Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهیار دولتخواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: آزمایش هایی روی نمونه پساب خروجی تصفیه خانه در کاشان صورت گرفته است که نمونه مشکلی نداشته و با استانداردهای محیط زیستی همخوانی دارد.
وی افزود: مسیر انتقال پساب کاشان به مجتمع کویر آران و بیدگل نیز کارشناسی شده و خط انتقال به طور کامل بسته و در عمق زمین قرار دارد و به هیچ وجه در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل بیان کرد: طرح انتقال پساب حتی گزارش توجیهی هم داشته و شرکت فولاد کویر با اجرای این طرح قطع استفاده از آب های زیرزمینی را دنبال می کند.
او اضافه کرد: مردم پساب را با فاضلاب برابر می دانند اما در واقع پساب، فاضلاب تصفیه شده می باشد که مانند آب معمولی هیچ رنگ و بویی ندارد و به حد استاندارد رسیده است.
دولتخواه با انتقاد از انتشار برخی مطالب در شبکه های مجازی در این زمینه عنوان کرد: انتقال این پساب وابستگی شرکت فولاد کویر به دیگر منابع آبی را کاهش خواهد داد و جای نگرانی وجود ندارد.
طی روزهای گذشته در شبکه های مجازی این شهرستان مطالب نادرستی در مورد این طرح و تهییج بومیان به مقابله با اجرای آن انتشار یافته که در این مطالب به اشتباه عنوان فاضلاب به جای پساب به کار رفته است.
مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با ظرفیت 350 هزار تن در سال 1386 راه اندازی شد که با فعالیت خط دوم به ظرفیت اسمی 900 هزار تن در سال رسید و بر اساس پیش بینی مدیران آن ظرفیت مجتمع تا سال آینده به 1.5 میلیون تن در سال خواهد رسید.
این مرکز صنعتی یکی از کارخانه های نوین بخش خصوصی در کشور است که بر اساس آمارهای موجود در سال گذشته بیشترین تولید مقاطع طویل و همچنین بیشترین صادرات به کشور های منطقه را داشته است.
مجتمع فولاد کویر در محدوده آران و بیدگل واقع است؛ این شهرستان در 6 کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پوریا فر افزود: با توجه به وضعیت کم آبی موجود و همچنین کاهش برداشت آب خام از منابع زیرزمینی و لزوم تأمین آب جهت آبیاری فضای سبز و نظر شهردار منطقه مبنی بر استفاده از روان آب‌ها و پساب صنعت، احداث و راه اندازی تصفیه خانه شهرک آسمان و جنگل دستواره در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص کمبود آب و فرسودگی شبکه‌های آبرسانی گفت: به دلیل کمبود آب و بعضاً تخریب مسیرهای آبیاری، لوله‌ها، شبکه‌های آبرسانی و مخازن با مشکلاتی روبرو هستیم و وظیفه شهرداری بهبود وضع خدمات رسانی روزانه در منطقه است.

پوریافر با توجه به اهمیت شبکه آبرسانی و احداث مخازن گفت: با توجه به خشکسالی و مشکلات موجود در منطقه و پایین رفتن سطح آب چاه‌ها، طبق طرح جامع علاوه بر اصلاح شبکه‌های آبرسانی و برنامه‌ریزی و احداث مخازن در طی چند سال، دو تصفیه خانه هم برنامه‌ریزی شده تا نیاز آبی رفع شود.

پوریا فر در ادامه اظهار داشت: انتقال آب از دو تصفیه خانه موجود شهر تهران که تصفیه خانه فیروز بهرام به طول ۷ هزار متر طول و تصفیه خانه شهرک اکباتان به طول ۵ هزار متر طول از ظرفیت‌های موجود برای تأمین کمبود آب و نیاز آبی منطقه در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای استفاده از پساب‌های صنعتی در منطقه برای تأمین آب موردنیاز در فضاهای سبز گفت: با توسعه استفاده از تصفیه خانه در صنایع منطقه بخشی از کمبود آب فضای سبز منطقه برطرف خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۱ تهران یادآور شد: اجرای خط انتقال آب خام به طول ۱۶ هزار متر طول شامل: احداث فاز دوم انتقال خط شبکه آب خام بزرگراه فتح، تکمیل خط انتقال لوله ۳۱۵ میلی متر به طول ۱۰ کیلومتر حاشیه اتوبان شهید فهمیده، احیای شبکه انتقال و توزیع بدنه غربی آزادگان، تکمیل و جداسازی شبکه توزیع آب خام پارسل های شهرک دانشگاه از جمله اقدامات سال ۱۴۰۳ اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۱ است.

کد خبر 6088925

دیگر خبرها

  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی