Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@12:42:15 GMT

فقط بخش آموزش سند ۲۰۳۰ متوقف شده است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۶۱۸۲

فقط بخش آموزش سند ۲۰۳۰ متوقف شده است

محمد مهدی زاهدی در بازدید از غرفه روزنامه قدس در نمایشگاه مطبوعات در این باره گفت: آنچه ما به عنوان کمیسیون آموزش و تحقیقات به دنبالش بودیم و رهبری درباره آن تذکر دادند، بخش مربوط به آموزش و پرورش در سند ۲۰۳۰ بود که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و حساسیتی که بوجود آمد از گردونه اجرا خارج شد و اکنون ملاک عمل آموزش و پرورش سند تحول بومی تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس آنلاین- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم تأیید کرد که تنها یک بند از سند ۲۰۳۰ که مربوط به حوزه آموزش بوده با تذکر رهبر معظم انقلاب  متوقف شده و مفاد دیگر این سند در چرخه اجراست.

حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها چندی پیش از اجرای ۱۶ بند این سند در سکوت از سوی دولت خبر داده بود.

محمد مهدی زاهدی در بازدید از غرفه روزنامه قدس در نمایشگاه مطبوعات در این باره گفت: آنچه ما به عنوان کمیسیون آموزش و تحقیقات به دنبالش بودیم و رهبری درباره آن تذکر دادند، بخش مربوط به آموزش و پرورش در سند ۲۰۳۰ بود که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و حساسیتی که بوجود آمد از گردونه اجرا خارج شد و اکنون ملاک عمل آموزش و پرورش سند تحول بومی تدوین شده است.

وی افزود: اما سند مذکور بندهای ۱۶ گانه دیگری هم دارد که  بند دیگر هم دارد که ما هنوز نمی‌دانیم دولت اجرای آنها را متوقف کرده یا نه؟ یا چه بخش‌هایی از آنها الان اجرا می‌شوند. امیدواریم حساسیت لازم در سایر بخش‌های این سند نیز به ویژه در دولت وجود داشته باشد زیرا این سند ابعاد زیادی از زندگی مردم و امور کشور تأثیرگذار است.

زاهدی تصریح کرد: به ویژه در بحث محیط زیست واقعاً جای نگرانی برای ما وجود دارد که اگر قرار باشد مفاد این سند اجرایی شود، حتماً مانع پیشرفت و صنعتی شدن کشور می‌شود و بازدارندگی آن در حوزه صنعت باعث رکود بیشتر خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در مورد آخرین وضعیت پیگیری واگذاری مدارس دولتی در قالب طرح بسته حمایتی به بخش خصوصی گفت: این طرح که ۳ سال پیش اجرا شد یک اشتباه بزرگ بود که تأثیرات سویی دارد و کاملا خلاف قوانین مصوب بود لذا مجلس به این موضوع اعتراض و ورود کرد و مسئله را به دیوان محاسبات سپرد تا با متخلفان برخورد کند و این مدارس را برگرداند.

زاهدی اظهاررداشت: طرح بسته حمایتی و واگذاری مدارس دولتی به هیچ عنوان مورد پذیرش مجلس نیست و نخواهد بود. البته ما اطلاعی از آخرین وضعیت این پرونده نداریم اما حدس می‌زنم مدارسی که ۳ سال پیش واگذار شده کماکان به همان شکل دایر باشند. به همین دلیل بار دیگر از دیوان محاسبات می‌خواهم این موضوع را پیگیری کنند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: طرح زیست عفیفانه با عنوان «زندگی و بالندگی» در این معاونت پیگیری می‌شود و مربیانی از سراسر کشور با همکاری آستان قدس رضوی آموزش می‌بینند تا به والدین، آموزش‌های لازم را ارایه دهند.

وی افزود: تاکنون چهار دوره آموزشی برگزار شده است که این مربیان، ابتدا برای والدین و در ادامه برای دانش‌آموزان، آموزش‌ها را ارایه خواهند داد.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور اظهار کرد: هویت دختران و کمک به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در حوزه‌های سبک زندگی، از دیگر برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری است که در حال انجام است.

وی با اشاره به طرح‌هایی که این معاونت با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری می‌کند، گفت: از آنجا که معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری دستگاه اجرایی نیست، بیشتر در حوزه قانون‌گذاری و سیاستگذاری فعالیت می‌کند و طرح‌هایی را با همکاری وزارت علوم در کمیسیون‌های مرتبط مجلس پیگیری می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور تاکید کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار، از دیگر برنامه‌هایی است که طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری پیگیری می‌شود.

کد خبر 6094156

دیگر خبرها

  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند