Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزهای بدون خودرو با هدف کاهش آ لودگی هوا،کاهش ترافیک و فرهنگ سازی برای استفاده از دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی مطرح شده ،طرحی که با اجرای آ ن شهر می اواند دوباره نفس بکشد و همه مردم از هوایی تازه لذت ببرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک اجرای طرح یک روز در هفته بدون خودرو گرچه در بسیاری از کلان شهرها آ غاز شده اما این برنامه در برخی از شهرستانها و استان ها وارد مدار اجرا شده در حالی که تا کنون این طرح موفق نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چند ماه پیش در بروجرد سه شنبه های بدون خودرو مطرح شد و قرار بود در این روز همه از دوچرخه استفاده کنند اما تنها یک روز به صورت نمادین برگزار شد و بعد از آن همه به فراموشی سپرده شد و متولیان و مسئولان علت اجرایی نشدن این برنامه را توضیح ندادند.



اما خادمی استاندار لرستان چند روز پیش اعلام کردند که سه شنبه ها کارکنان دولت بدون خودرو در محل کار خود حاضر شوند.



این در حالیست که انتظار می رفت دستور استاندار مد نظر همه مدیران و ادارات باشداما صبح امروز با گذری از خیابانهایی که ادارات بروجرد در آنها مستقر هستند تصاویر جالبی دیده شد، بسیاری از کارکنان و مدیران امروز مانند هر روز با خودرو به محل کار رفته بودند اما خودرو را به پارکینگ اداره نبرده و آ ن را در بیرون از اداره پارک کرده بودند.


گرچه برخی از مسئولین هم از این طرح اصلا اطلاعی نداشتند و تازه متوجه شدند که از امروز این طرح اجرایی شده و جالبتر این که برخی دیگر از مدیران می گفتند چیزهایی شنیدیم اما نمی دانیم داستان از چه قرار است.



تنها اقدامی که مدیران و کارکنان بروجردی انجام دادند این بود که خودرو را به داخل پارکینگ نبردند و بسیاری از پارکینگ های ادارات خالی از خودرو بود اما در عوض مقابل ادارات انبوهی از خودروها دیده می شد.



برای ادامه گزارش ابتدا به سراغ علی کورانی فر فرماندار بروجرد رفتیم که در این خصوص به خبرنگار سفیر افلاک گفت: این طرح در بروجرد اجرا شده و هم اکنون در پارکینگ فرمامداری هیچگونه خودروی شخصی دیده نمی شود.



وی اضافه کرد: اجرای این طرح برای هوای سالم، بدون آلودگی،کاهش ترافیک است و امروز درب پارکینگ های ادارات به روی خودروهای شخصی بسته شده است.کورانی فر اظهار داشت: وقتی مدیران این برنامه را به خوبی اجرا کنند قطعا کارکندان هم ار مدیران الگو گرفته و رفته رفته این طرح فرهنگ سازی می شود و همه از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه استفاده می کنند.



مصطفی مصطفی وند رئیس محیط زیست بروجرد افزود: در شهر بروجرد بیش از 50درصد آ لودگی هوا به دلیل تردد خودروهای شخصی است و این روند آلودگی هوا را بیشتر و به دنبال آ ن بیماری های تنفسی نیز بیشتر می شوند.



وی اضافه کرد: یک روز بدون خودرو برای مدیران اقدامی استکه می تواند به یک فرهنگ تبدیل شود و با این اقدام علاوه بر کاهش آ لودگی هوا شاهد کاهش مصرف سوخت و هوایی سالم و پاکیزه هستیم.



به گفته وی مدیران باید با میل و رغبت این طرح را اجرا کنند و سپس،کارمندان خود را نیز برای این برنامه تشویق نمایند که با این اقدام می توان هوایی پاک و سالم داشت.



با همه این تفاسیر هدف از اجرای یک روز بدون خودرو این بود که مدیران و کارکندان بدون خودرو در محل کار حاضر شوند اما متاسفانه به دلیل بی توجهی و بی تفاوتی این خودروها در بیرون از ادارات پارک شدو با این اقدام نمی توان انتظار داشت طرحی موفق در راستای کاهش  آلودگی هوا و ترافیک در این شهر اجرا شود

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: عفاف و حجاب هم مانع فساد در جامعه و هم حافظ زندگی انسان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه اخلاق مدیران اجرایی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: شعار سال که از طرف مقام معظم رهبری تعیین می شود در واقع شعار و دستور معظم له برای دولت مردان و مدیران اجرایی است و تمامی عزیزان باید در راستای عملیاتی کردن منویات معظم له تلاش بکنند و از هیچ کوشش غافل نشوند.

وی افزود: تمامی مدیران اجرایی در حوزه مدیریت خود مخصوصاً مدیران ادارات و نهادهایی که با مسئله تولید در ارتباط هستند، باید تلاش خود را بکنند چرا که اگر قصوری از ما سر بزند، در مرحله اول در برابر مردم و در مرحله دوم در برابر خداوند تبارک و تعالی باید پاسخگو باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مسئله حجاب و عفاف یک مسئله شرعی و قانونی است، گفت: امروز هرکس باید وظیفه خود را در قبال عفاف و حجاب انجام دهد و مدیران اجرایی نیز از این مسئله استثنا نیستند.

قریشی ادامه داد: عفاف و حجاب یک مسئله شوخی بردار نیست و ما نمی توانیم این مسئله را سهل بگیریم، انتظار است مدیران در سازمان ها و ادارات به معنای واقعی به عفاف و حجاب اهمیت بدهند و این مسئله را به طور دنبال کنند.

وی تصریح کرد: خداوند کریم در قرآن کریم مکرراً به مسئله عفاف و حجاب تاکید می کند.

قریشی با بیان اینکه عفاف و حجاب هم مانع فساد در جامعه و هم حافظ زندگی انسان است، عنوان کرد: امروز نگوییم که مسئله حجاب به ما ارتباطی ندارد. جامعه اسلامی مانند یک کشتی است که اگر اختلالی در آن ایجاد شود، همه غرق خواهند شد.

وی در بخش دیگری از بیانات خود از مدیران خواست به اقامه نماز جماعت اول وقت در ادارات اهتمام ویژه داشته باشند و افزود: بسیار شفاف و صریح عرض می کنم، مدیری که در طول سال در نماز جماعت اداره شرکت نمی کند در روز قیامت پاسخگو نخواهند بود.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: بنده اطلاع دارم برخی از مدیران حتی یک روز هم در نماز جماعت حضور ندارند که اصلاً قابل قبول نیست. مدیران هم باید خودشان در نماز جماعات ادارات شرکت کنند و هم کارمندان خود را ترغیب کنند.

کد خبر 750105

دیگر خبرها

  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ در اطراف بازار اصفهان برای پارک موتورسیکلت‌ها + لیست پارکینگ‌ها
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود/اعمال قانون و اعزام به پارکینگ
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین