Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار عباس حیدرزاده دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه مرزی چذابه تامین امنیت زائران ، کنترل جمعیت ، روان سازی ترافیکی ، برقراری نظم و انضباط ، ساماندهی توقفگاه ها خودروها ، نصب علایم هشداردهنده را از اولویت های مهم نیروی انتظامی در 2 پایانه مرزی چذابه و شلمچه بیان کرد و افزود:مراقبت از خودروهای زائران با استقرار پنج گروه آگاهی نیز از جمله اقدام های مهم ناجا برای رفاه زائران اربعین حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 50پایگاه ثابت و سیار در مناطق و مسیرهای ورودی به خوزستان و منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه برای تامین امنیت زائران فعال شده است.

**به هیچ وجه اجازه خروج از پایانه های مرزی بدون روادید و گذرنامه داده نمی شود
فرمانده انتظامی خوزستان گفت: همان طور که پیش تر توسط مسئولان و مقام های ارشد کشوری و انتظامی اعلام شد عبور از پایانه های مرزی بدون روادید و گذرنامه امکان پذیر نیست.
سردار حیدرزاده تصریح کرد: زائران به هیچ وجه اصرار بر خروج بدون مدارک قانونی نداشته باشند چون بر اساس قانون کشور عراق مجازات سنگینی برای ورود غیرقانونی به این کشور وضع شده است و زائران بدون روادید قطعا در عراق با مشکل مواجه می شوند.
وی گفت: ماموران انتظامی ، مرزبانی از تجمع زائران بدون مدارک قانونی در اطراف پایانه های مرزی استان جلوگیری می کنند و آنها را به بیرون از محدوده پایانه ها هدایت می کنند.

* روادید در پایانه های مرزی صادر نمی شود
فرمانده انتظامی خوزستان گفت: برخی زائران اربعین حسینی بدون توجه به هشدارهای قبلی مسئولان انتظار دارند روادید در پایانه ها صادر شود در حالی که هیچ امکانی برای این کار در پایانه ها وجود ندارد.
وی گفت: زائران قبل از مراجعه به مرزها، گذرنامه و روادید را در شهرهای خود تهیه کنند و توجه داشته باشند روادید را از مراکز معتبر که زیرنظر سازمان حج و زیارت فعالیت می کنند تهیه کنند زیرا کسانی که روادید جعلی داشته باشند اجازه خروج از مرزها را نخواهند یافت.
فرمانده انتظامی خوزستان پیش بینی کرد در روزهای آینده حجم تردد زائران اربعین حسینی به سمت پایانه های مرزی خوزستان افزایش یابد.
در اربعین پارسال 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از پایانه مرزی شلمچه به کربلای معلی عزیمت کردند.
پیش بینی شده شمار زائران اربعین امسال 20تا 30درصد افزایش داشته باشد.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد