Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی بینالود مشهد گفت: رسالت مطبوعات، درج آگهی نیست و نقش اصلی را در توسعه گردشگری دارند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مهرداد فرشیدی در نشست نقش مطبوعات در توسعه گردشگری در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار کرد: محصول گردشگری، ناملموس است و باعث شادابی و ارتقای روحیه مردم جامعه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حوزه گردشگری بر خلاف برخی صنایع، عموم مردم ذی نفع هستند و نه افراد خاص ولی با وجود همه ویژگی های ممتاز، این حوزه در ایران محروم مانده است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: گردشگری از سه سطح دولتی، بخش خصوصی و دست اندرکاران اجرایی و حامیان برخوردار است که هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت های حامل هیچ یک از این سه استفاده کنیم.
فرشیدی گفت: مطبوعات، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و در عین حال می توانند برای آموزش جامعه میزبان گردشگران خارجی و آموزش عمومی کمک کنند.
وی یادآور شد: تاکنون به دلیل حضور نداشتن نیروهای متخصص در رسانه های گردشگری آنطور که باید و شاید از فرصت و ظرفیت مطبوعات استفاده نشده است.

*رسانه ها ارکان توسعه گردشگری هستند
یک روزنامه نگار نیز در این نشست عنوان کرد: صنعت گردشگری، اشتغالزا است و می تواند درآمدی معادل نفت داشته باشد.
صبا رضایی تاکید کرد: برای توسعه گردشگری باید تصویر مناسبی از مقصد نشان دهیم؛ تصویری که به دلیل ایران هراسی مخدوش شده است.
وی ادامه داد: رسانه ها می توانند تاثیر مناسبی بر رفع این فضای مسموم داشته باشند.
رضایی یکی از دیگر کارکردهای رسانه را ترویج فرهنگ گردشگری دانست و گفت: مردم می توانند تحت تاثیر رسانه ها برای مسافرت جمعی اقدام کنند و برای پذیرایی از گردشگران خارجی الگوهای فرهنگی درست را بیاموزند.
این روزنامه‌ نگار یادآور شد: رسانه ها امروز ابزار نیستند و از ارکان توسعه گردشگری به شمار می آیند.

*برای تبلیغ گردشگری در آن سوی مرزها رسانه ها بهترین‌ اند
یک کارشناس گردشگری نیز در این نشست اظهار کرد: گردشگری کشور سال های طولانی دچار رکود بود تا اینکه دیپلماسی دولت تدبیر و امید با موفقیت فرصتی برای توسعه گردشگری فراهم کرد.
علی یارمهدی تاکید کرد: هیچ نماینده ای برای تبلیغ گردشگری در خارج از مرزها بهتر از نشریات و رسانه ها وجود ندارد و تبلیغات هوشمندانه از طریق رادیو، تلویزیون و نشریات و سایت ها می تواند باعث جذب گردشگران پرشمار شود.
وی ادامه داد: باید ظرفیت های اطلاع رسانی گردشگری‌ را از طریق رسانه ها به گوش جهانیان رساند و در این میان آژانس ها و راهنمایان گردشگری نیز می توانند با مناسب سازی و تقویت ارتباط با رسانه ها به‌ کمربند میانی گردشگری قوت و قدرت بیشتری ببخشند.
وی یادآور شد: اگر رسانه ها بتوانند نقش خود را در این زمینه به درستی ایفا کنند بخش زیادی از مشکل بیکاری حل شده و رکود مرتفع می شود.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
فراهنگ**3079**1055
خبرنگار: علی اسدی**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • وداع با یکی از بهترین معلمان رسانه؛ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • وداع با یکی از بهترین‌ معلمان رسانه/ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ