Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از اراک، سعید فائض پور ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی ستاد استانی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: کشورهای پیشرفته با مطالعه و کتابخوانی و توسعه علم‌آموزی موفق به دستیابی به نقطه پیشرفت و توسعه شده‌اند و باید کتابخانه‌هایشان را رمز موفقیت آنها برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه فرهنگ‌های غلط و نادرستی از نحوه کتاب خواندن در کشور وجود دارد که باید از بین برود به طوری که برای اینکه زودتر و بهتر بخوابیم کتاب بخوانیم که این امری غلط و اشتباه است زیرا کتاب خواندن برای بیداری و نه خواب جامعه بشری کاربرد دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی عنوان کرد: فرهنگ سازی و کتابخوانی روستاها بیش از توسعه و آبادانی روستاها اهمیت دارد و اغلب کسانی که در روستاها از دوران کودکی در کتابخانه‌ها حضور دارند افرادی هستند که در آینده به افراد آینده‌دار جامعه تبدیل می‌شوند.

فائض پور تصریح کرد: روستاهای تلخاب فراهان و منطقه جاسب دلیجان ظرفیت بالایی برای انتخاب به عنوان روستای دوستدار کتاب دارند و حتی این مناطق دارای کتابخانه‌ها و افراد کتابخوان و کتابدارانی هستند که مانند آن در مرکز شهرستان وجود ندارد.

وی ادامه داد: باید این مناطق روستایی با حمایت نهادهای مرتبط الگویی برای سایر روستاها باشد و در بحث توسعه کتابخوانی به سراغ روستاهایی برویم که کمتر به مطالعه اهمیت می‌دهند و در آن روستاها نیز توسعه مطالعه داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی بر اهمیت مطالعه کتاب با موضوعات مختلف و فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی تاکید کرد و گفت: مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه سبب آگاهی و شناخت موضوعات توسط روستاییان خواهد شد و همین امر توسعه و پیشرفت جامعه روستایی را در پی دارد.

فائض‌پور افزود: ما به دنبال یک جامعه آگاه هستیم و یکی از راه‌های ایجاد فضای فرهنگی در روستاها برای ذخیره کتاب و استفاده روستاییان است که در این راستا ارگان‌های فرهنگی می‌توانند کمک کنند و دهیاران با ایجاد بسترسازی و ایجاد فضا در روستا از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند.

ضرورت توسعه زیرساخت‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و نقش آن در جامعه گفت: افزایش سرانه مطالعه یکی از برجسته ترین راه های شناخت ارتقاء فرهنگ در هر جامعه محسوب می شود و جامعه ای که مردم آن گرایش بیشتری به سمت کتاب و کتابخوانی داشته وازسطح معلومات بیشتری برخوردار باشند، از سطح فرهنگ بالاتری برخوردار خواهند بود.

وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه امری مهم و ضروری است که دهیاران نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاها ایفا می‌کنند و می‌توانند در راستای تشویق و ترغیب دانش آموزان در روستاها تلاش کنند.

فائض‌پور بیان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی مستلزم فراهم ساختن زیرساخت ها و امکانات لازم برای کتابخوانی است که باید توجه ویژه‌ای به این مهم شود.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امام جمعه بجستان روز یکشنبه در گردهمایی گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها در بجستان نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: همه برنامه ریزی های مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در این زمینه باید در مرحله نخست با نگاه به توانمندی ها و پتانسیلهای مناطق روستایی باشد.

حجت الاسلام دهقانی افزود: مناطق روستایی از ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه های مختلف تولیدی و کشاورزی متکی بر مشارکت مردمی برخوردارند و با حمایت از این بخش می توان بستر جهش تولید را فراهم و پتانسیلهای بالقوه تولیدی روستاها را با برنامه ریزی صحیح به فعلیت تبدیل کرد.

امام جمعه بجستان گفت: شوراهای اسلامی روستاها نقش بسیار مهمی در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در این مناطق دارند و باید با تعامل با سایر دستگاههای اجرایی و مسوولان ذیربط برای عمران این مناطق و جهش تولید برنامه ریزی جامع داشته باشند.

حجت الاسلام دهقانی افزود: شوراهای اسلامی وابسته به هیچ جناح و حزبی نیستند، بلکه از توده مردم هستند و باید با همکاری سایر ادارات و سازمانها به مردم مناطق شهری و روستایی خدمت کنند.

فرماندار بجستان هم در این جلسه گفت: شوراهای اسلامی شهری و روستایی این شهرستان در ارایه خدمات به مردم پیشگام هستند و اتحاد و انسجام بین شوراها موجب خدمات اثر بخش و هدفمند به مردم و سرعت بخشی در رفع مشکلات جامعه می شود.

حسن حیدری ادامه داد: مشکلی در شهرستان نبوده که در بین اعضای شورا مطرح شود و آنان در ارایه خدمت به مردم جلوتر از سایر مسوولان شهرستان بجستان نباشند و این از نقاط قوت شوراهای اسلامی بجستان است.

نهم اردیبهشت به عنوان روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

 
 

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه