Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:38:54 GMT

آقای ‌استاندار، چگونه‌ اشتغال ‌ایجاد می‌کنید؟

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۱۲۲۸

آقای ‌استاندار، چگونه‌ اشتغال ‌ایجاد می‌کنید؟

کرمانشاه- ایرنا- روزنامه نقد حال چاپ کرمانشاه در شماره 534 مطلبی را با عنوان 'آقای ‌استاندار، چگونه‌ اشتغال ‌ایجاد می‌کنید؟' به قلم محمدحسین شیریان منتشر کرده است.

در این یادداشت آمده است: رادیوی خودرو روشن است. روی موج پیام، ساعت 9 و 45 دقیقه صبح است. گوینده در این بخش خبری، اعلام کرد: 'کودکان کار و خیابان که از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند بیشتر از اهالی استان‌های کرمانشاه، و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هستند.' به دوست همراهم نگاه می‌کنم و او نیز به من می‌نگرد! سرمان را تکان می‌دهیم. فقط مانده بود از بلندگوی اخبار سراسری نام و نشان استانمان سرافکنده شود تا عالم و آدم بدانند چه وضعیت ناهنجاری داریم.
مدیرانی که به استان آمده‌اند و رفته‌اند ما را با این موقعیت خطرناک عادت داده‌اند. اما این بار استاندار جدید کرمانشاه برای 'بهبود وضعیت اشتغال' در برنامه خود، فرمانی‌ صادر کرده که 'ساز و کارهای بیست‌ گانه' ایشان نام گرفته است. سئوالات زیادی مترتب بر این راه کارهاست.
این فرآیند مورد نظر با کدام برنامه‌ریزی و دریافت داده‌های علمی و توانایی‌های موجود استان مطابقت دارد؟ آیا تمامی تصمیم‌سازی‌ها برای استان، در کرمانشاه صورت می‌گیرد یا به سیستم اداری، مالی بوروکراسی کشور نیز مرتبط است؟ به‌ عنوان مثال 'تعیین میزان افزایش برنامه ‌محور صادرات غیرنفتی' به چه عواملی وابسته بوده و برونداد آن کدام بخش را شکوفا خواهد کرد؟ آیا استاندار در ابتدای کار و در عرض یک هفته نخست حضورشان تمام داده‌های واقعی استان را دریافت و با تسلط کامل بر آن واقعیت‌ها به این ساز و کار رسیده‌‌اند؟
استان کرمانشاه با تحصیلکردگان رشته اقتصاد، مدیریت و برنامه‌ ریزی، و میان رشته‌های مرتبط می‌تواند بازوی علمی ارزشمندی برای ایشان باشد. آیا تاکنون با دانشگاهیان محلی و آنان که کرمانشاهی‌اند و در کرمانشاه نیستند، مشورت کرده‌اند؟ اگر آری! چه نتایجی حاصل شده است؟ اقتصاد علم است و با سخنرانی‌ها و آرزوهای خوب و ارزشمند متفاوت است. به طریق سئوال در پژوهش‌های علمی، آیا این ساز و کارها قبل از ورود استاندار، تاکنون در کرمانشاه در مطالبات مدیران و اهل علم این دیار مطرح نشده‌ است؟ ‌اگر نشده ‌است باید موضوع پژوهش برای این وضعیت باشد. و گر‌نه، عناوینی تکراری ‌است.
کرمانشاه با پروژه‌های ناتمام بسیار زیادی که با ارزش مالی خارج از توان دولت است، روبروست. اما استاندار با طرح این موضوع چگونه می‌خواهد 'فعال‌ شدن تمام پروژه‌های عمرانی با بهره‌مندی از روش‌های مختلف از جمله جذب تخصیص پروژه‌ها...' را به انجام برساند.
2 سال پیش یکی از معاونان استاندار سابق اعتقاد داشتند برای تکمیل پروژه‌های دولت های نهم و دهم نیازمند 20 سال کار و بودجه استان است. این 20 ساز و کار، بیشتر متن یک سخنرانی غرا به نظر می‌رسد تا یک طراحی علمی و برنامه ‌ریزی شده، که به نجات استان بیانجامد. در هیچ یک از رئوس آن سخنان، به راه حل رسیدن به اهداف مورد نظر اشاره‌ای نشده است. چگونگی بهبود اشتغال نیازمند ماهها کار و برنامه‌ ریزی است نه فرامین دستوری؛ تا دیگر شاهد کودکان مظلوم کرمانشاهی در سطح خیابان‌های پایتخت نباشیم! وقتی پدرانشان قادر شوند در کرمانشاه کار پیدا کنند!
8066 انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

️وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌سازی برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص مابقی اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

️وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

کد خبر 748572

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است