Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات از تحقق 70 درصدی بودجه شهرداری و عدم توازان میان تخصیص و هزینه‌ها و برگزاری انتخابات ستاد شورایاری ظرف یک یا دو ماه آینده خبر داد.

علی اعطا ظهر امروز در نشست خبری خود که در تالار گفت‌وگوی شماره یک نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر اینکه چرا وقت زیادی از شورا صرف انتخاب نمایندگان در مجمع‌های مختلف می‌شود، گفت: این مساله مورد انتقاد بسیاری از دوستانمان نیز بوده است که چرا بخش زیادی از وقت شورا صرف انتخاب نمایندگان می‌شود، اما باید بگویم که به لحاظ قانونی این انتخابات باید در صحن برگزار شود و ما انتخاب دیگری نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه تاکنون 37 عضو شورا برای شرکت در مجامع، کارگروه‌ها و... انتخاب شده‌اند اما هنوز تعدادی از این انتخابات باقی مانده، گفت: باید به این انتخابات سرعت بیشتری داد اما واقعیت این است که ما انتخاب دیگری نداریم.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش همچنین به هزینه‌های بالا در شهرداری تهران گفت: هزینه‌های جاری در شهرداری تهران بالاست  و اگر مروری بر ساختار بودجه داشته باشیم، می‌بینید که بودجه با شتاب زیادی در بخش جاری اضافه شده است که نشان می‌دهد بدنه گسترش یافته و ریخت و پاش‌ها افزایش یافته است.

اعطا با بیان اینکه همواره فعالیت‌های عمرانی وسیعی در شهر تهران داشته‌ایم که بخش زیادی از آنها توجیه کارشناسی نداشته است، گفت: عملا این پروژه‌ها هزینه پرت بوده است و مجموعه  شرایط نشان می‌دهد که هزینه جاری به شکل غیرقابل قبولی افزایش یافته است و شهر گران اداره می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حواشی خرید تبلت و خودرو برای اعضای شورای شهر تهران گفت: سندی که به طور وسیع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده فاکتور خرید تبلت و خودرو نیست بلکه برگه تامین اعتبار است که معمولا برای تن‌خواه در نظر گرفته شده رقم بالاتری را عنوان می‌کند.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه هر تبلت با گارانتی و تجهیزات وابسته حدود 3.5 میلیون تومان خریداری شد گفت: بخش آی‌تی شورا مشخصات تبلت‌هایی که مورد نیاز شورا هستند را ارائه کرد و حتی پیشنهاد داد که تبلت مدل بالاتری خریداری شود تا بتوانند به اتوماسیون دسترسی پیدا کنند، اما مدل پایین‌تری خریداری شد و قیمت 3.5 میلیون تومان شد.

اعطا همچنین در مورد خرید خودروها برای اعضای شورای شهر نیز گفت: در حال حاضر 21 خودروی استیجاری در شورا وجود دارد که ماهانه کرایه آنها 80 میلیون تومان بوده است که صرفه اقتصادی نداشته است.

وی با بیان اینکه بخشی از خودروهای فرسوده شده برای مزایده در اختیار شهرداری قرار داده شده است، گفت: شورا هزینه زیادی بابت اجاره خودروها پرداخت می‌کرد و این موضوع توجیه اقتصادی نداشته است، ضمن اینکه ادارات کوچک درجه چندم هم خودرو دارند و این موضوع عجیبی نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش همچنین در مورد سرانجام خط 7 مترو گفت: کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به این موضوع ورود پیدا کرده و ابعاد آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

اعطا گفت: شایعاتی درخصوص تاثیر خط 6 مترو بر خشک شدن آب چشمه علی مطرح شد که هنوز هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای درخصوص در این ارتباط  کشف نشده است.

اعطا درخصوص وضعیت شورایاری ها با بیان اینکه ظرف یک یا دو ماه آینده انتخابات ستاد شورایاری برگزار می‌شود، درباره انتقادات عملکردی شورایاری‌ها گفت: معتقدیم سوءعملکردهایی در ستاد شورایاری وجود داشته است، چراکه براساس آیین‌نامه، شورایاران بازوی نظارتی شورای شهر هستند اما وقتی به عملکرد این ستاد نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که شورایاران همواره علاقه‌مند بودند که مسائل مردم را با مسوولان مناطق شهرداری حل و فصل کنند، در حالی که شورایاران زیر نظر شورای شهر فعالیت می‌کنند.

وی همچنین از اصلاح بودجه شش ماهه دوم شهرداری خبر داد و گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در حال تهیه اصلاحیه بودجه شش ماهه دوم شهرداری تهران است، چرا که در حال حاضر 70 درصد بودجه شهرداری تحقق یافته اما هزینه‌ها بیش از 113 درصد بوده‌اند و این عدم توازن تخصیص و هزینه مشکل‌ساز خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش همچنین در واکنش به انتصابات در شهرداری تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران در نظر دارند در موضوع انتصابات دخالتی نداشته باشند اما نظرات خود را به گوش مسوولان شهرداری می‌رسانند چراکه معتقد هستیم اگر قرار باشد مسوولی نسبت به عملکردش پاسخگو باشد باید خودش مدیران را منصوب کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات درباره زمان پایان تبلیغات

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲ مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد ساعت ۸ صبح پنجشنبه( فردا)، زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی پایان می‌یابد.

به گزارش مشرق، به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می رساند، با عنایت به ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۰ به پایان می رسد و هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع است.

لذا از کلیه نامزدها، احزاب، گروه های سیاسی، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزدها پرهیز کنند و در روز اخذ رای نیز از به همراه داشتن هرگونه اقلام یا نماد تبلیغاتی(نظیر: عکس و...) خودداری ورزند.»

دیگر خبرها

  • اعتبار ۷ هزار میلیاردی برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • هزینه تشریفات شروع مجلس دوازدهم ؛ ۲۰۰ میلیارد تومان
  • ساختار هیأت امنای محلات تهران شبیه فعالیت شورایاری‌هاست/حضورنهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا
  • اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات درباره زمان پایان تبلیغات
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی بودجه تصویب نکند
  • شورای شهر قم برای سفر رئیسی به این شهر، بودجه تصویب نکرد
  • صیانت از آرای مردم در مرحله دوم انتخابات استان تهران تضمین می‌شود
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد