مترو و اتوبوس و همچنين خريد اتوبوس کمک کند.
نجفي در مورد سرانجام بزرگراه شهيد شوشتري نيز گفت: قرار شده است در مديريت شهري جديد در مورد مسائل اختلافي ، کميته کارشناسي با سازمان‌هاي مربوطه تشکيل شود که در زمينه بزرگراه شوشتري نيز جلسه برگزار خواهيم کرد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،شهریار افندی‌زاده گفت: این طرح از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن‌سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹برای احصای کاستی‌ها و کمبود‌های بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

آقای افندی‌زاده گفت: خط کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی ها، مرمت و نوسازی گاردریل‌ها، نصب تابلو‌های خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن‌تانک و استوانه، از اقدام‌هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن‌سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی‌ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن‌تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن‌سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.

وی گفت: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط‌کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط‌کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد؛ در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه‌ها و با مشارکت پلیس و شهرداری‌های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود.

بزرگراه آزادگان، از شاهراه‌های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودرو‌های سبک و سنگین، دسترسی‌های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن‌سازی آن همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • رقم پرداختی ما به حوزه حمل و نقل ۳۴ همت است
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان