Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا- خبرگزاری آناتولی گزارش داد: شرکت های اسرائیلی تمایل خود به مشارکت در طرح احداث شهر هوشمند عربستان (نیوم) به هزینه ای بالغ بر 500 میلیارد دلار را که هفته قبل توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اعلام شد، ابراز کردند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی به نقل از روزنامه صهیونیستی جروز الم پست اعلام کرد اسرائیل تلاش می کند با بخش خصوصی خود در سرمایه گذاری های متنوع طرح نیوم شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رسانه به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست افزود: شرکت های فعال در بازار داخلی عربستان از مذاکرات خود با صندوق سرمایه گذاری های عمومی این کشور به عنوان صندوق حاکمیتی ورود به طرح خبر دادند.
طرح نیوم عربستان طرح احداث شهر هوشمند است که برای تبدیل شدن به یک دیدگاه پویا وجدید اجرا خواهد شد در شمال غرب عربستان قرار داشته تا مصر و اردن امتداد دارد و متشکل از کارشناسان برجسته و شرکت های مهم برای عبور از مرزهای ابتکار به بالاترین سطح خود است.
شهرهوشمند در زمینه توسعه چند بخش فعالیت خواهد کرد که شامل آینده انرژی و آب، آینده نقل و انتقال، آینده تکنیک های پویا، آینده غذا، آینده علوم فنی و دیجیتال، آینده صنعتی شدن پیشرفته ، آینده رسانه و تولید رسانه ای، آینده رفاه، آینده معیشت می باشد.
عملیات اجرای طرح نیوم که از طریق مشاوره ودیدار با سرمایه گذاران داخلی وخارجی درعربستان آغاز شده است مرحله اول آن در سال 2025 به پایان خواهد رسید.
یک مقام بخش خصوصی عربستان که خواست نامش فاش نشود گفت: مادام که عربستان واسرائیل روابط دیپلماتیک ندارند امکان حضور اسرائیل در طرح عربستانی وجود ندارد.
این مقام افزود: هرگونه مشارکت آتی اسرائیل در طرح نیوم مخفی و منحصر به بخش خصوصی دو طرف است.
از زمان اشغال فلسطین توسط اسرائیل در سال 1948 کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس روابط رسمی وعلنی با تل آویو نداشته اند.
شهر هوشمند نیوم که در مساحتی بالغ بر 26 هزار کیلومتر مربع احداث می شود منطقه حیاتی بازرگانی برای سه کشور عربستان ، مصر و اردن می باشد.
این طرح از شمال غربی عربستان به عقبه اردن (جنوبی ترین منطقه عربستان) و منطقه شمال شرق مصر امتداد داشته منطقه عبور تجاری میان شرق وغرب به حساب می آید.
مقام سعودی که منکر برتری اسرائیل در بخش های مختلف این طرح نشد گفت: ریاض عملا مذاکره با شرکت های جهانی برای کار درباره طرح را آغاز کرده است.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از قول ایریل مارگلیت تاجر اسرائیلی برجسته اعلام کرد فرصت های کاری برای شرکت های اسرائیلی در این طرح وجود دارد.
مارگلیت که اخیرا به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس سفر کرده، افزود: آنچه که رهبران سیاسی نمی دانند این است که مادام که فرصت های کاری اقتصادی مشترک وجود نداشته باشد عادی سازی رابطه هم صورت نمی گیرد.
وی افزود: هدف محمد بن سلمان ولی عهد عربستان از طرح همکاری منطقه ای دعوت از اسرائیلی ها برای صحبت کردن درباره همکاری اقتصادی منطقه ای از طریق ابتکار است.
طی سالهای طولانی رژیم صهیونیستی بیش از20 میلیارد دلار به صنایع تکنولوژی خود تزریق کرد تا به مرحله پیشرفته امروز رسید.
هانی العلمی تاجر فلسطینی در زمینه بخش مخابرات گفت: شرکت های اسرائیلی با امکانات وتکنولوژی پیشرفته در زمینه سایبری واینترنت که در اختیار دارند قادر به ورود به طرح نیوم هستند.
صادرات صنایع تکنولوژی رژیم صهیونیستی بالغ بر 28.3 میلیارد دلار در سال 2016 می باشد.
خاورم** 1453 ** 1064
مترجم: آمنه دهقان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود؛ از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز معلم و روز کارگر به معلمان و کارگران اظهار کرد: این روزها بهانه‌ای است تا به نیاز و مشکلات این اقشار پرداخته شود، زیرا اگر این دو قشر نباشند، چرخه علمی و تولیدی در کشور و شهر مختل می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید دولت و وزرا به خواسته آن‌ها رسیدگی کند؛ عملکرد شرکت‌ها و پیمانکاران نباید به صورتی باشد که این قشر زحمت‌کش به دلیل بی‌توجهی و بی‌عدالتی برای خواسته‌های خود به تحصن و اعتصاب روی آورند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بعضی شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران در استفاده از نیروی کارگر، برده‌داری می‌کنند، کار چند نفر را به یک نفر واگذار و در پرداخت حق و حقوق آن‌ها نیز کوتاهی می‌کنند، در این راستا می‌طلبد که اداره کار، بازرسی و متولیان نسبت به بی عدالتی پیمانکاران به ویژه شرکت خدماتی رسیدگی کنند.

فلاح با تبریک هفته فرهنگی اصفهان افزود: در این هفته برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری، معاونت فرهنگی در اصفهان در گذر چهارباغ، کوه صفه و ناژوان و دیگر نقاط برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نشاط و شادی برای شهروندان به همراه دارد.

وی یادآور شد: مهمانانی که از شهرهای دیگر به اصفهان آمده‌اند، اذعان کرده‌اند که یک دهم برنامه‌های فرهنگی که در اصفهان اجرا می‌شود، دیگر شهرها ندارند؛ از سوی دیگر از زیبایی شهر اصفهان یاد می‌کنند که در حتی در میان کشورها و شهرهای جهان منحصربه‌فرد است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شوراها نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین تقویت این نهاد ضروری است، یادآور شد: شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در شورها متبلور است، زیرا اگر به ۲۳ وظیفه شوراها نگاه کنیم، انجام بیشتر آن‌ها با مشارکت مردم تعریف شده است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی نیز ذکر شده است که پیشبرد برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی انجام شود، هر کجا مردم مشارکت کنند، بر مشکلات آن کار فائق می‌شویم.

فلاح گفت: اگر بر تحقق مدیریت واحد شهری تاکید داریم به دلیل آن است که مشارکت مردم می‌تواند کمک شایانی برای دولت و مدیریت شهرها به همراه داشته باشد، در قانون اساسی نیز با اقتباس از قرآن و آموزه‌های قرآنی به امر شوراها پرداخته شده است؛ شوراها هر کجا قدم گذاشتند، با مشارکت مردم در آن کار موفقیت کسب کرده‌اند و نقش مهمی در آبادانی شهر و روستاها دارند.

وی از دولتمردان خواست از حمایت‌ها از جنس حرف دوری کنند و به حمایت واقعی از شوراها بپردازند، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای آباد، شهر و روستا آباد داشته باشیم، باید به اختیارات شورا بیفزاییم نه به دنبال کاهش اختیارات شورا باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: در این راستا قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود و از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

کد خبر 748689

دیگر خبرها

  • النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله
  • سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • هاآرتص: سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟