Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور – ایرنا – مهاجران غیرقانونی استرالیا ساکن جزیره 'مانوس' در 'پاپوآ گینه نور' روز گذشته آخرین هشدارها نسبت به تخلیه این بازداشتگاه دوره افتاده را دریافت کردند. به مهاجران تاکید شد که در صورت ادامه حضور در این مرکز اخراج آنها از یک پایگاه نظامی ممکن است برای آنها پیامدهایی داشته باشد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، صدها مهاجر غیرقانونی در آخرین روز بسته شدن این بازداشتگاه با محصور کردن خود تلاش کردند از بسته شدن این مرکز توسط مقامات استرالیا و پاپوآ گینه نو جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقامات پاپوآ گینه نو نیز روز گذشته با نصب اطلاعیه هایی در این بازداشتگاه اعلام کردند که از ساعت پنج عصر دوشنبه (هشتم آبان) آب و برق این مجموعه قطع شده و امکان ارسال غذا نیز برای این بازداشتگاه وجود ندارد. حامیان حقوق بشر با توجه به زمان بسته شدن بازداشتگاه جزیره مانوس که با حمایت مالی استرالیا اداره می شد، نسبت به وقوع بحران انسانی در این تنش که بین بازداشت شدگان در این مرکز و مقامات وجود دارد، هشدار داده اند.
وکلای حدود 600 نفر از بازداشت شدگان در این جزیره دورافتاده در آبهای اقیانوس آرام که نسبت به جابجایی خود اعتراض کرده و از این اقدام سرباز زده اند، با توجه به شکل گیری خشونت های احتمالی از سوی بومیان جزیره مانوس با طرح شکایاتی خواستار تداوم فعالیت این بازداشتگاه و عدم انتقال مهاجران به مکانی دیگر شده اند.
جزیره مانوس یکی از نقاط کلیدی برنامه های بحث برانگیز مهاجرتی استرالیا در قبال آنچه که محافظت از مرزهای این کشور خوانده می شود، است. این کشور به مهاجران غیرقانونی که با قایق خود را به مرزهای استرالیا رسانده اند اجازه ورود به این کشور را نمی دهد و آنها را در جزایر دور افتاده ای همچون 'مانوس' و 'نائوور' نگه می دارد.
نهادهای حقوق بشر و همچنین سازمان ملل سالهاست که نسبت به نقض حقوق بشر در این قبیل مراکز به استرالیا هشدار داده اند اما این کشور همچنان بر اجرای سیاست های مهاجرتی خود تاکید دارد.
به گزارش شبکه خبر آسیا ، 'نیک مک کیم' سناتور استرالیایی از حزب سبزهای این کشور که اکنون در جزیره مانوس حضور دارد، در این زمینه گفت که مقامات شب گذشته با قطع و وصل کردن برق تلاش کردند تا این مهاجران غیرقانونی را مجبور به انتقال به مکانی دیگر کنند.
در پیام مقامات پاپوآ گینه نو مبنی بر تخلیه این بازداشتگاه آمده است در صورتی که مهاجران نسبت به تخلیه این مکان اقدام نکنند از فردا، مقدمات بازگشت نیروهای دفاعی پاپوآ گینه نو به این مرکز انجام می شود و کسانی که همچنان در این مرکز حضور داشته باشند، مجبور به خروج از یک پایگاه نظامی ارتش پاپوآ گینه نو خواهند بود.
برخی از رسانه های استرالیا نیز به نقل از مهاجران ساکن در این بازداشتگاه نوشتند که بسیاری از مردان هم اکنون در گرسنگی شدید به سر می برند، اما برخی دیگر که ذخیره هایی داشته اند همچنان در حال مقاومت هستند.
پاپوآ گینه نو همچنین با ارسال خدمات نظامی خود قصد نظارت بر بسته شدن این بازداشتگاه را دارند.
'مک کیم' نوشت که این نوع رفتار با مهاجران غیرقانونی نقض حقوق بشر بوده و استرالیا در قبال آنها مسئول است، امری که سازمان ملل به طور مکرر آن را مورد تایید قرار داده است.
دادگاه عالی پاپوآ گینه نو سال گذشته با غیرقانونی دانستن این بازداشتگاه که از سال 2001 فعالیت خود را آغاز کرده و در فاصله سال های 2008 تا 2011 نیز بسته بود و سپس در سال 2012 بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرده خواستار تعطیلی آن در پایان اکتبر سال جاری شد.
'پتروس توماس' وزیر امور خارجه پاپوآ گینه نو روز یکشنبه هفته گذشته بیان کرده بود که به استرالیا اجازه داده نخواهد شد که از مسئولیت اخلاقی، مالی و حقوقی شانه خالی کند.
استرالیا اکنون اعلام کرده است که مبلغ 190 میلیون دلار به منظور اسکان در مکان جدید برای این مردان در 12 ماه آینده هزینه می کند.
گفته می شود که کمتر از 200 نفر از این مردان تاکنون منتقل شده اند.
انتقال این مردان با هدف انجام یک اقدام موقت به این دلیل صورت می گیرد که به آمریکا فرصت داده شود تا بر اساس توافق مبادله پناهجویی که با استرالیا امضاء کرده بتواند به تعهدات خود عمل کند.
بر اساس این توافق که در دوره ریاست جمهوری 'باراک اوباما' میان این کشور و استرالیا منعقد شده، مقرر گردید که استرالیا پناهجویان آمریکای مرکزی را بپذیرد و در مقابل آمریکا نیز یک هزار و 250 نفر از مهاجران غیرقانونی استرالیا را در خود جای دهد.
این کشور تاکنون تنها 54 مهاجر غیرقانونی از استرالیا را بر اساس این توافق پذیرفته است.
بخش قابل توجهی از مهاجران غیرقانونی که اکنون در جزایر نائورو و مانوس به سر می برند از کشورهای ایران، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، سریلانکا و میانمار هستند.
آساق**241**1599*شبس*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین

به دنبال دیدار نخست‌وزیر اوکراین و وزیر دفاع استرالیا، دولت این کشور از بسته کمکی جدیدی به ارزش ۶۵ میلیون دلار برای کی‌یف خبر داد.

به گزارش ایسنا، ظاهرا پس از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، سایر کشورها نیز در حال افزایش کمک‌ها به این کشور جنگ‌زده اروپایی هستند.

طبق آنچه دولت استرالیا اعلام کرده است، کمک‌های جدید این کشور، میزان کل کمک‌های نظامی به اوکراین را به رقم ۵۷۵ میلیون دلار می‌رساند.

روزنامه آنلاین «کی‌یف ایندیپندنت» به نقل از «دنیس شمیگال» نخست‌وزیر اوکراین نوشت: «نیمی از تازه‌ترین بسته به سیستم دفاع هوایی قابل حمل توسط انسان اختصاص خواهد یافت.»

نخست‌وزیر اوکراین افزود: «بیش از ۱۹.۶ میلیون دلار به ائتلاف بین‌المللی پهپادها برای اوکراین اختصاص خواهد یافت که هدف آن تقویت زرادخانه هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین است.»

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا که با نخست‌وزیر اوکراین در لویو دیدار کرد، گفت: «من از اعلام کمک‌های نظامی جدید که شامل فناوری پهپادهای پیشرو در جهان، با حمایت صنعت دفاعی محلی استرالیا است، خرسند هستم.»

وی افزود: «استرالیا همچنین مهمات بسیار دقیق هوا به زمین و سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه‌برد را ارائه می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند