Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:59:31 GMT

وجود 2000 پروژه نیمه تمام در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۸۶۰۱

وجود 2000 پروژه نیمه تمام در استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 2000 پروژه نیمه تمام در استان اردبیل وجود دارد که طبق دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان برنامه و بودجه، دستگاه‌ها را مکلف به اتمام پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا کردیم. 

به گزارش ایسنا، داود شایقی با تاکید بر بکارگیری پیمانکاران بخش خصوصی در اجرای پروژه های نیمه تمام، اضافه کرد: امسال در توزیع اعتبارات و در شورای برنامه ریزی اولویت ما تکمیل پروژه های نیمه تمام با 80 درصد پیشرفت فیزیکی است که بالغ بر 40 درصد پروژه های در دست اجرای استان اردبیل از این میزان پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه سالانه در استان 400 الی 500 پروژه بزرگ افتتاح می شود، گفت: ما دستگاه‌ها را مکلف به استفاده از پیمانکاران بومی قوی و توانمند کرده ایم و در کنار آن در کارگروه کمیته شورای فنی استان برای استفاده از پیمانکاران بومی تسهیلاتی را ایجاد کردیم تا این پیمانکاران در مقایسه با پیمانکاران غیربومی اقبال بیشتری در اجرای پروژه های استانی داشته باشند. 

وی اضافه کرد: ظبق تبصره 27 قانون واگذاری پروژه های استانی به بخش خصوصی و پیمانکاران بومی در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار دارد و در حال حاضر نیز اجرای این پروژه ها اعم از سالن‌های ورزشی با توان بخش خصوصی در حال اجراست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: سال گذشته و در ستاد اقتصاد مقاومتی تعهد اجرای 53 پروژه به استان اردبیل واگذار شد که تا پایان سال بالغ بر 51 مورد از این پروژه ها با مدیریت و مشارکت بخش خصوصی اجرایی شد. 

شایقی افزود: امسال نیز 30 پروژه در همین قالب در اختیار استان اردبیل قرار داده شده که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست که امیدواریم تمام این پروژه ها تا پایان سال جاری اجرا و مدیریت شود. 

وی، بزرگترین پروژه های در حال اجرای استان را در حوزه آب منطقه ای و فاضلاب شهری اعلام و بیان کرد: در حال حاضر تصفیه خانه خلخال به روش BOT و با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل پروژه های حوزه راه و آبرسانی روستایی را نیز از دیگر پروژه های بزرگ اجرایی در اردبیل خواند و گفت: تمامی این پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی در اردبیل اجرا می شود.

وی افزود: از ابتدای قانون برنامه ششم توسعه اعتبارات عمرانی استان اردبیل جهش دو برابری داشته به طوری که رقمی بالغ بر 550 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی از محل منابع مختلف به ما ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات به استثنای اعتبارات ملی است، خاطرنشان کرد: تا پایان شهریور سال جاری مبادله موافقتنامه 95 درصد این اعتبارات با دستگاه های اجرایی انجام شده و بالغ بر 241 میلیارد تومان که شامل 45 درصد است به دستگاه ها ابلاغ شده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با یادآوری اینکه طبق مصوبه دولت، تخصیص‌ها از حالت نقدی خارج شده و به صورت اسناد خزانه درآمده است، تصریح کرد: دو سال است که این تخصیص‌ها از محل اسناد خزانه به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود و دستگاه نیز ملزم و موظف به استفاده از این اسناد هستند. 

شایقی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای استفاده از اسناد خزانه در جلسه شورای برنامه ریزی و شورای اداری نسبت به این امر توجیه شده اند، اضافه کرد: تنها بخشی از اعتبارات دستگاه های اجرایی به صورت نقدی پرداخت می شود تا در اجرای برنامه های جزئی خود از قبیل پرداخت حقوق کارکنان با مسکل مواجه نشوند و مابقی از محل اسناد خزانه تخصیص می یابد. 

وی با یادآوری اینکه این اسناد در سال گذشته و در بهمن ماه وصول شده و پیمانکاران طلب خود را از دستگاه های اجرایی از محل همین اسناد دریافت کردند، بیان کرد: دستگاه هایی که مبادله موافقتنامه‌های خود را انجام داده اند از این اسناد بهره مند شده‌اند که امیدواریم امسال نیز تا پایان اسفند ماه این اسناد تبدیل به اعتبارات نقدی شود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به اینکه اسناد خزانه برای 31 استان به طور همزمان ابلاغ می شود، اضافه کرد: طبیعی است که در ابتدای اجرای هر طرحی مشکلاتی نیز به وجود می آید اما دستگاه های اجرایی رفته رفته با این روند کار آشنایی پیدا کرده  و با توجه به تغییر شکل اجرای پروژه ها این روند در کشور نهادینه خواهد شد. 

شایقی تصریح کرد: سال گذشته مقاومت در برابر این طرح زیاد بود اما با تغییر ساختار دستگاه ها، آنان ملزم شدند تا هزینه‌های خود را از اسناد خزانه دریافت کنند و در روند اجرای پروژه‌های خود با این شیوه تخصیص اعتبار سازگاری پیدا کنند. 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد

استاندار اردبیل با اشاره به مصوبات سفرهای شهرستانی به خلخال گفت: دستگاه‌های مربوطه بر اساس زمانبندی نسبت به پیگیری و اجرای پروژه‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان خلخال اظهار کرد: مدیران باید تا سفر بعدی به شهرستان خلخال پروژه‌های مصوب دورهای گذشته سفر شهرستانی را بر اساس زمان‌بندی اجرا و گزارش آن را ارائه کنند.

وی با اشاره به برخی نیازهای ضروری خلخال از جمله احداث مدرسه، افزود: کارشناسی دقیق مکان و نیازسنجی تعداد کلاس و شروع عملیات اجرایی ضروری است.

استاندار اردبیل ادامه داد: اجرای اردوگاه دانش‌آموزی در خلخال نیز از جمله موضوعات مورد نیاز دانش‌آموزان بوده و لازم است جزو مصوبات سفر بعدی به این شهرستان باشد.

عاملی با اشاره به نیازمندی‌های خلخال از جمله جاده کلور - درام، آب هشتجین و کلور، شبکه فاضلاب کلور، سدهای معیشتی شهرستان و اردوگاه ازناو - خلخال تصریح کرد: مدیران برای آغاز اجرای این پروژه‌ها و یا جلوگیری از غیرفعال شدن اجرا، پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

گفتنی است، در این نشست موضوعات دیگری همچون مشکلات مربوط به معدن و موضوعات مرتبط با دستگاه‌های کشاورزی، راهداری و آموزش‌وپرورش نیز مطرح و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات و تسهیل امور اتخاذ شد.

کد خبر 747902

دیگر خبرها

  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد