Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،

عبدالزهرا لنگه‌ای عصر امروز درحاشیه دیدار با ریاست مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بندرلنگه در راستای اجرای طرح کرامت قرارگاه جواد الائمه (ع) اظهار کرد: اشتغال موثر ترین راه پیشگیری از لغزش و بازگشت مجدد معتادان پاک شده به سوی سوء مصرف مواد مخدر می‌باشد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های قرارگاه جواد الائمه (ع) در اجرای طرح کرامت غلبه بر وسوسه های مصرف مجدد مواد مخدر با ایجاد اشتغال و کار آفرینی برای بهبود یافتگان از دام اعتیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لنگه‌ای با اشاره به اینکه مشکلات بیماران به سوء مصرف مواد مخدر به گونه‌ای نیست که سازمان بهزیستی به تنهایی بتواند آن‌ها را مرتفع سازد ،افزود: ماموریت مراقبت از معتادان پاک شده و مدیریت معضلات اجتماعی در سطح شهرها تنها به بهزیستی و پلیس محول نشده و لذا نهاد های مختلف باید برای آن دست به دست هم دهند.

مسؤول بسیج‌سازندگی بندرلنگه خاطر نشان کرد: مشکل اصلی بیماران سوء مصرف مواد مخدر پس از پاک شدن و بهبود یافتن اشتغال و عدم دست یابی به درآمد پایدار می‌باشد که در صورت حمایت نشدن از سوی مسؤولان اسباب بازگشت به گذشته فراهم آمده ، با لغزشی انتظارات از آینده را در هاله‌ای از ابهام خواهند دید.

در ادامه سید امیر محمد کشاورز ریاست مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بندرلنگه ضمن اشاره به اینکه بیشتر معتادان مشکلاتی را دارند که به سختی می‌توانند به چرخه عادی زندگی بازگردند ودر صورت حمایت نشدن از سوی سازمان‌ها و نهادها احتمال لغزش و بازگشت مجددشان زیاد است، تصریح کرد: فرد بهبود یافته با تحمل مشقات ترک سوءمصرف مواد مخدر پس از پاکی، مشکل امرار معاش و کسب و کار خواهد داشت لذا باید به اشتغال به عنوان چرخه آخر درمان و تثبیت کننده بهبود ایشان توجه ویژه شود.

وی افزود : مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای آمادگی خود را در ثبت نام و آموزش این عزیزان در کسب مهارت‌های کاربردی جامعه همچون برق کشی ساختمان،لوله‌کشی ساختمان، برق خودرو و... اعلام می‌دارد.

کشاورز در پایان خاطر نشان کرد: بهبود یافتگان میتوانند پس از کسب مهارت و اخذ گواهینامه مربوطه با ارائه به بانک‌های طرف تفاهم نهاد هایی چون بهزیستی، صندوق کارفرینی امیدو .... از خدمات تسهیلاتی نیز بهره‌مند شوند.

گفتنی است، طول مدت دوره‌ها 3 ماه و مدت زمان آموزش روزانه ، 2 ساعت می‌باشد .

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید

فرادی که روزانه کافئین بالایی دریافت می‌کنند، به مرور زمان بیشتر به اثرات آن عادت می‌کنند، به عبارتی مصرف کافئین به‌جای فایده، بیشتر به بدنشان ضرر می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، درک اینکه به کافئین معتاد هستید، احساس خوبی نیست، اما مانند هر اعتیاد دیگری لازم است این اعتیاد کم‌خطر نیز درمان شود. نکته مهم در طول دوره ترک این است که همواره اثرات منفی کافئین را به خود متذکر شوید.

۱) با کاهش مصرف شروع کنید

برای این کار لازم است تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشید را مشخص کنید و سعی کنید هر روز یک فنجان از آن کم کنید. اوایل شاید سخت به نظر برسد، اما بدانید با استمرار در این عمل ساده می‌توانید از آسیب‌های ناشی از اعتیاد به کافئین پیشگیری کنید.

۲) یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید

ترک کافئین را به عنوان یک هدف مهم در نظر بگیرید و پاداشی برای آن مقرر کنید و در طی این دوره به این فکر کنید که با موفقیت در ترک این اعتیاد، یک جایزه در انتظار شماست. این کار به شما کمک می‌کند تا با حفظ روحیه و کسب انگیزه، به قول خود پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید