Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -  
به گزارش ایران اکونومیست؛   نازی طاهر پور  بازگشت از رقابت‌های سطح B قهرمانی آسیا، افزود: تیم ملی بسکتبال دختران پس از 38 سال غیبت به رقابت‌های بین‌المللی اعزام شد و به همین دلیل تجربه کافی را نداشت، اما با این حال ملی‌پوشان بسیار خوب ظاهر شدند و برای نخستین بار تجربه خوبی را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
او در ادامه‌ با اشاره به بازی ملی‌پوشان مقابل تیم هند، بیان‌ کرد: تیم هند، تیم بسیار قدرتمندی است که در سطح A آسیا قرار دارد، اما به دلیل غیبت یک ساله از میادین به سطح B نزول داشت. تجربه این تیم بسیار زیاد است و بازی مقابل این تیم برای ملی‌پوشان سخت بود. بازیکنان ما تحت تاثیر جو مسابقات قرار داشتند. در مقابل تیم مالزی و قزاقستان نیز حتی می‌توانستیم پیروز مسابقه شویم. قزاق‌ها از نظر فیزیکی از ما برتر بودند. اگر در مسابقات  بیشتری حضور داشته باشیم و تجربه کافی را به دست آوریم می‌توانیم در آینده نتایج خوبی را کسب کنیم.
 
طاهرپور با اشاره به حجاب بازیکنان ایرانی، خاطرنشان کرد: حضور در این رقابت‌ها تجربه بسیار خوبی برای ما بود. بازیکنان ما با حجاب بازی می‌کردند و شرایط آب و هوایی شرجی و گرم بود و این تاثیرگذار بود. تیم‌های دیگر بدون حجاب بودند و به آب و هوا عادت داشتند.
 
مربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال دختران در ادامه‌ بیان‌ کرد: حضور دختران بسکتبالیست ایرانی با حجاب در رویداد بین‌المللی برای بسیاری از کشورها مهم بود و آنها منتظر تماشای بازی دختران ایرانی بودند. تصور آنها این نبود که دختران ایرانی بتوانند خوب بازی کنند و از دیدن بازی خوب ملی‌پوشان ایران خوشحال شدند. همان طور که سایت فیبا پس از بازی نخست ملی‌پوشان واکنش نشان داد.
 
او در ادامه‌ افزود: به یک برنامه‌ریزی ‌دقیق نیاز است تا تیم‌ ‌ملی نتایج خوبی را در آینده کسب کند، چرا که سالیان سال بود با پوشش اسلامی اجازه حضور در میادین بین‌المللی را نداشتیم، اما حال با حضور ملی‌پوشان در یک رویداد بین‌المللی فیبا متوجه شد که بازی با پوشش هیچ مشکلی را ایجاد نکرد و بچه‌ها توانستند با حجاب بازی کنند. با یک برنامه‌ریزی دقیق و تمرینات منظم می‌توانیم بر روی تیم‌های پایه کار کنیم تا نتایج آن را در آینده ببینیم.
 
طاهرپور با اشاره به مشکل کمبود سالن برای بسکتبالیست‌ها، ادامه‌ داد: تنها سالن آزادی برای تمرین وجود دارد که هم در اختیار مردان و هم در اختیار بانوان است و مسابقات نیز در این سالن برگزار می‌شود. اگر مشکلات سالن بر طرف شود با آمادگی بهتری می‌توانیم در مسابقات پیش رو شرکت کنیم.
 
وی در ادامه‌ بیان‌ کرد: خوشحال هستیم که دختران بسکتبالیست ایران توانستند توانایی‌های خود را نشان دهند و بگویند که بسکتبال بانوان ایران چیزی کم ندارد و در آینده می‌توانند حتی مقام نیز کسب کنند. با توجه به مدت زمان کمی که در اختیار داشتیم تیم را آماده کردیم. کشوری مانند ژاپن از نظر امکانات در سطح بالاتری از ما قرار دارد و از ما آماده تر بودند. امکانات ما نیز بد نبود، اما سایر تیم‌ها برنامه‌ریزی های خود را از سال‌ها پیش آغاز کرده بودند و ما تجربه نخست خود را کسب می کردیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گولر: بزگترین رویایم قهرمانی چمپیونزلیگ با رئال است

به گزارش "ورزش سه"، آردا گولر در بازی اخیر رئال مادرید مقابل رئال سوسیه‌داد یک گل زد و موجب برتری 1-0 تیمش شد.

کارلو آنچلوتی گاهی اوقات ممکن است در مورد تغییرات در ترکیب تیمش مردد باشد. درحالیکه او ترکیب بسیار خوبی دارد، بازیکنانی هم روی نیمکت حضور دارند که در انتظار انتخاب مربی ایتالیایی هستند.

یکی از  این بازیکنان در فصل جاری آردا گولر است. خرید تابستانی رئال برخلاف انتظار خیلی برای این تیم بازی نکرده است. او به دلیل مصدومیت چند مرتبه در آستانه بازگشت به ترکیب، دوباره ناامید شد.

با این حال گولر به دستاوردهای بزرگی فکر می‌کند و در گفتگو با کافا اسپورتس درباره جاه طلبی‌های خود در رئال صحبت کرده است. او گفت:"بزرگترین آرزویم در رئال همین است، اولین بازیکن ترکیه‌ای باشم که قهرمان چمپیونزلیگ می‌شود."

این ملی پوش ترکیه‌ای نام مستعار خود در تمرینات رئال را نیز فاش کرد:"همه اعضای تیم من را «اَبی» (به معنای برادر بزرگتر به زبان ترکی) صدا می‌کنند. وقتی مودریچ به من اَبی یا چیزی شبیه به این می‌گوید، تعجب می‌کنم."

ارتباط با بازیکنان باتجربه رئال مادرید؟

من نمی‌توانم کسی را به اسم کوچکش صدا کنم. من نمی‌توانم آن‌ها را لوکا یا تونی صدا کنم، آن‌ها خیلی بزرگتر هستند. این مثل یک خانواده است. اگر اینطور آن‌ها را صدا کنم، احساس می‌کنم که بی احترامی کرده‌ام. بنابراین به تونی می‌گویم برادر، همینطور برادر لوکا. به همین دلیل من را برادر خطاب می‌کنند.

معنی شادی گل؟

این به معنای اعتماد است. من معتقدم که همه چیز از جانب خداست.

چرا رئال مادرید؟

برای انتخاب این پروژه به من گفتند که وارث لوکا مودریچ خواهم بود. این من را متقاعد کرد. من از کودکی رویای بازی برای رئال را داشتم.

چرا تمام تیم تو را دوست دارند؟

نمی‌دانم، سعی می‌کنم از همه چیزی یاد بگیرم. آلابا، رودیگر، والورده، براهیم دیاز، بازیکنانی هستند که ​​زمان بیشتری را با آن‌ها می‌گذرانم.

پدرت از انتقال به رئال پورسانت دریافت کرد؟

چنین چیزی واقعا غیرممکن است.

زندگی در اسپانیا چگونه است؟

ااز زمان استراحت مردم اینجا بسیار شگفت زده شدم. هنگام ظهر همه مغازه‌هایشان را می‌بندند و می‌خوابند. همچنین افرادی در تیم هستند که هنگام ناهار می‌خوابند!

جدایی از فنرباغچه؟

می‌توانستم یک سال دیگر در فنرباغچه بمانم، اما می‌خواستم به دنیا نشان دهم که یک جوان ترک چه کاری می‌تواند در اروپا انجام دهد. امیدوارم به این هدف ادامه دهم.

به نظر خودت به اندازه کافی بازی می‌کنی؟

مربی ما مدام در مورد برنامه‌هایش با من صحبت می‌کند. او من را آماده نگه می‌دارد. ما همیشه با هم در ارتباط هستیم.

دیگر خبرها

  • مورایس: خوشحال می شوم بگویند برو/ از تساوی ما استقلال سود برد
  • حضور توپکا و شاهان میاندورود در دور برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان کشور
  • دعوت بانوی کردستانی به اردوی تیم ملی سپک تاکرا
  • آبی پوشان پایتخت به دنبال تثبیت صدرنشینی در تبریز/ نبرد اوسمار و مورایس در ال کلاسیکوی ایران
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • ستاره پی‌اس‌جی: رونالدو من را دیوانه خودش کرد
  • گولر: بزگترین رویایم قهرمانی چمپیونزلیگ با رئال است
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)