Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: بدهی صندوق بیمه کشاورزی در حوزه پرداخت غرامات کمتر از ۶۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، تورج سعیدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز در استان خراسان رضوی به امضا رسیده در واقع برای این است که منابع به دست آمده از پرداخت حق بیمه توسط کشاورزان استان خراسان رضوی در اختیار خود استان برای مدیریت بحران‌های به وجود آمده قرار گرفته و در ستاد مرکزی برای آن تصمیم‌گیری نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای اینکه این موضوع بتواند کارایی بیشتری داشته باشد باید گستره تعداد بیمه‌گذاران توسعه یابد، هم اکنون بخش زیادی از بیمه‌گذاران کشاورزی در خراسان رضوی محدود به حلقه‌ای ویژه هستند و این در حالی است که این ضریب باید توسعه پیدا کند.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: این تفاهم نامه در واقع برای سال زراعی 97-96 تنظیم شده و البته برای محصولات بهاره نیز تفاهم‌نامه‌ای با همین مضمون در استان خراسان رضوی تنظیم شده بود که این موضوع سبب شد شاخص‌های اصلی بیمه‌گری در استان خراسان رضوی افزایش زیادی داشته باشد.

سعیدی با تأکید بر اینکه وضعیت صندوق بیمه کشاورزی از اساس مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: بر خلاف تصوراتی که وجود دارد تراز صندوق بیمه کشاروزی به عنوان یک شرکت دولتی با وظیفه یاری رساندن به تولید در حوزه کشاورزی تا کنون منفی نبوده و هم اکنون نیز با توجه به اینکه هنوز بخش زیادی از محصولات در حال جمع آوری هستند می‌توان گفت عملکرد صندوق در حوزه پرداخت غرامات کشاورزی در حد مطلوب و مناسبی بوده است.

وی بیان کرد: برای سال زراعی جاری میزان درآمد صندوق از محل دریافت حق بیمه از کشاورزان در حدود 300 میلیارد تومان بوده و علاوه بر این دولت تعهد پرداخت 1300 میلیارد تومان را دارد.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی میزان بدهی صندوق بیمه کشاورزی را کمتر از 60 میلیارد تومان در تمام کشور اعلام کرد و افزود: این میزان با توجه به حجم بالای غرامات بخش تولید رقم بالایی به حساب نمی‌آید.

سعیدی وضعیت بیمه کشاورزی در ایران را در مقایسه‌ای بین‌المللی مناسب دانست و خاطرنشان کرد: در زمان شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی بالای 80 درصد از مرغداری‌ها که بالغ بر یک میلیون جوجه داشتند از خدمات بیمه کشاورزی استفاده کردند و این موضوع سبب شد که کنترل محصولات آلوده راحت‌تر صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه بخش زیادی از مشکلاتی که برای تولیدکنندگان حوزه کشاورزی به وجود می‌آید قابل مدیریت نیست، اظهار داشت: ممکن است در برخی از موارد یک آفت و یا یک حادثه غیرمترقبه طبیعی یک کشاورز را از هستی و زندگی ساقط کند و ما برای این مسئله نیز بیمه پایه را در نظر گرفته‌ایم.

عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی بیان کرد: این بیمه می‌تواند در بخش‌های مختلف به کمک کشاورزان آمده و در رفع خساراتی که ممکن است آثار آن تا سال‌ها وجود داشته باشد بسیار کمک کند.

علی دشت بیاضی مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: با طرحی که اخیرا انجام شده منایع جذب شده در بیمه کشاورزی استان خراسان رضوی در همین استان هزینه می‌شود و ما با اقدامات مدیریتی توانسته‌ایم که برای 10 هزار میلیارد ریال محصولات کشاورزی بیمه نامه صادر کنیم.

وی تأکید کرد: امید می‌رود با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و انجام اقدامات ترویجی استان بتواند به سطحی از خوداتکایی در حوزه بیمه رسیده و بحران‌های طبیعی که به کشاورزان صدمه می‌زند را مدیریت کرد.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

با ابلاغ جدید بیمه مرکزی، شرط پرداخت بدهی‌های عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث لغو شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با ابلاغ رسمی بیمه مرکزی از 17 تیرماه سال 1402 صدور کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث منوط به مفاصاحساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی شد و در صورت بدهی بیمه‌گذار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نمی کرد.

بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که  بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و  فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی