Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید کاظم دلخوش درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اخطار زیست محیطی به 420 واحد صنعتی در جنوب تهران، گفت: در ارتباط با مباحث محیط زیستی جامعه ما تفاوت هایی با سایر کشورهای دنیا دارد، برخی ممنوعیت ها درمحیط زیست کشورما وجود دارد که الزامی و ضروری ندارد؛ ضمن اینکه در برخی شرایط هم مسائل محیط زیستی به حال خود رها شده و نمی توان کنترل های لازم را از این حوزه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم صومعه سرا درمجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی توجهی به مشکلات محیط زیستی در کشور به ویژه در تهران، افزود: چرا باید 420 واحد صنعتی در تهران به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی اخطار دریافت کنند، بنابراین درحال حاضر مهم ترین مشکل در این بخش این است که در برنامه ریزی ها مشکلاتی وجود دارد؛ ضمن اینکه اگر درمواد قانونی نواقصی وجود دارد محیط زیست باید قانون مورد نظر را اصلاح کند.

وی با تاکید براینکه درقوانین محیط زیست هیچ مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه دراجرای قوانین نواقصی وجود دارد که باید اصلاح شود، اگر درقوانین محیط زیست کمبودهایی وجود دارد چرا سازمان محیط زیست به عنوان متولی حفاظت از این حوزه تاکنون با مجلس رایزنی و صحبت نداشته است؛ پس عدم ورود محیط زیست به مقوله رفع نواقص قانونی نشان ازآن دارد که قوانین دراجرا با مشکلاتی روبه رو است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایداردرمجلس، با اشاره به اینکه در موادی از قانون مالیات برارزش افزوده جرائمی برای کارخانه ها و صنایع آلاینده پیش بینی شده است، گفت: طبق قانون جرائم پرداخت می شود، اما در برخورد با تخلفات در کنار اخذ جریمه باید برخوردهای جدی تری صورت گیرد، البته توقف و یا انتقال صنایع آلاینده درتهران به خارج از شهر وظیفه محیط زیست بوده و پس از پایان مهلت مقرر برای اجرای قوانین باید برخوردهای قاطعانه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، گفت: بیش از 420 واحد صنعتی درتهران آلاینده هستند که درصورت عدم رعایت اوصلمحیط زیستی باید ازشهر خارج شوند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست