Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان گفت: ۷۵ قلم کالا از طریق بازارچه‌های مرزی استان کردستان اجازه ورود دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، رضا میرزایی، دبیر شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان امروز (۸ آبان) در هفتمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: 75 قلم کالا از طریق بازارچه‌های مرزی استان کردستان اجازه ورود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با اشاره به واردات پوشاک از مرزهای استان به داخل کشور افزود: واردات پوشاک به داخل کشور از مرزهای استان منوط به داشتن مجوز است و بدون مجوز اجازه ورود داده نخواهد شد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: واردات پارچه، پتو، پوشاک و کفش از مرزهای استان به دلیل حمایت از تولیدکنندگان داخلی در کشور ممنوع است تا مردم برای مصرف مورد نیازشان از تولیدات داخلی استفاده کنند و کمتر به کالای وارداتی روی بیاورند.

 

وی در ادامه با اشاره به کشفیات کالای قاچاق در هفت ماه گذشته در استان افزود: در هفت ماه سال جاری کشفیات دارو، ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۵ قلم کشف  شده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است و کشفیات لوازم آرایشی نیز  91 درصد افزایش داشته ایم.

 

میرزایی تصریح کرد: تعداد دستگاه های موبایل کشف شده هم ۳۰ هزار و ۵۲۸ دستگاه بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد کشفیات داشته ایم.

 

وی افزود: همچنین کشفیات لوازم صوتی و تصویری نیز  ۱۰ هزار و ۸۲۸ دستگاه بوده که نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد کاهش داریم و لوازم خانگی هم ۴۱ درصد کاهش نسبت به سال گذشته و احشام نیز ۳۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داریم.

 

دبیر شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اذعان کرد: تعداد کل پرونده های قاچاق کالا و ارز استان در این هفت ماه سال جاری ۳ هزار و ۵۰۲ پرونده بوده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

 

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: قاچاق کالا یک پدیده شوم و باعث از میان رفتن فرصت‌های شغلی مؤثر در جامعه می‌شود، بنابراین همه باید با اتحاد و انسجام نهایت مقابله با این پدیده را انجام دهیم.

پایان پیام/181

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد

محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت‌های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد:‌ای دنیا حرمت دانشگاه‌های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه‌ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه‌ها نمی‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می‌دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می‌کنند.‌ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید.‌ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه‌ها نیرو‌های امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی‌های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد:‌ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشور‌های سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می‌کنند. ما از وجدان بیدار جامعه جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشور‌های عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می‌کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می‌ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد:‌ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی.‌ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه