Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رییس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به رایزنی‌های این ستاد با مسئولان در بخش حمل و نقل برای کاهش هزینه های حمل و نقل در ایام اربعین گفت: امیدواریم مسئولان این بخش نیز در جهت کاهش هزینه‌ها در این بخش با ما همکاری کنند.

حسین ذوالفقاری، رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره بحث هزینه‌های حمل و نقل در ایام اربعین به خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان گفت: دو برابر نرخی که برخی تعاونی ها اعلام کرده اند بر مبنای مقررات و قوانین حاکم بر حمل و نقل عمومی است و این دو برابر را ستاد اربعین اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: ما در جلسه ستاد مرکزی اعلام کردیم همه بخش ها تلاش می کنند از نرخ مصوب اگر بتوانند مقداری هزینه ها را کاهش دهند و بخش حمل و نقل نیز اگر بتواند این هزینه ها را نرخ مصوب از مردم کمتر دریافت کند، بهتر است.

 

ذوالفقاری بیان کرد: ما تلاش خودمان برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل در ایام اربعین را انجام داده ایم و از دوستان نیز خواسته ایم بررسی دقیق را انجام دهند و تا جایی که امکان دارد از نرخ مصوب پایین تر بیایند اما به هر حال مردم نیز این را بدانند که رانندگان در بخش خصوصی فعالیت می کنند و ما در این حوزه نیاز به همراهی داوطلبانه و با انگیزه آنها را داریم.

 

وی ادامه داد: گاهی اتفاق افتاده است که در طول یک روز در ایام اربعین 300 هزار نفر از مرز مهران وارد شده اند و اگر رانندگان بین شهری و بخش های مختلف به موقع حضور پیدا نکنند با پدیده دیگری مواجه می شویم.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: در عین حال که ما تلاش می کنیم رانندگان حضور پیدا کنند از مسئولان مربوطه هم در وزارت راه و هم انجمن اتوبوسرانان و هم سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده خواهش کردیم بررسی مجددی را انجام دهند و اگر مقدور است از نرخ مصوب خود کاهش دهند که هزینه های سفر کاهش یابد.

 

وی بیان کرد: مردم ما توجه داشته باشند که ستاد اربعین نهایت تلاش خود را برای کاهش هزینه‌ها انجام می دهد چون می دانیم عده ای از مردم که می خواهند در این مراسم حضور یابند به لحاظ هزینه ها ممکن است توانایی لازم را نداشته باشند.

 

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در سایر ایام غیر از ایام اربعین هر زایر برای سفر به عتبات عالیات برای هزینه بیمه، درمان سرپایی، ویزا و هزینه های پرداختی به شرکت های مسئول وزیر حداقل 278 هزار تومان پرداخت می کند اما الان با توجه به تلاش های ستاد اربعین برای کاهش هزینه ها این رقم به 196 هزار تومان کاهش یافته است.

 

وی بیان کرد: ما وعده غیرواقعی به مردم نمی دهیم ولی به دنبال این هستیم که آن مقداری که مقدور است هزینه ها را در بخش حمل و نقل نیز کاهش دهیم.

 

رییس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: در حال حاضر تمامی دستگاه هایی که در ستاد اربعین هستند عمدتا هزینه‌کننده هستند؛ سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، وزارتخانه‌های اطلاعات، کشور، راه و شهرسازی، بهداشت، شهرداری‌های کشور، تولیت آستان قدس، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) یک ریال دریافتی در این زمینه ندارند و اعتبار اربعین نیز از جایی به آنها داده نمی شود و از اعتبارات سازمانی خودشان برای این موضوع هزینه می کنند.

 

وی یادآور شد: اگر ما بخواهیم محاسبه ای داشته باشیم که برای اربعین چه مقدار هزینه صورت می گیرد رقم غیر قابل باوری را باید اعلام کنیم.

 

ذوالفقاری تاکید کرد: ما در بحث اسکان و تغذیه به جز تعدادی از نهادها و سازمان ها که داوطلبانه در این حوزه فعال هستند مابقی اسکان و تغذیه از طریق نذورات و کمک‌های مردمی تامین می شود، چه در داخل خاک عراق که مردم عراق و ایران با یکدیگر بحث اسکان و تغذیه را تامین می کنند و چه در داخل ایران تامین اسکان و تغذیه از طریق مردم انجام می شود.

 

وی ادامه داد: مردم نباید این تصور را داشته باشند که حتما باید به آنها غذا برسد چرا که در این مرحله نذورات مردم است که ارایه می شود و ممکن است کم و زیاد شود البته ما ساماندهی و برنامه ریزی کردیم که در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: در بعدازظهر اربعین تمامی موکب های عراقی جمع می شود و ما برنامه ریزی کرده ایم که در این زمینه موکب های ایرانی برپا باشند که در بحث اسکان زایران به مشکل برنخورند.

 

وی با بیان اینکه 80 درصد بحث اسکان و تغذیه زایران مردمی محض است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالای 600 الی 700 موکب شناسنامه دار شده اند و برای آنها مجوز صادر شده است و همه آنها هویت دارند و بقیه را نیز ساماندهی می کنیم.

 

ذوالفقاری بیان کرد: ما انتظار داریم رسانه ها این موضوع را برای مردم روشن کنند که عمده اسکان و تغذیه با مردم است و خدماتی که دستگاه های دولتی ارایه می دهند در حوزه زیرساختی و امنیتی است.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بهداری نیروهای مسلح 11 میلیارد تومان از اعتبارات خودشان هزینه مسایل درمانی در مناطق مرزی داخل ایران کردند و تقریبا تمامی دستگاه ها در این زمینه هزینه می کنند و دریافتی نیز ندارند.

 

 

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز پنجشنبه در نشست ستاد استانی اربعین حسینی بیان کرد: امروز کمیته‌های ذیل ستاد اربعین به تشریح گزارش کارهای صورت گرفته پرداختند که در این راستا نیز کارهای خوبی صورت گرفته و امیدواریم انجام تمهیدات لازم به همین منوال تداوم داشته باشد.

وی افزود: مباحث اصلی در جلسه امروز در رابطه با حمل و نقل بود با این هدف که زائران حسینی بتوانند با سهولت تردد کنند. در بخش راه‌آهن نیاز است در مسیر خرمشهر تا شلمچه ریل‌باس فراهم شود. همچنین از خرمشهر تا اهواز در زمینه حمل و نقل شرایط باید بهتر شود.

حسینی محراب ادامه داد: چهار بانده کردن پنجاه کیلومتر از جاده اهواز به خرمشهر یکی از پروژه‌های اصلی در خوزستان است که بودجه‌های اولیه برای آن در نظر گرفته شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا است امسال به میزان ۱۰ کیلومتر از هر دو سوی جاده تعریض و آسفالت شود.

استاندار خوزستان افزود: پیمانکار آن هم در حال حاضر مشغول به کار است، اگر چه در سال‌های گذشته روند کار با کندی همراه بوده است ولی امیدواریم این مسیر که از شاهراه‌های اصلی ما در اربعین است توسط مسؤولان وزارت راه به عنوان یک پروژه ملی با جدیت دنبال شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در مسیر طریق‌الحسین که در واقع جاده اهواز تا چذابه است، دو تا سه موضوع باقی‌مانده است. یک مورد پل حمیدیه است که پیمانکار در حال ساخت آن است، البته این پل برای استفاده زائران به امسال نخواهد رسید اما امیدواریم کار ساخت آن به سرعت انجام شود.

حسینی محراب افزود: موضوع دیگر پل کمربندی سوسنگرد است که به رفع ترافیک کمک شایانی می‌کند که در دست پیگیری است. مسأله سوم نیز پل سابله است که ساخته شده اما جاده منتهی به دو سوی پل باید آسفالت شود تا در اربعین مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار خوزستان با یادآوری اینکه بحث حمل و نقل زائران از مبادی ورودی به استان بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: به دنبال این هستیم که با تأمین اتوبوس، هواپیما و قطار به میزان لازم امکانات مناسبی در اختیار زائران قرار گیرد؛ همچنین بناست برای آن دسته از افرادی که با وسایل شخصی مراجعه می‌کنند، ۴۰ هکتار زمین به پارکینگ شلمچه الحاق شود و امیدواریم تسهیلات خوبی همچون سال گذشته برای پارکینگ‌ها مرزی استان تدارک دیده شود.

حسینی محراب گفت: حدود یک هزار موکب در خوزستان و تعدادی در آن سوی مرز به زائران خدمت رسانی می‌کنند که امید است با کمترین موانع مستقر شوند و بتوانند به زائران خدمت‌رسانی کنند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مباحث مربوط به آب شرب و ذخیره آن در مخازن شلمچه و چذابه مطرح شد. مخزن آب شرب در چذابه حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و چذابه آب پایداری داشته باشد. در شلمچه مساله آب شرب پایدار حل شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در زمینه اتباع خارجی مرز چذابه مشخص شده است و در تلاش هستیم مشکلاتی را که سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه و پادگان ثامن الائمه (ع) رخ داد، رفع شود به این صورت که گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم است، صادر شود تا شاهد بروز ازدحام در چذابه نباشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیران و دست‌اندرکاران در بخش امنیت، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اورژانس و هلال احمر کارهای خوبی را انجام داده‌اند از جمله اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خوبی در مسیر و در دو پایانه مرزی مستقر کردند و امیدواریم با کمکی که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح دارند بتوانیم به بهترین شکل این رویداد بزرگ را اجرا کنیم.

کد خبر 6095325

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد