Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کشت محصولات غيربومي نظير سيب‌درختي در خشک شدن درياچه اروميه تا ثير گذار بود اما محصولات توليدي باغداران منطقه امروز به قيمت پاييني به فروش مي رود که به گفته باغداران منطقه پاسخگوي هزينه هاي توليد نيز نيست. به گزارش خبرنگار کشاورزي خبرگزاري تسنيم، شايد درباره لزوم کشت متناسب با وضعيت منطقه و غيربومي بودن کاشت سيب‌درختي در مناطق اطراف درياچه اروميه زياد شنيده باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در فصل برداشت سيب، درصورتي‌که سري به شهرهاي اطراف درياچه اروميه سري بزنيد با صحنه‌هاي عجيبي در کنار باغات مشاهده مي‌کنيد و ديدن تلي از سيب بر روي زمين که قيمت ناچيزي براي فروش پيشنهاد مي‌شود، امري غريب نيست به طوري که به راحتي و با پرداخت 700 تا 800 تومان براي هر کيلوگرم مي توان خريد کرد.
کشاورزان هزينه توليد اين محصول را حدود هزار و 200 تومان دانسته و فروش به قيمت‌هاي فعلي را با صرفه نمي‌دانند، اما اين موضوع کمتر مورد توجه عموم مردم و در سطح ملي موردتوجه قرار مي‌گرفت، اما اين روزها اين رويداد با مدد شبکه‌هاي اجتماعي به سرعت تبديل به نقل محافل و مطالبه عمومي براي رفع آن مي‌شود که شايد يکي از کارکردهاي مناسب اين شبکه‌ها نيز است.
بنابراين گزارش، فيلمي با عنوان "وضعيت اسفناک سيب در کنار جاده اروميه" روز گذشته به سرعت در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شد، حاوي تصاويري از ريختن حجم عظيمي از سيب در کنار جاده‌هاي مواصلاتي است.

اشک ريختن نماينده مردم اروميه با خاطر به فروش نرفتن سيب
در واکنش با اين موضوع نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه در مجلس در واکنش به اين رويداد، شب گذشته در برنامه زنده تلويزيوني اشک ريخت و از وزارت جهاد کشاورزي انتقاد کرد.
گفتني است که قيمت خريد تضميني سيب درختي صنعتي يا درجه 3 از قرار هر کيلوگرم 2 هزار و889 ريال است که خريد آن از 15 شهريورماه آغاز شده و تا 30 آبان ماه بر اساس اعلام مسئولان ادامه دارد.


واکنش جهاد کشاورزي: وزش بايد شديد عامل ريختن سيب‌ها
بنابراين گزارش وزارت جهاد کشاورزي نيز در واکنش به انتشار اين فيلم، فيلمي ديگر را در گفتگو با يکي از مباشرين خريد تضميني سيب‌درختي منتشر و اعلام کرد که برخلاف فضاسازي برخي رسانه‌ها، وزش باشد شديد و بارش باران در منطقه باعث ايجاد حجم بيشتري سيب پادرختي شده است و اين سيب‌ها طبق روال معمول به کنسانتره تبديل مي‌شوند.

انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: آب رودخانه‌های سقز، آدینان، خورخوره، سرشاخه‌های ساروق و سرشاخه‌های سیمینه‌رود از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار می‌کند: آب رودخانه‌های سقز، آدینان، خورخوره، سرشاخه‌های ساروق و سرشاخه‌های سیمینه‌رود از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

وی میزان حجم جریان سطحی خروجی از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را معادل ۱۲۸۴ میلیون مترمکعب اعلام می‌کند و می‌افزاید: حجم جریان سطحی خروجی از استان به سمت دریاچه ارومیه در دوره درازمدت ۱۵۶۲ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: حجم جریان سطحی خروجی از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری تا پایان اسفند ۱۴۰۲ نیز معادل ۶۹۹ میلیون مترمکعب بوده است.

آریانژاد اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در چارچوب طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مؤظف به اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی است که از محل اجرای آنها حجم معینی آب ذخیره شده و در راستای احیای دریاچه ارومیه به کار گرفته شده است.

وی یکی مهمترین این پروژه‌ها را انسداد چاه‌های غیرمجاز دانست و گفت: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی تا پایان سال گذشته، ۹۸۴ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که از این محل، حجم آبی به میزان ۱۴.۵۸ میلیون مترمکعب به آبخوان‌های استان برگشت داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان نصب و بهره‌برداری ۵۵۰ دستگاه کنتور هوشمند را نیز از دیگر اقدامات این شرکت دانست و تصریح کرد: اصلاح ۳۶۰ پروانه بهره‌برداری و ذخیره آب از این محل به میزان ۴.۸۳ میلیون مترمکعب، جلوگیری از اضافه برداشت ۳.۲ میلیون مترمکعب آب از محل چاه‌های مجاز از ابتدای اجرای طرح تا پایان سال ۱۴۰۲، انجام اقدامات لازم برنامه سازگاری با کم آبی و رهاسازی بیش از ۱.۲ میلیارد مترمکعب آب سطحی در سال به دریاچه سد شهید کاظمی (تعهد استان کردستان کمتر از یک میلیارد مترمکعب در سال است) از دیگر تعهدات و اقدامات این شرکت در راستای احیای دریاچه ارومیه بوده است.

کد خبر 748320

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد