Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:23:07 GMT

تاکید بر ایجاد خزانه داری کل در شهرداری

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۵۵۹۹

تاکید بر ایجاد خزانه داری کل در شهرداری

یک عضو شورا بر لزوم توجه شهرداری تهران به خزانه داری واحد بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی در جلسه علنی روز سه شنبه با بیان این که خزانه داری و استقرار خزانه داری کل (واحد)در کشورمان پیشینه ای قریب به یکصدسال دارد که متاسفانه در شهرداری ها به این مساله کمتر توجه شده بود به نحوی که پس از گذشت پنجاه سال از تصویب آئین نامه مالی شهرداری ها، بالاخره وزارت کشور در اردیبهشت ماه سال جاری در اجرای ماده ۴۳ آئین نامه مالی شهرداری ها دستورالعمل «خزانه داری در شهرداری ها» را جهت اجراء ابلاغ کرد، گفت :لازم است از اهتمام وزیر محترم کشور به سامان بخشی و ایجاد وحدت رویه قانونی در امور مالی و محاسباتی شهرداری ها تشکر و قدر دانی نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این عضو شورای شهر ادامه داد: با عنایت به اهمیت خزانه داری در شهرداری تهران و لزوم استقرار خزانه واحد در سطح شهرداری، سازمان ها و شرکت های وابسته در اجرای مواد ۷۸ و ۷۹ قانون شهرداری ها و تبصره ذیل بند ۱۲ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور و دستورالعمل خزانه داری ابلاغی وزیر محترم کشور به شماره ۲۵۴۵۹ مورخ ۱۳۹۶/۲/۲ در رابطه با اجرای این دستورالعمل و ارائه گزارش اجراء به شهرداری تهران تذکر می دهم.

به گفته وی براساس ماده ۵ این دستورالعمل، شهردار محترم خزانه دار شهر محسوب می شوند و هرگونه تفویض اختیارات خزانه داری رافع مسئولیت ایشان نخواهد بود.

وی افزود: همچنین بر اساس تبصره ۲ ماده ۵ این دستورالعمل، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری می بایست هرگونه منابع درآمدی و سایر وجوهی که به موجب بودجه مصوب هر سازمان یا شرکت وصول می گردد باید نزد حساب های خاص خزانه واریز گردد.

فراهانی گفت: مطمئنا استقرار خزانه واحد در شهرداری تهران در چارچوب دستورالعمل خزانه داری در شهرداری ها می تواند سرآغاز تحول در مالیه شهری شهرداری تهران باشد و فرصت بهبود و اصلاح رویه های مدیریتی را بیش از پیش فراهم نماید.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرای به موقع این دستورالعمل اهتمام جناب آقای دکتر نجفی، شهردار محترم تهران شاهد «شفافیت»، «قانون مداری» و «کارآیی» بیش از پیش مالیه شهری در تهران؛ شهر زندگی باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن عذرخواهی به اطلاع مسافران محترم خط ۵ می‌رساند، صبح امروز به دلیل بروز اختلال در این خط، اعزام قطار‌های تندرو متوقف شد که با تلاش بی‌وقفه همکاران فنی، این اختلال به طور موقت رفع و تلاش شد تا اعزام‌های تندرو مجدداً از سرگرفته شود؛ اما به منظور انجام بررسی‌های دقیق‌تر، حفظ ایمنی و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، اعزام این قطار‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است؛ بنابراین با توجه به اینکه زمان لازم برای بررسی‌های ایمنی دقیقاً مشخص نیست، بعد از ظهر امروز تمام قطار‌های خط ۵ از مبدا تهران به سمت گلشهر به صورت عادی اعزام خواهند شد.

لازم به ذکر است اختلال پیش آمده در سیستم کنترل علائم خط بر روی اعزام قطار‌های عادی نیز تأثیر گذاشته و حرکت قطار‌ها با کندی انجام می‌شود.

 باتوجه به حذف قطار‌های تندرو و کندی حرکت در این خط، از مسافران محترم تقاضا می‌شود این موارد را در برنامه ریزی بازگشت خود لحاظ کنند تا به موقع به مقاصد خود برسند. 

اطلاعات تکمیلی در خصوص از سر گیری اعزام قطار‌های تندرو و رفع مشکل در خط ۵، متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید. از صبر و شکیبایی مسافران محترم در طول زمان رفع این اختلال سپاسگزاریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳