Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@07:46:52 GMT

بررسی پرونده باغات در جلسه علنی شورای شهر

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۰۱۲۴

بررسی پرونده باغات در جلسه علنی شورای شهر

به گزارش جهان نيوز، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان هجدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده 7 در شهرداری تهران وجود دارد که مباحث باغات را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: چنانچه ساخت و سازی در اینگونه باغات انجام گیرد، این کمیسیون موارد را پیگیری و بررسی می‌کند و در نهایت موارد را نیز به شورا ارجاع می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  باید نتایج در کمیسیون ماده 7 حتما به صحن شورا ارجاع داده شود و در نهایت اعضای شورای شهر تهران آن را تایید و یا رد می‌کنند.

هاشمی افزود: در گذشته این پرونده‌ها در جلسات غیرعلنی مطرح می‌شد اما در این دوره بنا داریم در صحن علنی مطرح کنیم. امروز نخستین پرونده رسیدگی به حکم کمیسیون ماده 7 در خصوص باغات مطرح و چون برای اعضا جدید بود، اجازه دادند که اعضا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح تا نسبت به موضوع آشناییت بیشتری پیدا کنند. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: حکمی که کمیسیون ماده باغات در خصوص حداکثر جریمه داده بود مورد تایید اعضا قرار گرفت. این ملک در منطقه 7 بوده و 47 هزار متر مساحت آن بوده  و این در حالی است که در این گزارش ، اشاره شده بود که 472 اصله درخت در این زمین قطع شده بود. 

وی افزود: این نمونه‌ای از تخریب باغات شهر تهران است که در سال 92 در منطقه 5 اتفاق افتاده بود و شهرداری نباید اجازه‌ای برای ساخت و ساز در این پهنه را می‌داده است. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در خصوص تعطیلی خط 7 مترو تهران بیان کرد: با توجه به صحبت‌های صورت گرفته از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک ظاهرا 300 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی خط 7 پیش‌بینی شده است و یکی از دلایل ناایمنی خط 7 مترو عدم هواکش در خط 7 بوده و اینگونه نیست که ما بتوانیم 22 کیلومتر را به صورت کامل ایمن‌سازی کنیم و قطعا به هر اندازه‌ای که خط ایمن سازی شود آن را مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

منبع:تسنیم
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است

عضو شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر بررسی و بعد اعضای شورا در صحن به آن رای داده‌اند! - اخبار اجتماعی -

احمد علوی؛ عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر تهران بررسی و بعد به صحن آمده بود.

وی با اشاره به اینکه بندها و متن این تفاهم‌نامه در مواردی در جریان این بررسی‌ها دچار  تغییر و تحول شد و مدیران شهرداری هم  تاکید کردند که متنی که به شورا ارائه شده با متنی که به صحن آمده متفاوت است، افزود: قطعا اگر قرار بود چنین نکاتی (ایراداتی که امروز به تفاهمنامه از سوی برخی از اعضا گرفته شد) مطرح باشد، باید در همان زمان که به‌صورت تخصصی در کمیسیون‌ها بررسی شد، اشاره می‌کردند.

قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه برخی از اعضای شورای شهر در صحن علنی و پس از چند ماه اعلام کنند که در قرارداد شهرداری  تخلف بوده، قابل پذیرش نیست.

علوی گفت: اعضای شورا بعد از تایید این دو کمیسیون در صحن به آن رای داده‌اند و امروز اگر در نحوه اجرا موضوعی بود، باید مطرح می‌کردند.

وی تاکید کرد:  درباره تخلفات اجرای تفاهم‌نامه نیز اگر مسئله‌ای وجود دارد، باید این مسئله به سازمان نظارتی ارائه شود و این سازمان‌ها درباره تخلف نظر بدهند؛ اگر اعضای شورای شهر معتقدند تخلفی شده باید به جای اینکه به صورت عام در صحن شورا، مطرح کنند به دستگاه‌های نظارتی اعلام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود