Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تا پایان امسال احتمالا آبگیری سد شفارود آغاز شده و ۲۶ هکتار از جنگل‌های هیرکانی زیر آب خواهد رفت.جلال خداکرمی (رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری) با حضور در غرفه خبرگزاری کار ایران در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با اشاره به فرایند آبگیری سد شفارود و زیر آب رفتن جنگل‌های باستانی هیرکانی گفت: در طراحی اولیه سد قرار بود؛ نزدیک به ۴۰۰ هکتار از این جنگل زیر آب برود، اما الان با رایزنی‌های صورت گرفته این میزان به حدود ۲۶ هکتار منحصر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرار شده سد فقط برای تامین آب آشامیدنی مناطقی که زیر دست سد هستند، آبگیری شود و این تصمیم در شورای عالی آب و با توافق کل دولت صورت گرفته است و در نهایت مقرر شد در حد تامین آب آشامیدنی این سد احداث شود و قطعا در این راستا بخشی از جنگل به زیر آب خواهد رفت و خسارت می‌بیند.

خداکرمی با تاکید بر اینکه ۲۶ هکتاری که از جنگل ‌های هیرکانی زیر  آب می‌رود، خسارتی کمی نیست، افزود: هیچ راه دیگری وجود نداشت، سالها برای آن مقاومت شد، اما شرایط اضطراری بود و این حداقل عددی بود که توانستیم بر سر آن به توافق برسیم، البته نابودی  یک درخت هم خسارت جبران ناپذیری است.

او ادامه داد: برای جبران خسارات قرار شد، وزارت نیرو بخشی از  هزینه‌های جنگل کاری و حفاظت از جنگلها  را تقبل کند. احتمال دارد تا پایان سال آبگیری سد آغاز شده و ۲۶ هکتار از جنگل‌های هیرکانی زیر آب برود. در کل در حوزه فعالیت های عمرانی همچون احداث خط‌های انتقال گاز و آب و غیره هم خسارت زیادی به جنگل‌ها وارد خواهد شد. 

خداکرمی در ادامه با اشاره به دپوی زباله در جنگل‌های شمال و بحران شیرابه که به شدت به درختان آسیب می‌زند، ادامه داد: سازمان محیط زیست در این زمینه فعال است، ما مکان جدیدی را برای دپوی زباله اختصاص نمی‌دهیم و از روزگار قدیم در این اماکن زباله می‌ریختند و امیدواریم با تاکید رییس جمهور در حل بحران پسماند و عزم رییس سازمان محیط زیست تا پایان برنامه ششم شاهد تعیین تکلیف این مسئله باشیم. هرچند فرهنگ مردم هم در بحران پسماند در شمال کشور بسیار اهمیت دارد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند

محمد محمودی  با اشاره به این که چند بال فلامینگو بعد از انتظار چند ماهه و با تاخیر وارد تالاب صالحیه شده‌اند، اظهار کرد: فلامینگو‌ها اوایل بهار هر سال وارد تالاب صالحیه می‌شدند و از آنجایی که امسال این اتفاق نیفتاد، تصور بر این بود که دیگر نمی‌آیند ولی خوشبختانه طی چند روز گذشته شش بال از این پرندگان مهاجر اطراف این تالاب مشاهده شده است.

 

وی ادامه داد: با ورود این فلامینگوها، نگرانی دوستداران محیط زیست مبنی بر عدم حضور مهمانان همیشگی تالاب صالحیه در این محدوده رفع شد.

 

این مسئول اضافه کرد: این فلامینگو‌ها معمولاً تا اواخر اردیبهشت در تالاب باقی می‌مانند و بعد از آن مسیر مهاجرت خود را ادامه می‌دهند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: با توجه به بارش‌های زمستان سال گذشته و نوروز امسال شاهد احیای دوباره تالاب صالحیه هستیم و به نظر می‌رسد این تالاب تا اوایل خرداد ماه آب داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند