Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@21:15:25 GMT

کاسبی هلال احمر، شمسا و سازمان حج از زائرین

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۵۹۴۱

کاسبی هلال احمر، شمسا و سازمان حج از زائرین

به گزارش جهان نيوز، محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به دریافت 18 هزار و 800 تومان برای بیمه سفر، شش هزار 200 تومان برای جمعیت هلال احمر و 10 هزار تومان برای کارگزاری سازمان حج از هر زائر اربعین گفت: متاسفانه اربعین و زیارت رفتن مردم در این ایام ابزاری برای کاسبی تعدادی از دستگاههای دولتی از جمله هلال احمر، شرکت شمسا و سازمان حج و زیارت، وزارت ارشاد و وزارت کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: جمعیت هلال احمر سالانه بودجه کلانی دارد و مجلس هر ساله برای این جمعیت بودجه تصویب می کند اما متاسفانه موقع ارائه خدمات از مردم پول بیخودی می گیرند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: سوال ما این است که به استناد کدام قانون، هلال احمر از هر زائر شش هزار و 200 تومان پول می گیرد؟ به چه حقی شرکت شمسا باید از هر زائر 10 هزار و 900 تومان پول دریافت کند؟.

پورمختار تصریح کرد: شاید بتوان از کنار پول بیمه عبور کرد اما دیگر دریافتی ها غیر قانونی و غیر منطقی است و باید این پولها برگردانده شود.

وی با اشاره به دریافتی ها گزاف از زائرین برای پارکینگ خودروها در مرزها و ورودی 50 هزارتومانی برای خودروها گفت: زمین های خالی را بعنوان پارگینگ در نظر گرفته و پولهای این چنینی از مردم دریافت می کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: همه مردم برای زائرن و مراسم اربعین کمک و موکب برپا می کنند، غذا و میوه می دهند و حتی خانه های خود را در اختیار زائرین قرار می دهند تا آنها در آسایش باشند ولی دستگاههای دولتی مردم را سر کیسه و از جیب زائرین برای خود اندوخته درست می کنند.

پورمختار با بیان اینکه این دستگاهها در ایام اربعین به فکر سود و پول هستند، افزود: جمعیت هلال احمر، وزارت ارشاد، شرکت شمسا، سازمان حج و زیارت و وزارت کشور باید پاسخگوی عملکرد خود و نهادهای زیر مجموعه خود باشند و با هر گونه تخلف بشدت برخورد کنند.

وی با اظهار تاثر و تاسف از این اقدامات دستگاههای دولتی گفت: این دستگاهها نه تنها به تکلیف خود عمل نمی کنند بلکه زمینه سازی می کنند تا از زائرین پول اضافی گرفته شود و حتی گرفتن پول را تشویق می کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه مسئولین مربوطه باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، تصریح کرد: قطعا مجلس شورای اسلامی و نمایندگان در این زمینه ورود خواهند کرد.

پورمختار تحقیق و تفحص از این دستگاهها بخصوص جمعیت هلال احمر را قطعی دانست و افزود: این جمعیت سال گذشته هم از 2 و نیم میلیون زائر پول گرفت و معلوم نیست چه خدماتی انجام داد.

وی با بیان اینکه باید از جمعیت هلال احمر تحقیق و تفحص تا مشخص شود این پولهای میلیاردی در کجا و به چه نحو هزینه شده، افزود: وقتی یک سازمانی که باید رایگان خدمات دهد اما بودجه مصوب هم دارد، چرا باید از مردم پول اجباری دریافت کند؟.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از سازمان حج و زیارت، گفت: البته تحقیق و تفحص از شرکت شمسا و سازمان حج هم در جریان است.

پورمختار تاکید کرد: قطعا مجلس برای جلوگیری از این سوء استفاده ها، برگرداندن این پولها و تخلفات انجام شده اقدام جدی خواهد کرد.

طبق اساسنامه جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی کلیه فعالیت‌های آنها داوطلبانه و رایگان است.

منبع:افکار نیوز

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: حادثه برخورد خودروی سواری ال ۹۰ با گاردریل به پایگاه جمعیت هلال احمر شهید کریمیان طاهری کاشان اعلام شد.

محمدنوید متقی با اشاره به اعزام یک تیم عملیاتی به محل حادثه افزود: این حادثه کیلومتر ۳۰ آزادراه کاشان-قم رخ داده بود.

او گفت: سه مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی مربوطه منتقل شدند و یک نفر نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد