Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@14:02:05 GMT

این روزها چرا از مشایی خبری نیست؟

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۰۱۹۸

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - آرمان با اشاره به پرونده اخیر بقایی نوشت:جالب آن است که احمدی‌نژاد و بقایی نقش اصلی را در این ماجرا دارند و خبری از اسفندیار رحیم مشایی نیست، به‌نحوی که گویی او تنها فردی بود که می‌دانست در دوران پس از ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد نباید به هوچیگری پرداخت.

 دوری مشایی از احمدی‌نژاد و بقایی به‌اندازه‌ای بود که شائبه اختلاف میان آنها را تقویت کرد، اما بهمن شریف‌زاده که عضوی از دولت احمدی‌نژاد بود، چندی پیش به این ابهام چنین پاسخ داد: «عروس رئیس‌جمهور سابق، دختر آقای مشایی است؛ مگر می‌شود به همین راحتی این نسبت را نفی كرد؟ هرگاه مرحوم از برادر خود اعلام برائت كرد، می‌توانیم بگوییم كه نسبت فامیلی بین ایشان و مشایی وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع نگاه به مساله، كمی ساده‌لوحانه و خنده‌دار است.»

زمانی که داوود احمدی‌نژاد درگذشت، مشایی از حضور در مراسم او امتناع کرد که همین غیبت بر شائبه اختلاف میان او و احمدی‌نژاد دامن زد، اما شریف‌زاده در این مورد توضیح داد: «صبح روز درگذشت داوود احمدی‌نژاد، ایشان در دفتر حاضر شدند. پیش از آنكه پیام تسلیت از دیگران به دست ایشان برسد، آقایان مشایی و بقایی با حضور در دفتر تسلیت و تاسف خود را به آقای احمدی‌نژاد ابراز كردند.»

البته در 3 آبان یادداشتی از مشایی در سایت دولت بهار منتشر شد که درباره محاکمه بقایی بود و طی آن از غیرعلنی بودن دادگاه بقایی انتقاد کرده بود. مشایی پیش‌تر هم در آخرین روزهای فروردین نامه‌ای به معاون اول قوه قضائیه نوشته و موضوعاتی را مطرح کرده بود که به‌نظر نمی‌رسید بیان این موارد در صلاحیت او باشد. در 17 مرداد نیزدر مراسمی سخنرانی کرد که مناسبت آن روز خبرنگار بود و احمدی‌نژاد و بقایی هم در آن مراسم حضور داشتند. بخش زیادی از محتوای سخنرانی او به بهار و شعار بهاری بودن تیم احمدی‌نژاد مربوط بود. این تاکید دوباره و چندباره مشایی بر بهاری‌بودن در حالی بود که 19تیر در بخشی از برنامه خندوانه که به مسابقه خنداننده‌شو اختصاص داشت،‌ یکی از کمدین‌ها در بخشی از استندآپ ‌کمدی خود داستان رستم و سهراب را بیان کرد و در بخشی از آن به اسفندیار رحیم مشایی و ماجرای روز درختکاری سال ۹۵ او و محمود احمدی‌نژاد کنایه زد: «رستم برای گرفتن نوشدارو سراغ کیکاووس رفت، در این بین به اسفندیار گفت تو چیزی بگو،‌ اسفندیار گفت من چه بگویم، خودم درختم!»

25 بهمن 95 روح‌ا...‌ احمـــدزاده ‌كـــرمانی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در دولت قبل به نقش مشایی در دولت و اقدامات او اشاره کرد و گفت: «در دولت دهم تلاش شد که یک گفتمان و یک مبانی فرهنگی یا معرفتی تکوین پیدا کند که ‌این موضوع به سرآغاز اختلافات در دولت دهم تبدیل شد. دولت دهم و برآمده از گفتمان سوم تیر 84، درصدد ایجاد یک گفتمان نخبه‌گرایانه در حوزه مسائل فرهنگی و تمدنی بود. در این موضوع دچار اختلافاتی در حوزه نظری در دولت بودیم، به‌گونه‌ای که وقتی مهندس مشایی نظریه مکتب ایران را مطرح کرد، حداقل می‌توانم بگویم به واسطه ابهام در مفاهیم و ادبیات ایشان، این مفهوم عامل انشقاق در بدنه دولت دهم شد.»

اکنون بقایی جلسات دادگاه خود را می‌گذراند. تخلفات احمدی‌نژاد هم که افشا شده است و تنها ضلع مثلث بهاری که خبری از او نیست، مشایی یا همان پدر عروس احمدی‌نژاد است.

 

17302

کلید واژه‌ها : حمید رضا بقایی - اسفندیار رحیم مشایی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است

شهردار قم گفت: بین دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی وجود ندارد و شهرداری قم مصوبات سفر ریاست جمهوری را اجرایی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه منوریل و ایستگاه مطهری متروی قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حضور به همراه استاندار محترم در این پروژه نشان دهنده عزم شهرداری قم برای رفع مشکلات است.

وی افزود: شهرداری قم به وظایف خود در عمل به مصوبات سفر ریاست جمهور در پروژه منوریل عمل خواهد کرد.

شهردار قم با اشاره به اینکه اختلافی میان شهرداری و دولت در موضوع منوریل وجود ندارد اضافه کرد: مباحثی که تا امروز مطرح بوده اختلاف نیست بلکه نگرانی‌های فنی و اقتصادی است که باید برطرف شود.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه بحث‌ها راجع منوریل تماماً فنی است و سمت و سوی دیگری ندارد گفت: ما می‌خواهیم یک کار با صرفه و صلاح برای مردم قم انجام دهیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که در دفتر معاونت اجرای ریاست جمهور برگزار شد، موانع اجرای منوریل دسته بندی شد و برای رفع این موانع برنامه‌ریزی صورت گرفت.

شهردار قم با اشاره به تصمیمات مشترک دولت و مدیریت شهری برای منوریل اضافه کرد: در فاز نخست، ۴.۷ پروژه منوریل به بهره برداری خواهد رسید و در فاز دوم ۶.۸ این پروژه به اتمام می‌رسد.

سقائیان نژاد معتقد است که ادامه این پروژه پس از ۶.۸ کیلومتر یعنی از پارک سوار شمالی تا مصلی نیازمند اقدامات کارشناسی و مطالعاتی برای یک تصمیم به صرفه است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای منوریل، خط B متروی قم حذف خواهد شد گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهیم یک پروژه راه بیفتد و یک پروژه تعطیل شود.

شهردار قم اظهار کرد: خط A و B مترو جز لاینفک حمل و نقل ریلی در شهر قم است که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم نیز به آنها تاکید شده و قطعاً استاندار محترم برای حفظ این خط همراه مردم هستند.

کد خبر 749808

دیگر خبرها

  • سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد: باجناقم از من شاکی است که چرا برای او وام جور نکردم
  • عکس احمدی‌نژاد و سعید جلیلی ۲۰ سال قبل
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته