Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر امار تلفات حوادث ناشی از کار روند افزایشی داشت به‌طوری‌که مرگ و میر ناشی از حوادث کار در ۶ ماهه امسال ۵۶ نفر هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافت، از این تعداد ۵۵ مرد و یک نفر زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  از این تعداد ۴۶ نفر متاهل و بقیه مجرد هستند، افزود: براساس آمارهای موجود در ۶ ماهه نخست امسال سقوط از بلندی با ۲۴ فوتی رتبه نخست مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: همچنین برق‌گرفتگی  با ۱۴ ، جسم سخت با ۱۳  و سایر با ۵ فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

این مسؤول افزود: در ۶ ماهه نخست امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۲ مورد در مرداد ماه و کمترین آن با ۶ مورد در تیر ماه ثبت شده‌ است.

عباسی تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های بابل  با ۱۲ فوتی، ساری با ۷ و آمل با ۶ فوتی بیشترین و شهرستان‌های چالوس، فریدونکنار و نکا هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

وی درباره تفکیک سن متوفیان، اظهار کرد: بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۲۰ فوتی و ۲۱ تا ۳۰ با ۱۶ فوتی و ۴۱ تا ۵۰ با ۸ فوتی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند و سن بیش از ۶۱ سال با یک فوتی کمترین آمار در این ۶ ماهه گزارش شده است.

*افزایش ۱۰ درصدی مصدومان حادثه کار

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: براساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۴۹۳ مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشت از این تعداد ۴۷۱ نفر مرد و بقیه زن هستند.

عضو شورای قضایی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، اضافه کرد: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در زمینه کاهش حوادث ناشی از کار است.

عباسی در پایان گفت: مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی در حین کار گفته می‌شود و لزوماً نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، گفت: در سال گذشته ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی استان کرمانشاه منجر به محکومیت شد. - اخبار استانها -

سلیم خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: بیش از 70 درصد پرونده‌های قصور پزشکی در سازمان نظام پزشکی و مابقی در پزشکی قانونی استان بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: تعداد پرونده‌های قصور پزشکی که به پزشکی قانونی ارجاع شده در سال 1401، 43 مورد بوده که 18 مورد منجر به محکومیت و 25 مورد تبرئه شده است.

خانی گفت: در سال گذشته نیز 34 پرونده قصور پزشکی به پزشکی قانونی استان ارجاع شده که 26 مورد محکوم و هشت مورد نیز تبرئه شده است.

وی افزود: قصور پزشکی به چهار شکل بی‌مبالاتی، بی‌احتیاطی، عدم مهارت و عدم رعایت نظامات دولتی ممکن است اتفاق بیفتد، بی‌مبالاتی یعنی کارهایی که یک پزشک یا درمانگر باید در روند درمان برای بیمار انجام دهد اما انجام نداده است که شدیدترین نوع قصور است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: برخی از عوارض بعد از درمان یا جراحی‌ها جزء عوارض شناخته شده بعد از روند درمان هستند و زمانی منتسب به قصور است که کادر درمان همه اقدامات درمان را برای بیمار انجام نداده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبشاره «لوه» گالیکش برای بار دوم در این هفته قربانی گرفت
  • واژگونی تیبا در محور مورچه خورت با ۵ فوتی و مصدوم
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • تصادف ۲ خودرو در آزادراه امیرکبیر با ۷ فوتی و مصدوم
  • بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست