Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:48:04 GMT

شرکت های هلدینگ تامین اجتماعی معین استانها شوند

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۸۱۵۳

شرکت های هلدینگ تامین اجتماعی معین استانها شوند

قزوین- استاندار قزوین گفت: شرکت های هلدینگ تامین اجتماعی اگر معین استانهای صنعتی کشور شوند می توانیم طرح های بزرگ اقتصادی، تولیدی و اشتغالزا را با سرعت عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی در جلسه کارگروه اقتصادی و اجتماعی استان که روز سه شنبه با حضور وزیر کار و اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس در استانداری برگزار شد اظهارداشت: بدلیل اینکه در ایجاد مسکن مهر فکر نشده بود امروز در مجموعه مسکن مهر که خانواده ها هیچ شناختی از هم ندارند با مشکل جدی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هنوز بسیاری از ساکنان با فرهنگ آپارتمان نشینی آشنا نیستند و خدمات زیربنایی و روبنایی آن نیز تامین نشده و برای تامین نیازهای اساسی مشکلات جدی داریم و در این میان باید در بخش آموزش و فرهنگ سازی بیشتر کار کنیم تا از آسیبها کم شود.

استاندار تصریح کرد: دخالت در بحران باید مورد توجه مسئولان باشد و در کنار تقویت مهارتهای زندگی از اسیبها کم شود زیرا امروز وقتی در مرفه ترین نقاط کشور از جمله تهران شاهد افزایش طلاق هستیم نشان می دهد که زوج های جوان تعریف درستی از زندگی ندارند و با مهارت های زندگی آشنا نیستند به همین دلیل در دو سال اول زندگی دچار بحران می شوند.

زاهدی تصریح کرد:نطام و دولت باید به موضوع تامین اجتماعی توجه جدی کنند و نگاه توانبخشی و رسیدگی به معلولان را تقویت کنند زیرا در شرایط کنونی امکانات کافی نیست و نهادهای مربوط اعتبار و امکانات مورد نیاز برای رفع مشکلات را ندارند.

استاندار اضافه کرد: در موضوع اشتغال که میزان بیکاری در استان ۱۱.۱ درصد است باید از ظرفیت استان برای خل مشکلاات کشور استفاده کنیم زیرا در گذشته با همین ظرفیت قرار بوده دشت قزوین غذای ۳۰  میلیون جمعیت کشور را تامین کند که اینگونه نشده است.

وی گفت: مشکلات ناشی از بی برنامگی در گذشته است و برای نمونه آموزش عالی ما هم نتوانسته متناسب با نیاز جامعه به کارافرینی کمک کند و آموزش های دانشگاه متناسب با نیاز جامعه نبوده و امروز مشکل داریم.

استاندار یادآورشد: بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی کمر تولیدکننده را شکسته است و در کنار آن قانون هدف مندی یارانه ها درست اجرا نشده و سالانه ۴۴ هزار میلبارد تومان یارانه می دهیم در حالی که اگر نصف آن به تولید داده می شد مشکل اشتغال حل شده بود.

وی اضافه کرد: تامین اجتماعی با هلدینگهای خود بزرگترین ثروت و سرمایه کشورند لذا پیشنهاد می شود هر هلدینگ به عنوان حامی و معین یک استان تعیین شود تا مشکلات را بسرعت برطرف کنیم.

زاهدی اظهارداشت: در استان قزوین در صدد احداث یک شهرک فناوری هستیم که از وزارت کار انتظار مساعدت و مشارکت داریم.

وی بیان کرد: کمیته امداد استان هم طرح انرژی خورشیدی در روستاها را برای تامین نیاز مالی مددجویان اجرا کروه که در صورت کمک وزارت تعاون می توانیم آن را تسوعه دهیم و به خودکفایی خانواده های مددجو کمک کنیم.

استاندار تصریح کرد: معاونت اقتصادی کمیته امداد می تواند در اجرای طرح های اقتصادی استان قزوین مشارکت کند و برای تکمیل مجتمع و مراکز بهزیستی با وزارت خانه آماده همکاری هستیم.

وی گفت: در موضوع هدف مندی یارانه ها پیشنهاد می شود یک استان در کشور پایلوت شود و بتواند مدیریت توزیع آن را بر عهده بگیرد که در قزوین آمادگی داریم آن را اجرا کنیم زیرا استانداران قادرتد این موضوع را حل و مدیریت کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر اظهار کرد: ایجاد نیروگاه برق خورشیدی مختص مصارف شرکت سیمان دشتستان یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد خط تولید دوم این شرکت نقش مهمی در افزایش تولید و تقویت اشتغال خواهد داشت که پیشنهاد می‌شود این موضوع دنبال شود.

فرماندار دشتستان بیان کرد: آماده همکاری در راستای توسعه و تقویت شرکت سیمان دشتستان و سرمایه‌گذاری این هلدینگ در شهرستان دشتستان هستیم.

کد خبر 6093862

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند
  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • پتروشیمی‌ها پول خوراک را به‌موقع پرداخت کنند
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم