Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه قزاقستان امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای از ورود تمامی هیئت‌های شرکت کننده در هفتمین دور مذاکرات بین‌المللی آستانه درباره حل بحران سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد لبنان، این وزارتخانه با اشاره به آغاز مذاکرات دو روزه آستانه ۷ از امروز (دوشنبه) در پایتخت این کشور با هدف دستیابی به راه‌حل‌های مشترک برای بحران سوریه در ادامه اعلام کرد: امروز (دوشنبه) نشست‌های دوجانبه و چندجانبه میان طرف‌های مذاکره کننده به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود و قرار است جلسه عمومی بعدازظهر فردا (سه‌شنبه) ۳۱ اکتبر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع سوریه‌ای اعلام کردند: بندهایی برای بررسی در کنفرانس آستانه ۷ جهت تصویب، تعیین شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به محل دقیق استقرار نیروهای ناظر وابسته به کشورهای تضمین کننده آتش‌بس در استان ادلب، مساله بازداشت شدگان و اسرا، تحویل اجساد کشته شده، جستجوی مفقودین و ارسال کمک‌های انسانی به مناطق محاصره شده به ویژه غوطه شرقی اشاره کرد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه قزاقستان، شرکت کنندگان در آستانه برای ایجاد کارگروهی ویژه جهت آزادسازی گروگان‌ها و بازداشت‌شدگان و نیز تحویل اجساد کشته‌ها و جستجوی مفقودین برنامه‌ریزی می‌کنند.

همچنین طرف‌های شرکت کننده مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم را بررسی کرده و بیانیه مشترکی درخصوص روند پاکسازی سوریه از مین‌ها و بمب‌ها ارائه خواهند کرد.

غیرت عبدالرحمانف، وزیر امور خارجه قزاقستان در این خصوص اظهار داشت: مناطق کاهش تنش در سوریه هرگز تاثیری بر وحدت سوریه نخواهد داشت و این مناطق تا شش ماه قابل تمدید خواهند بود.

احمد بری، رئیس ستاد مشترک "ارتش آزاد سوریه" تاکید کرد: مخالفان سوری در مذاکرات آستانه ۷ بر دو مساله اصلی تثبیت آتش‌بس و مساله بازداشت شدگان تمرکز خواهند کرد.

همزمان با آغاز دور هفتم مذاکرات آستانه مقدمات برگزاری دور جدیدی از مذاکرات ژنو در ماه آتی میلادی در دست انجام است.

الکساندر لاورنتیف، رئیس هیئت روسیه در مذاکرات آستانه در گفت‌وگویی با شبکه خبری روسیا الیوم اظهار داشت: مساله مرحله انتقالی برای حل بحران سوری را با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بررسی کردیم.

لاورنتیف در ادامه تاکید کرد: بشار اسد اهمیت آغاز گفت‌وگوی ملی برای حل بحران سوریه را درک می‌کند. دمشق آماده اجرای اصلاحات قانون اساسی و تدابیر دیگر به منظور پیشرفت در حل سیاسی است.

این مسؤول روس در ادامه از مخالفان سوری خواست از تعیین پیش شرط‌هایی برای شرکت در این گفت‌وگو دست بردارند.

وی در ادامه اهمیت مذاکرات آستانه برای ایجاد اتحاد دوباره میان طرف‌های درگیر در سوریه را یادآور شد و از بازگشت تعداد زیادی از پناهجویان سوری به خانه‌هایشان در مناطق آزاد شده خبر داد.

لاورنتیف با اشاره به اینکه سطح تنش‌ها در ادلب همچنان بالاست و اما ترکیه براساس توافقنامه آستانه هنوز ایست‌های بازرسی را در این منطقه ایجاد نکرده است نسبت به پایبندی آنکارا به تعهداتش در توافقنامه آستانه ابراز امیدواری کرد و گفت: تمام تلاش‌مان را برای جلوگیری از هرگونه برخورد میان آمریکایی‌ها و نیروهای دولت سوریه انجام خواهیم داد.

وی در ادامه نسبت به نابودی آخرین پایگاه داعش در سوریه طی هفته‌های آتی ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد

یکی از مسئولان اسرائیل تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل وارد تل‌آویو شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری واللا امروز جمعه به نقل از یکی از مسئولان اسرائیل گزارش کرد هیئتی از سرویس اطلاعات مصر به منظور انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا وارد اسرائیل شد.

دیگر رسانه‌های اسرائیلی هم ضمن اعلام ورود این هیئت، گزارش کرد دیدارهای این هیئت با مقامات ارشد نهادهای امنیتی اسرائیل در مورد حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح واقع در جنوب غزه و نیز مذاکرات برای آزادی اسرا شروع شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از وزیران اسرائیل بدون افشای نام وی نوشت: احتمال دستیالی به توافق با میانجیگری مصر و پیشنهاد لغو عملیات در رفح وجود دارد.

این روزنامه نوشت: یشنهاد مصری‌ها به اسرائیل شامل آزادی ۲۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه هفته‌ای و توقف عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل در رفح است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد: اراده بزرگی در مذاکرات برای دستیابی به توافق وجود دارد و این آخرین فرصت قبل از عملیات رفح است.

پیشتر، رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر «عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

وبگاه خبری آمریکا «آکسیوس» هم گزارش کرد: اسرائیل به هیئت امنیتی مصر تصریح کرد که آماده است فرصت نهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بدهد و در صورت عدم پیشرفت در این مذاکرات، به رفح حمله خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل