Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرفیع سلطانزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با همکاری دستگاه های مرتبط در برخی از بخش ها اقدامات مختلفی را در حوزه کالای قاچاق در 6 ماهه نخست امسال انجام داده است.
وی افزود: با توجه به هماهنگی انجام شده با کمیسیون کالای قاچاق و برقراری گشت های مشترک با اداره کل دخانیات و نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در بخش واحدهای عرضه کننده سیگار در این مدت از 744 واحد بازرسی و 85 پرونده تخلف برای 64 هزار و 15 نخ سیگار و 200 کیلو گرم تنباکو قاچاق تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در بخش بازرسی از واحدهای عرضه کننده لوازم بهداشتی در سیستان و بلوچستان نیز علاوه بر برگزاری گشت های مشترک با نیروی انتظامی و معاونت غذا و دارو از 516 واحد عرضه کننده بازرسی و 29 واحد متخلف شناسایی و برای اعمال قانون به مراجع مربوطه معرفی شدند.
مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در رابطه با اقدامات انجام شده برای مبارزه با قاچاق در بخش طلا و جواهر در 6 ماهه نخست امسال گفت: بر اساس دستورالعمل ها این مجموعه علاوه بر برگزاری گشت های مشترک با پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اداره استاندارد و اتحادیه صنفی طلا و جواهر، 176 بازرسی انجام داد و چهار واحد متخلف شناسایی شد.
سلطانزاده اظهار داشت: با توجه به اختصاص سهم عمده ای از بازار کشور به وسایل پزشکی و ارتباط مستقیم آن با ایمنی و سلامت افراد جامعه، در این بخش نیز کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در کنار برگزاری گشت های مشترک با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و نیروی انتظامی استان و بازرسان اتحادیه صنفی مربوطه، از 208 واحد بازرسی کردند که 2 واحد متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.
وی افزود: برنج، چای، لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه، لوازم خانگی، احشام، میوه های گرمسیری، کفش چینی، باتری کهنه، جاروی دستی (مشابه جاروی شمالی)، چراغ های ژاپنی، چرخ خیاطی، ظروف کریستال، گردو، روغن زیتون، فلاکس، انواع بخاری، لوازم یدکی خودرو، حبوبات، کشمش، بادام درختی، میوه های فصل، پیاز، پارچه های سوزن دوزی شده، لاستیک خودرو(کهنه) و فرش (دسته دوم ) عمده کالاهای قاچاق ورودی به استان در این مدت بوده است.
وی در رابطه با کالاهای قاچاق خروجی از سیستان و بلوچستان گفت: محصولات کشاورزی، فرآورده های نفتی (گازوئیل،نفت، گریس، روغن صنعتی و قیر)، آرد، قند، پودر رختشویی، رانی، مرغ زنده، تخم مرغ، شیشه، کاشی و سرامیک عمده کالاهایی است که به صورت قاچاق از استان خارج می شود.
مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: پرداخت یارانه به کالاها در داخل کشور، تعرفه بالای گمرکی کشورهای همجوار استان، قیمت بسیار پایین کالا در داخل کشور نسبت به کشورهای همسایه، نیاز بازار خارجی به کالا و ممنوع بودن صادرات کالاهای یارانه دار از جمله مهمترین دلایل قاچاق کالا در کشور است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند

 معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از انجام گشت مشترک بازرسی از واحد‌های صنفی لوازم کشاورزی شهرستان جیرفت و برخورد با واحد‌های صنفی متخلف خبر داد.

محمدعلی توکلی با اعلام این خبر افزود: کشت مشترک بازرسان و‌کارشناسان اداره کل صمت جنوب کرمان به همراه کارشناسان سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان با بازرسی از ۸ واحد صنفی لوازم کشاورزی بعمل آمد که متصدیان ۳ واحد صنفی متخلف به دلیل داشتن تخلفاتی نظیر گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب و عدم ارائه فاکتور خرید، ضمن ثبت تخلفات آنان در سامانه تخلفات صنفی و تعزیراتی، متصدیان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان