Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: روز دوم و اصلی هفتمین دور از مذاکرات آستانه در حالی در قزاقستان آغاز شده که انتظار می‌رود برخی پرونده‌های مهم مانند سرنوشت اسرا، اداره مناطق کاهش تنش و تضمین‌های طرفین برای اجرای توافق‌های به دست آمده، تعیین تکلیف شود.

به گزارش پایگاه خبری العهد، الکساندر لاورنتیو،‌ نماینده هیات روسیه در آستانه اعلام کرد که نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهور قزاقستان امروز(سه‌شنبه) با نمایندگان کشورهای ضامن مذاکرات آستانه دیدار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روز اول دور هفتم مذاکرات آستانه درباره سوریه دوشنبه با دیدارهای دوجانبه میان هیات‌های مخالفان سوریه با نمایندگانی از کشورهای حاضر و فرستاده سازمان ملل برگزار شد و نمایندگان دولت و هیات مخالفان دیدار مستقیم نداشتند.

درباره روز اول مذاکرات آستانه یحیی العریضی، سخنگوی هیات مخالفان گفت: این نشست نتایج و تصمیمات مشخصی به دنبال نداشت و تنها دیدارهایی دوجانبه و مشورتی بود که ما در جریان آن خواسته‌هایمان را مطرح و اعلام کردیم که اولویت‌مان تثبیت آتش‌بس و رسیدگی به مساله بازداشت‌شدگان است و منتظریم که بعد از دریافت وعده‌هایی از روس‌ها در این باره در دوره‌های قبلی، امروز جوابمان را از روسیه بگیریم.

در جریان روز اول نشست آستانه 7 هیات دولت سوریه به ریاست بشار جعفری نیز با هیات ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. علاوه بر اینها دیدارهایی میان مخالفان با نمایندگان فرانسه،‌ اردن و سازمان ملل برگزار شد.

مخالفان در دیدار با فرستادگان غرب و سازمان ملل، از آنها خواستند که نیروهای خارجی در سوریه را ملزم به عقب‌نشینی از این کشور کنند.

هیات اردنی حاضر در مذاکرات آستانه نیز بر موضع ثابت خود مبنی بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه از طریق مذاکرات ژنو و آستانه تاکید کرد.

کشورهای ضامن نشست آستانه نیز در روز اول مذاکرات از عملکرد در مناطق کاهش تنش سوریه ابراز خرسندی کردند.

یک دیپلمات حاضر در نشست آستانه به خبرگزاری اینتر فاکس گفت که روسیه، ‌ترکیه و ایران تاکید کردند که مناطق کاهش تنش در سوریه در دوره گذشته عملکردی منحصر به فرد داشتند و همه چیز بر وفق مراد است.

انتظار می‌رود امروز دیدارهای رسمی برگزار شود که مخالفان امید دارند نتایجی ملموس درباره دو پرونده اصلی یعنی بازداشت‌شدگان و نقض‌های صورت گرفته در مناطق کاهش تنش به دست آورند.

نشست آستانه به صورت ویژه‌ای بر مساله اوضاع انسانی در سوریه تمرکز دارد.

در نشست دو روزه آستانه علاوه بر هیات‌های دولت و مخالفان سوریه و هیات‌هایی از کشورهای روسیه، ترکیه و ایران، نمایندگانی از سازمان ملل، آمریکا و اردن به عنوان ناظر شرکت دارند. هدف این نشست حفظ نتایج نشست‌های سابق، تثبیت آتش‌بس در سوریه و تقویت تلاش‌ها برای ثبات در این کشور جنگ زده است.

پیش‌بینی می‌شود که این دوره از مذاکرات آستانه با تحقق بخشی از خواسته‌های کارگروه ویژه درباره آزادی گروگان‌ها و بازداشت‌شدگان، تحویل اجساد کشته شدگان و جستجوی مفقودین همراه باشد که از پیچیده ترین مسائل فنی در بحران سوریه محسوب می‌شود.

در دور ششم مذاکرات آستانه که ماه سپتامبر گذشته برگزار شد روسیه، ترکیه و ایران با ایجاد چهارمین منطقه کاهش تنش در ادلب موافقت کردند.

49310

کلید واژه‌ها : سوریه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات

روزنامه های عبری زبان امروز، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، به آخرین تحولات در رابطه با مذاکرات حماس و تیم مذاکره کننده صهیونیست پرداختند.

یدیعوت آحارانوت به شرایط مبهم در داخل سرزمین های اشغالی پرداخت:

تهدیدات امنیتی و آشفتگی سیاسی

روزهای سرنوشت ساز

این روزنامه به افزایش قیمت ها در اسرائیل نیز اشاره کرد:

عید تمام شد، قیمت ها رفت بالا: قیمت تولیدات لبنی و سوخت افزایش یافت

اسرائیل هیوم به میانجیگری قطر در مذاکرات اشاره کرد:

منابع آگاه از مذاکرات با انتقاد از دولت قطر به عنوان دولت میانجی: قطر به جمع بندی هایی که قبلا اعلام کرده بود، عمل نکرده است

قطر اعلام کرده بود که اگر مقامات حماس به سمت توافق و تبادل اسرا نروند، رهبران آنها از دوحه اخراج و برخی از حساب های بانکی آنها مسدود خواهد شد

معاریو به فشار سنگین برای توافق در مذاکرات اشاره کرد:

فشار سنگین برای توافق

جامعه بین المللی فشار زیادی برای رسیدن به توافق اعمال میکند

از سوی دیگر، اسموتریچ و بن گویر تهدید می کنند: بدون ادامه عملیات و اشغال رفح، دولتی نخواهد بود

هاآرتص نیز به مسئله مذاکرات پرداخت:

انتظار می رود یک هیئت اسرائیلی برای گفتگو در مورد پیشنهاد مصر برای رسیدن به توافق با حماس، به قاهره برود

بایدن: پیشرفت هایی وجود داشته است

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال