Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا -کنايه خوشرو به سازمان ملل، تاکيد جابري انصاري بر ايجاد 12پست نظارتي در مناطق امنيتي ادلب از سوي هريک از سه کشور، تخصيص 46 هزار ميليارد ريال به واحدهاي توليدي صادرات گرا، سفر وزير امور خارجه فرانسه به ايران، برجام و تحولات سوريه در دستور کار مذاکرات پوتين با سران جمهوري اسلامي ايران و کمک 400 ميليون دلاري بانک جهاني براي بازسازي براي عراق، مهمترين عناوين خبري ايرنا در 12 ساعت گذشته به شمار مي رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**اخبار داخلي
نيويورک - نماينده دائم ايران در سازمان ملل فشارهاي سياسي را عامل ايجاد انحراف در اعلام نام قاتلان کودکان در مجامع بين المللي دانست و گفت: هر چند نام ائتلاف سعودي در گزارش امسال دبيرکل در اين ليست سياه ناقضين حقوق کودک آمده است، اما از آن مي توان به عنوان جديد کودک کشان در حال پيشرفت ياد کرد!
تهران - وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال 46هزار ميليارد ريال منابع براي حمايت از واحدهاي توليدي صادرات گرا در نظر گرفته شده که 23 هزار ميليارد ريال آن متعلق صندوق توسعه ملي و مابقي متعلق به بانک هاي همکار است که با نرخ 13.5 درصد در اختيار واحدها قرار مي گيرد.
آبادان - معاون استاندار خوزستان و فرماندار ويژه خرمشهر گفت:با دستور استاندار خوزستان و همکاري سازمان منطقه آزاد اروند از عصر سه شنبه قانون دريافت عوارض خروجي در مرز شلمچه لغو شد.
بلگراد - رئيس مجلس صربستان در نشستي با هيات گروه دوستي پارلماني ايران و صربستان که در صدر آن خانم پروانه سلحشوري قرار دارد آمادگي مجلس صربستان براي همکاري با مجلس شوراي اسلامي در زمينه‌هاي آموزش، گردشگري و تجارت اعلام و بر همکاري بيشتر مجالس دو کشور در اتحاديه بين المجالس تاکيد کرد.
آستانه - حسين جابري انصاري رئيس هيات ايران در مذاکرات صلح سوريه در آستانه پس از پايان دور هفتم اين مذاکرات گفت:توافقي که بين سه کشور ضامن صورت گرفت اين بود که در نوار امنيتي منطقه ادلب هر يک از سه کشور ، 12 پست نظارتي براي اجراي توافق هاي کاهش تنش ايجاد کنند که البته اين نقاط در مناطق مختلف امنيتي ادلب منتشر خواهد بود.
تهران– سردار محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبري المسيره يمن گفت: عربستان سعودي، آمريکا و رژيم صهيونيستي سعي کردند با ادعاهاي دروغين تجاوز خود به يمن را توجيه کنند.
تهران - وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راهکارهاي پيشبرد توليد گفت: ايجاد تقاضا در داخل براي توليدات موجود بسيار مهم است و قصد داريم اين موضوع را حل کنيم.
وين - جشنواره بين المللي فيلم وين (ويناله) که از دو هفته پيش آغاز شده ، با نمايش دو فيلم ايراني 24 فريم از زنده ياد عباس کيارستمي و لِرد در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه اين هفته به کار خود پايان مي دهد.
**اخبار خارجي
تهران– منابع رسانه اي گزارش دادند که در جريان حادثه حمله خودرو به سمت تعدادي عابر پياده و تيراندازي در محله منهتن نيويورک در آمريکا 6نفر کشته و 15 تن زخمي شدند.
تهران– وزير نفت و گاز عمان روز سه شنبه در ديدار با وزير نفت و منابع زير زميني سوريه در مسقط از آمادگي اين کشور براي سرمايه گذاري در حوزه نفت و گاز سوريه خبر داد.
نيويورک - سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا با تاييد اين که ايران درخواست ترامپ براي گفت و گو با دکتر روحاني را در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد رد کرده است، از توضيح بيشتر در اين زمينه خودداري کرد.
تهران– «بيل د بلاسيو» شهردار نيويورک آمريکا حادثه منطقه منهتن را که هشت کشته بر جاي گذاشت، يک «اقدام تروريستي» اعلام کرد.
آستانه - اجلاس عمومي دور هفتم مذاکرات صلح سوريه با حضور همه طرف هاي مذاکره و با قرائت بيانيه مشترک که در آن بر حفظ تماميت ارضي سوريه و مبارزه با تروريسم و افراطي گري تاکيد شده است ،به کار خود پايان داد.
مسکو - روابط عمومي دفتر رياست جمهوري روسيه طي بيانيه اي اعلام کرد: ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه در ديدار با سران جمهوري اسلامي ايران مسائل مربوط به برجام را مطرح و مورد بررسي قرار خواهد داد.
تهران - «ژان ايوس لو دريان» وزير امور خارجه فرانسه گفت که وي به زودي به ايران سفر خواهد کرد تا مقدمات سفر امانوئل مکرون رئيس جمهوري کشورش را به تهران فراهم کند.
تهران - فالح فياض مشاور نخست وزير عراق در امور امنيت ملي، روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با شبکه خبري الميادين گفت: ايران نخستين کشوري بود که از عراق در مبارزه با داعش حمايت کرد.
تهران - «ژان ايوس لو دريان» وزير امور خارجه فرانسه ضمن تاکيد بر پايبندي همه طرف ها به برجام اظهار داشت که اين توافق را بايد جدا از ساير موضوعات مربوط به ايران در منطقه در نظر گرفت.
تهران– بانک جهاني روز سه شنبه با پرداخت 400 ميليون دلار براي کمک به بازسازي مناطق آزاد شده عراق موافقت کرد.
آستانه - نماينده ويژه پوتين در مذاکرات صلح سوريه سه شنبه شب در پايان دور هفتم اين مذاکرات گفت: پيشنهاد روسيه در اين دوره تشکيل کنگره ملي سوريه در شهر سوچي روسيه ، تهيه پيش نويس قانون اساسي جديد و تصويب آن و برگزاري انتخابات پارلماني و رياست جمهوري بر مبناي آن است .
تهران– وزارت اطلاع رساني تشکيلات خود گردان فلسطيني روز سه شنبه در بيانيه اي اعلام کرد، بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي مسئول اعدام هاي ميداني جوانان فلسطيني است.
تهران– «احمد جربا» رئيس جريان «الغد» از گروه هاي معارض سوري شامگاه سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با شبکه تلويزيوني «راشا تودي» روسيه گفت: معارضان سوري بايد براي حل بحران کشور با دولت سوريه به پاي ميز مذاکره بنشينند.
بغداد -حيدرالعبادي نخست وزير عراق هر گونه اداره مشترک گذرگاه هاي مرزي با تشکيلات منطقه شمال کردستان عراق را رد کرد و گفت: آنچه برخي رسانه هاي کردي در اين مورد مي گويند خلاف واقع است.
تهران– عامل حمله نيويورک که به کشته شدن هشت نفر منجر شد، در يادداشتي که از او پيدا شده است، با داعش بيعت کرده بود.
پکن - وزارت خارجه چين امروز چهارشنبه در بيانيه اي در تارنماي خود آورده است که اين کشور با کره جنوبي براي بهبود روابط و حل و فصل مساله شبه جزيره کره با ابزار ديپلماتيک به توافق رسيده است.
شبک**1708**انتشار: محسن اسماعيلي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسئولان ایران
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • وزش باد نسبتا شدید فردا و پس فردا در قم
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال