Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تشریح ابعاد معنوی پیاده‌روی اربعین گفت: اهل‌بیت(ع) «باب الله» و راه ورود بندگان به درگاه الهی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله مباحث آثار پیاده‌روی و زیارت اربعین را در گفتگوهایی با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان دنبال می‌کنیم، در بخش نخست این مصاحبه به ابعاد اخلاقی این آئین معنوی پرداخته شد و در این گفتگو به آثار معنوی زیارت اربعین می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید احمد میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیاده روی اربعین آثار معنوی فراوانی دارد؛ یکی از آثار معنوی پیاده روی اربعین تقرب و نزدیکی به خداوند متعال است.

وی به بیان برخی روایات پیرامون آثار معنوی پیاده روی اربعین پرداخت و گفت: امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید «کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمی که برمی دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌ فرماید و یک درجه مرتبه‌ اش را بالا می‌ برد».

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) تصریح کرد: در این روایت، زیارت اربعین در زمره نشانه‌های پنج‌گانه مؤمن معرفی شده است.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: اقامه پنجاه رکعت نماز (مجموع واجبات و مستحبات)، خواندن زیارت اربعین، انگشتر در دست راست کردن، در سجده پیشانی بر خاک نهادن و بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن، ۵ نشانه مومن است.

وی تقرب و توسل به اهل بیت(ع) را از دیگر آثار معنوی پیاده روی اربعین برشمرد و افزود: توسل وسیله ای برای قرب الهی است؛ چون ائمه اطهار از مقام عصمت برخوردار بوده و واسطه فیض الهی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر اینکه اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) باب الله هستند، ادامه داد: اهل بیت عصمت و طهارت راه ورود بندگان به بهشت، راه ورود بندگان به درگاه الهی و هدف از آفرینش هستند.

آیت الله میرعمادی هدف آفرینش را عبادت و قرب و نزدیکی به خداوند دانست و ادامه داد: به همین جهت ثواب زیارت اربعین گاهی تعبیر به بهشت و آمرزش گناهان شده و گاهی زیارت اربعین با عنوان منزلت پیدا کردن در نزد خداوند متعال روایت شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۹۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: شهرستان اصفهان با ۷ هزار و ۲۴۰ نفر زائر حج عمره بیت الله الحرام بیشترین تعداد زائران را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است که در قالب ۲۶ کاروان با ۳۲ پرواز از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به مدینه منوره و مکه مکرمه اعزام خواهند شد.


حجت‌الاسلام حسین اژدری افزود: بنابر آمار اعلام شده زائران استان اصفهان، ۹ درصد از زائرین کل کشور را به خود اختصاص داده‌اند.


وی گفت: کنگره حج در روز ۱۴ اردیبهشت، با حضور ۶۵۰۰ زائرن در سالن ۲۵ آبان مجموعه نقش جهان و کنگره دیگری هم در شهرستان نجف‌آباد به صورت جداگانه برگزار می‌شود.


مدیر حج و زیارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: زائران حج عمره در قالب ۳ کاروان، در ۱۱ اردیبهشت به بیت‌الله الحرام مشرف می‌شوند.

دیگر خبرها

  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)