Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@19:30:16 GMT

استقرار خزانه واحد در شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۹۲۴۳

استقرار خزانه واحد در شهرداری تهران

خبرگزاری شبستان: عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: طبق دستورالعمل وزارت کشور خزانه‌داری واحد در شهرداری تهران ایجاد و مستقر شود.

به گزارش خبرنگار شبستان، مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در هجدهمین جلسه شورا و در نطق پیش از دستور با بیان اینکه خزانه‌داری و استقرار خزانه داری واحد در کشور پیشینه ای یکصد ساله دارد، افزود: متاسفانه در شهرداری ها به این موضوع کمتر توجه شده به طوری که پس از گذشت 50 سال از تصویب آیین نامه مالی شهرداری ها وزارت کشور در اردیبهشت امسال و در اجرای ماده 43 آیین نامه مالی شهرداری ها دستورالعمل خزانه داری در شهرداری ها را برای اجرا ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فراهانی از تلاش وزیر کشور برای ساماندهی و ایجاد وحدت رویه قانونی در امور مالی و محاسباتی شهرداری تهران قدردانی کرد و گفت: با توجه به اهمیت خزانه داری در شهرداری تهران و لزوم استقرار خزانه واحد در سطح شهرداری ها، سازمان ها و شرکت های وابسته در اجرای مواد 78 و 79 قانون شهرداری ها و تبصره ذیل بند 12 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور و دستورالعمل خزانه داری ابلاغی وزیر در اردیبهشت 96 در رابطه با اجرای این دستورالعمل و ارایه گزارش اجرا به شهرداری تهران تذکر می دهم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه طبق ماده پنج این دستورالعمل شهردار خزانه دار شهر محسوب می شود، خاطرنشان کرد: هرگونه تفویض اختیارات خزانه‌داری رافع مسئولیت شهردار نخواهد بود.

 

فراهانی با بیان اینکه طبق تبصره 2 ماده 5 این دستورالعمل سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری باید هرگونه منابع درآمدی و سایر وجوهی که به وسیله آن بودجه مصوب هر سازمان یا شرکت وصول می شود نزد حساب های خاص خزانه واریز کنند، افزود: استقرار خزانه واحد در شهرداری تهران در چهارچوب دستورالعمل خزانه داری در شهرداری ها می تواند سرآغاز تحول در شهرداری تهران باشد و فرصت بهبود و اصلاح رویه های مدیریتی را بیش از پیش فراهم کند.

 

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای به موقع این دستورالعمل و اهتمام شهردار تهران در اجرای آن شاهد شفافیت، قانونمداری و کارآیی بیش از پیش مالیه شهری در تهران شهر زندگی باشیم.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد

مدیر منطقه چهار شهرداری یزد از رفع خطر یک واحد منزل مسکونی فرسوده و متروکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی منطقه چهار شهرداری یزد، سید ابوالفضل کشفی اظهار کرد: با وجود تذکرات و اخطارهای داده شده، با هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضائی، منزل متروکه‌ای و سایر موقعیت‌هایی که فرسایش یافته بود، تخریب و رفع خطر شد.

وی ضمن تشکر از صبوری اهالی این محل، از شهروندان خواست تا با توجه به مخاطرات آب و هوایی، خانه‌های خود را رها نکنند تا جان ساکنین و اهالی محله و عابرین پیاده به خطر نیفتد.

مدیر منطقه چهار شهرداری یزد افزود: در غیر این صورت با هماهنگی دستگاه قضا، نسبت به رفع خطر واحد مسکونی اقدام می‌شود.

کد خبر 750207

دیگر خبرها

  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است / قرارداد با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است/قرارداد اتوبوسرانی با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در این محله تهران
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در خزانه
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند