Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، وزیر خارجه قزاقستان پس از پایان هفتیمن دور نشست آستانه اعلام کرد که پیشروی چشمگیری در خصوص «مناطق کاهش تنش» که به تقویت ساز و کار آتش بس در سوریه انجامید، به دست آمده است.

وی گفت: مناطق کاهش تنش در سوریه در تسریع عملیات نابودی داعش و جبهه النصره نقش بسزایی داشته است.

وزیر خارجه قزاقستان همچنین بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید و اعلام کرد که راه‎حل نظامی هیچ کمکی به حل بحران نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‎های ترکیه گزارش دادند که گفت‎و‎گوی نمایندگان معارضان و دولت سوریه در هفتمین دور نشست آستانه بر سر زندانیان و بازداشت‎شدگان با شکست مواجه شد.

شبکه المیادین گزارش داد که هیات نمایندگان معارض از رئیس جمهور قزاقستان خواستار مداخله درباره پرونده زندانیان در سوریه شدند.

هفتمین دور نشست آستانه درخصوص سوریه، روز گذشته با برگزاری مذاکرات دوجانبه بین نمایندگان کشورهای ترکیه، روسیه و ایران در آستانه پایتخت قزاقستان آغاز شد و امشب به پایان رسید.

هفتمین دور از مذاکرات آستانه امروز دوشنبه با هدف دستیابی به موافقتنامه هایی بین طرف های مذاکره کننده درباره مسائلی که در شش نشست قبلی نهایی نشده است، آغاز شد.
این موضوعات شامل آزادی افراد بازداشت شده و مسائل بشردوستانه است.

در مذاکرات آستانه سه کشور ضامن آتش بس یعنی روسیه ، ترکیه و ایران به همراه طرف‌های سوری (دولت سوریه و معارضان)، هیئتی از سازمان ملل متحد و دو کشور ناظر یعنی اردن و آمریکا حضور دارند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه