Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اهواز گفت: سوابق اردکانیان در مدیریت آب، طرح های انتقال آب و احداث سد گتوند، علت مخالفتم در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو است.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، همایون یوسفی در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی رای اعتماد به وزیر نیرو همایون یوسفی در مخالفت با اردکانیان گفت: به عنوان نماینده مردم غیور خوزستان به موضوع آب به عنوان مهمترین چالش ایران می پردازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران از نظر ناپایداری شاخص های محیط زیست در رتبه اول قرار دارد.

وی با انتقاد از برنامه‌ریزی‌های توسعه کشور گفت: آنچه که در برنامه‌ریزی‌های کشور برای توسعه ذکر می‌شود توهم توسعه است. نظام تصمیم‌گیری از بالا به پایین بدون توجه به جوامع محلی و نظر متخصصان تصمیم‌گیری می‌کند.

نماینده مردم اهواز اظهار کرد: دولت‌ها فکر می‌کنند با برنامه‌ریزی تحکمی می‌توانند پاسخگوی مشکلات باشند، نیازمند تجدیدنظر در حاکمیت آب هستیم. ناچاریم نقشه راه ریاضت آبی را حاکم کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت دلیل بحران آب را رویکرد مهندسی و نگاه صرف مهندسی به مسئله آب خواند و گفت: باید رویکرد اجتماعی جایگزین این رویکرد شود. با سیاسی شدن موضوع آب این مشکل پیچیده تر شده است.

یوسفی با تاکید بر اینکه امنیتی کردن موضوع آب خطرناک است، گفت: با توجه به چالش جهانی آب باید دیپلماسی آب در دستور کار قرار گیرد. فشار فقر و نابرابری موجب تعرض مردم به محیط زیست و منابع آبی شده است.

عضو کمیسیون بهداشت اظهار کرد: موضوعاتی مانند انتقال آب نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه مشکل را به مبداء انتقال داده است. خوزستان درگیر مشکلات محیط زیست است، پروژه های انتقال آب نفس‌های خوزستان را به شماره انداخته است.

وی تصریح کرد: درخواست تجدیدنظر در سیاست‌های آبی کشور را دارم، زیرا حیات مردم خوزستان در گرو آن است. باید مدیریت منابع آب و مدیریت تقاضا اصلاح شود.

یوسفی با یان اینکه شبهه دغدغه شخصی و منطقه‌ای درباره وزیر پیشنهادی نیرو برای انتقال آب وجود دارد، افزود: براساس گزارشات جهانی تغییر اقلیم ایجاد شده و این امر از جنوب غربی ایران در حال ورود به کشور است، مشکلات امروز خوزستان در صورت عدم توجه به کل کشور سرایت می کند، پروژه انتقال آب نفس کارون را به شماره انداخته است.

نماینده اهواز ادامه داد: امروز شاهدیم بر بدن نیمه جان کارون نگاه کاسب کارانه وجود دارد. مخالفت امروز اینجانب نه با یک شخص بلکه مخالفت با تفکراتی است که با مدیریت نادرست آب امکان دارد حیات محیط زیست را به خطر بیندازد.

وی سوابق وزیر پیشنهادی را دلیل اصلی مخالفت با رای اعتماد به وی خواند و گفت: سوابق پررنگ ایشان در مدیریت آب که هم اکنون شاهد نتایج آن هستیم، سوابق ایشان در طرح های انتقال آب، سوابق وزیر پیشنهادی در انتقال آب بهشت آباد از دلایل مخالفت بنده با آقای اردکانیان است.

یوسفی برگزاری سمیناری با عنوان انتقال آب بین حوضه‌ای، شعاری بودن برنامه‌ها و نداشتن برنامه اجرایی، عدم ارائه راهکار در مدیریت منابع آب و احداث سد گتوند در دوره مدیریتی ایشان را از علل دیگر مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو خواند.

وی در پایان تاکید کرد: گتوند حیات خوزستان را به خطر انداخته است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌۱۴۰۳، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پس از خوش‌آمدگویی به مهمانان آئین تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به انتخاب یوسف نوری، استاندار مازندران، بدون مشورت‌های لازم با مجمع نمایندگان استان، افزود: جلساتی در حین و پس از انتصاب با استاندار مازندران از سوی مجمع نمایندگان استان، انجام شد و با شناختی که از ایشان و خدمات ارزنده‌ای که در دولت سیزدهم داشتند دغدغه‌های نمایندگان با ایشان مطرح شد.

وی تصریح کرد: طبیعتاً وظیفه مدیریت استان با دولت است و نظارت بر این روند بر عهده نمایندگان مردم است.

بابایی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های فراوان استاندار سابق در مقابله با مشکلات به طریق برنامه‌های ریشه‌ای و استراتژیک افزود: موضوعاتی مانند پسماند زباله، اقتصاد دریاپایه، حفاظت از جنگل، مدیریت تنش آبی، رفع مشکلات کشاورزی، مرکبات، مسکن، کاربری زمین، ساخت و ساز غیرمجاز، بیکاری و غیره از اولویت‌های مهم استان است که امیدواریم با برنامه‌های استاندار مازندران، به انها رسیدگی شود و در ابتدا برنامه‌های ناتمام استاندار سابق به اتمام برسد.

وی با درخواست از وزیر کشور، گفت: مشکلات استان را به هیئت دولت برسانید چون استان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود، میزبان ۲۰ میلیون جمعیت شناور است و این امر نیازمند اختصاص بودجه‌های ملی است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط ویژه استان، لازم است که استاندار مازندران دارای اختیارات تام باشد تا بتواند تأثیرگذار باشد و بتواند موضوعات فرا استانی را پیگیری و حل کند؛ اینگونه نمی‌شود که درآمد استانی باشد ولی ارائه خدمات، کشوری باشد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت تنش آبی موجود در استان، گفت: با وجود تلاش‌های فراوان استاندار سابق، همچنان کشاورزان مازندرانی مشکلاتی دارند، به عنوان مثال حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به دلیل تنش آبی به زیر کشت نرفت؛ حال آن‌که واردات بی‌رویه برنج هم به مشکلات آنان می‌افزاید.

بابایی ضمن اشاره‌ به تصویب منطقه آزاد مازندران، اضافه کرد: منطقه آزاد مازندران، تصویب شد اما نتیجه آن باید به سفره مردم بیاید و مردم، عایدی آن را حس کنند و لازم است که دولت در این زمینه کمک کند.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228250 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کشاورزی

دیگر خبرها

  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است