Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رییس ستاد اربعین با بیان اینکه سه شرکتی که اقدام به صدور ویزان برای زائران می کنند فعالیتشان قانونی است در مورد بازگشایی مرز خسروی گفت: قرار بود اولین گروه زائران از مرز خسروی عبور کنند که دولت عراق در این زمینه همکاری نکرده است.

حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مورد صدور ویزا از سوی شرکتهایی در سطح کشور به خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان گفت: شرکتهایی که در زمینه صدور ویزا فعالیت می کنند شرکت های مجازی هستند که با سفارت عراق کار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این شرکتها با سرعت و دفت کار صدور ویزا را انجام می دهند.

 

وی اظهار داشت: فرایند صدور ویزا توسط شرکتهایی که تحت عنوان شرکت کارگزاران زیرنظر سازمان حج و زیارت کار می کنند کارشان طولانی شده بود و همین فرایندها باعث تاخیر در صدور ویزا شده بود و ما حتی روز گذشته به این شرکتها تذکر دادیم که این مشکل را حل کنند.

 

وی ادامه داد: قرار بود سامانه سما وابسته به حج و زیارت محور کار باشد و همه در آنجا ثبت نام کنند اما برای ما سرعت کار نیز مهم است و اگر فرایند کار طولانی شود صدور ویزا به مشکل برمی خورد.

 

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه این شرکتها قانونی فعالیت می کنند و با سفارت عراق نیز هماهنگ هستند گفت: ما قبل از تمامی مسایل از خود سازمان حج و زیارت نیز خواستیم با این شرکتها جلسه بگذارند و فرایند کار را مشخص کنند که مردم برای گرفتن ویزا معطل نشوند و الان نیز این شرکتها سرعت کار را بالا بردن اند.

 

وی ادامه داد: 3 شرکت در تهران که نام انها در سایت سما نیز موجود است در حال فعالیت هستند و در این زمینه فعالیت دارند و فرایند کارشان کاملاً قانونی است و مواردی که برخی افراد مطرح می کنند مربوط به شرکتهایی است که فرایند کارشان قانونی است و ممکن است ویزای جعلی صادر کنند.

 

 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور همچنین در مورد مرز خسروی و بازگشایی آن نیز تصریح کرد: مرز خسروی هنوز بازگشایی نشده است، روز گذشته تمامی نیروها را برای بازگشایی این مرز مستقر کردیم و آماده بازگشایی این مرز بودیم اما دولت عراق که هنوز توضیحی در این زمینه به ما نداده است هنوز این مرز را بازگشایی نکرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر زیرساختیها و پارکینگ اماده بازگشایی این مرز است و منتظر هستیم دولت عراق در این زمینه علت را بیان کند و هر زمان که دولت عراق مرز را باز کند ما نیز مرز را باز می کنیم چرا که در این زمینه با دولت عراق توافق کرده ایم و البته قرار بود اولین گروه زائران ساعت 10 امروز از مرز خسروی عبور کند اما دولت عراق هنوز مرز را باز نکرده و امیدواریم در این زمینه انها عنایت ویژه کنند تا مرز خسروی نیز بازگشایی شود.

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد

سیدمحمد حسینی گفت: با تصویب و تایید نهایی لایحه عفاف و حجاب در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزشهای اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاههای مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آنها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با فارس، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاهها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاهها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهادها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرتهای شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باورهای عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

دیگر خبرها

  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند