Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   مرتضی رحمانی موحد  افزود: تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم، 30 درصد در حوزه گردشگری رشد وجود داشت که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، حضور گردشگران خارجی در ایران رشد 100 درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه بازار هدف ایران در حوزه گردشگری، بیشتر جذب گردشگران کشورهای همسایه و اسلامی برای بازدید از اماکن مذهبی و زیارتی بوده است، اظهار کرد: این هدف با وجود تنش های منطقه ای امکان پذیر نشد و ما تمرکز خود را بر حضور گردشگران اروپایی و آمریکایی معطوف کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمانی ادامه داد: در دولت یازدهم اتفاقات خوبی رقم خورد که از آن جمله می توان به تبدیل گردشگری به مطالبه عمومی و منافع ملی، ارتقای حوزه گردشگری از شهرها به روستاها و تاسیس اقامتگاههای بومی در روستاها اشاره کرد.
معاون سابق سازمان گردشگری و میراث فرهنگی اضافه کرد: در دولت یازدهم، همگرایی و هماهنگی بین بخشی در عرصه مدیریتی به وجود آمد و 700 تا 800 پروژه نیمه تمام نیز تعیین تکلیف شد.
وی با اشاره به چالش ها و مشکلات موجود در حوزه گردشگری گفت: برای رفع مشکلات در این حوزه باید برنامه محور حرکت کنیم و قوانین مناسب برای اعمال حاکمیت به منظور اجرای سیاست ها اعمال شود.
رحمانی تصریح کرد:ب ازاریابی و تبلیغات بین المللی منطقه ای نیز در ارتقا و توسعه گردشگری تاثیرگذار است و ضرورت دارد بخش خصوصی به صورت حرفه ای و توانمند در این عرصه وارد شود.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور 940 رسانه در مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!

از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ اردیبهشت ماه بارندگی‌ها در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

به گزارش مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روز‌های اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین