Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به نشست امروز (دوشنبه، هشتم آبان‌ماه) کمیسیون متبوع خود که با حضور مسئولان وزارت نفت و مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران، برگزار شد، گفت: دیروز تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی و هیئت رئیسه در محل حادثه پالایشگاه نفت تهران حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که حادثه پالایشگاه تهران خسارت‌های مالی کمی در بر داشته است، افزود: در این حادثه متاسفانه خسارت‌های جانی بسیار سنگینی داشته‌ایم که تاکنون ۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر دیگر از حادثه دیدگان نیز حال مساعدی ندارد.

قره خانی با اشاره به این‌که گزارش شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران مشخص می‌کند که این حادثه ناشی از یک قصور است، تصریح کرد: ما هنوز در آن موضع قرار نداریم که بگویم این حادثه خطای عمدی بوده، اما محرز شده که علت وقوع حادثه خطای انسانی بوده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این‌که مقرر شد تا بررسی‌های دقیق‌تری در این زمینه صورت گیرد و کمیسیون انرژی گزارش نهایی را جمع‌بندی و آن را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی برای برخورد با خاطیان، آنها را به مراجع قضائی معرفی می‌کند و برای برخورد با افراد خاطی از ناحیه وزارت نفت نیز معاون تخلفات اداری در این جلسه قول داد سریعا با این افراد برخورد کند.

وی با بیان این‌که باید فرآیند سخت‌گیرانه‌تری برای انتخاب افراد در انجام کارهای تخصصی، حساس و تعمیراتی صورت گیرد، گفت: باید در این موارد از متخصصین مرتبط استفاده و نیز در زمینه ایمنی به آنها آموزش لازم داده شود.

قره خانی با اشاره به این‌که خوشبختان پالایشگاه نفت تهران در حال تولید است، افزود: نسبت به خانواده جانباختگان این حادثه در مراحل اولیه یک سری رسیدگی صورت گرفته که البته بسیار کم است و باید توجه ویژه‌ای به خانواده آنها صورت گیرد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند

رضا خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری ۱۰۴ حادثه و حریق در شهر سمنان به وقوع پیوست، ابراز داشت: خوشبختانه در این حوادث فوتی گزارش داده نشده است.

وی ضمن بیان اینکه طی مدت مذکور دو هزار و ۷۸۵ تماس با سامانه ۱۲۵ گرفته شده است، افزود: از این تعداد ۴۰ آتش سوزی و ۶۴ عملیات امداد و نجات پوشش داده شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان ضمن بیان اینکه بیشترین سوانح آتش سوزی با ۱۴ مورد مربوط به معابر و ساختمان‌های متروک بوده است، ابراز داشت: ۱۰ حریق نیز از خودروها مهار شدند.

خادمیان بابیان اینکه ۳۷ مورد حوادث حبس در اماکن و آسانسور بوده است، تصریح کرد: گرفتن حیوانات موذی با ۱۲ مورد جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ۹۸ زن و مرد در فروردین ماه سال جاری طی عملیات‌های مختلف توسط آتش نشانی سمنان امداد رسانی شدند.

کد خبر 6090213

دیگر خبرها

  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن