Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:46:10 GMT

حساسیت بیش‌تر معاونت فرهنگی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۶۴۹۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل دامنه گسترده فعالیت‌های خود از جهاتی دارای اهمیت است که حساسیت آن را نسبت به دیگر معاونت‌های این وزارتخانه بیش‌تر می‌کند.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، سیدعباس صالحی امروز (هشتم آبان) در آیین تکریم و معارفه سرپرست پیشین و معاون جدید معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این مطلب بیان کرد: یکی از جهت‌هایی که این معاونت را حساس‌تر می کند، مخاطبان و ذی‌نفعان آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهل قلم با گستره‌ای که از لحاظ تنوع کمی و کیفی دارند  فعالیت این معاونت و خط ارتباطی آن با اهل قلم را گسترده‌تر می‌کنند.

او ادامه داد: وجود اهالی نشر نیز از دیگر جهاتی است که کار این معاونت را نسبت به دیگر معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حساس‌تر می‌کند. اهالی نشر نیز دارای گستره کمی و کیفی و بحث‌های مادی و معنوی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهل ادبیات و چاپ را از دیگر مخاطبان این معاونت برشمرد و گفت: حوزه اقوام، مذاهب و ادیان نیز یکی دیگر از فعالیت‌های جدی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

صالحی با اشاره به رویدادهای داخلی این معاونت ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کتاب است که برگزاری آن از سوی این معاونت صورت می‌گیرد. جایزه کتاب سال، جایزه پروین، جایزه جلال آل احمد، هفته کتاب، نمایشگاه‌های استانی کتاب و خارج از کشور، جشنواره شعر فجر و ... از دیگر اقدامات این معاونت است که گستره کاری آن را نسبت به دیگر معاونت‌ها بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: تقاطعی از حساسیت‌های متراکم در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار آن را سخت‌تر می‌کند.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از خدمات و تلاش‌های محمد سلگی سرپرست پیشین معاونت امور فرهنگی، او را فردی دارای شخصیت علمی و با اخلاق دانست و افزود: آقای سلگی شخصی با متانت و دارای حسن سلوک هستند و در دوران مسئولیت وی در اداره کتاب و سرپرستی معاونت امور فرهنگی هیچ شکایتی راجع به ایشان دریافت نکردم.

او گفت: در مدت زمانی که ایشان در اداره کتاب مشغول فعالیت هستند در میان اهالی قلم و نشر آرامش را حکم‌فرما کردند. مدیریت ایشان در میان انبوهی از درخواست‌های ناشران و مولفان در طول سال زبانزد است. مدیری که در مقابل دغدغه‌ها و حتی عصبانیت ناشران و مولفان با آرامش رفتار کند قابل تقدیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی ادامه داد: آقای سلگی توانستند ارتباط خوب و مناسبی با نهادهای خارج از وزارتخانه نیز برقرار کنند.

او در ادامه با اشاره به شخصیت فردی و علمی محسن جوادی معاون جدید امور فرهنگی، او را فردی دانشمند و آگاه به مسائل فرهنگی معرفی کرد.

صالحی گفت: دکتر جوادی دارای شخصیت علمی در حوزه اخلاق و اخلاق فلسفی هستند و فرهنگ نیز به بحث‌های اخلاقی نیاز دارد.

او با اشاره به مقالات و کتاب‌های جوادی افزود: حضور ایشان با توجه به شخصیت علمی‌شان بر اعتبار این معاونت می‌افزاید. آقای جوادی از نسل نواندیش، سنتی و حوزوی هستند که حوزه فرهنگ به چنین ترکیبی به صورت یک‌جا نیاز دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارتباطات معاونت فرهنگی با جامعه بین‌الملل گفت: این ویژگی و آشنایی ایشان نسبت به مسائل مشابه فرهنگی کشور با دیگر کشورها منجر به پیشبرد اهداف این معاونت و ارتقای آن در سطح بین‌المللی می‌شود.

در بخشی از این آیین محمد سلگی سرپرست پیشین معاونت امور فرهنگی و مدیرکل اداره کتاب گزارشی از مجموعه فعالیت‌های معاونت امور فرهنگی در دوران سرپرستی خود ارائه داد و گفت: در این مدت، جلسات شورای مدیران و مشاوران معاونت به صورت منظم برگزار شد و تکالیف مربوط به آن نیز انجام شد.

سلگی ادامه داد: شورای سیاستگذاری هفته کتاب نیز در این مدت آغاز به کار کرد و مقرر شد جلسات شورای سیاستگذاری جایزه کالاهای فرهنگی نیز در دی‌ماه سال جاری برگزار شود.

وی در ادامه به برخی دیگر از اقدامات صورت‌گرفته در این معاونت و همچنین اقدامات در دستور کار اشاره کرد.

در ادامه این آیین محسن جوادی معاون جدید امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم بتوانم انتظارات آقای صالحی و اهالی فرهنگ را برآورده کنم. امید و توکلم در این مسیر به خداوند است و از راهنمایی مدیران از جمله آقای سلگی و همکاران در این معاونت هم بهره خواهم برد.

او افزود: فرهنگ به طور کلی مقوله پیچیده‌ای است. بنابراین باید به دنبال راهی باشیم تا بتوان با حوزه‌های تاثیرگذار این بخش ارتباط و تعامل یافت.

جوادی با تاکید بر پویایی ادامه داد: این ویژگی فرهنگ باعث می‌شود که دائم به دنبال پژوهش در این زمینه باشیم. بنابراین فعال کردن بخش‌های پژوهشی در حوزه فرهنگ و سیاستگذاری برای آینده آن ضروری است.

او تعامل با کشورها در زمینه فرهنگ را نیز از جمله ضروریات در این بخش برشمرد و گفت: مسیر سیاستگذاری فرهنگی را باید علمی‌تر و مبتنی بر پژوهش و گفت‌وگو کرد.

در این آیین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های محمد سلگی در دوران مسئولیتش به عنوان سرپرست معاونت امور فرهنگی، حکم محسن جوادی را به او اعطا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا ۹ اردیبهشت برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این ۲ استان سفر می‌کند.

سمیعی در این سفر که با همراهی مسؤول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی انجام می شود، ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر ۲ روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6090001 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی