Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: بیانیه پایانی مذکرات سوریه در آستانه برتوافق در خصوص بررسی برگزاری کنفرانس «گفتگوی ملی سوریه» در چارچوب مذاکرات «ژنو» تحت نظر سازمان ملل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "العهد"؛ هفتمین دور از مذاکرات سوریه در "آستانه" پایتخت قزاقستان با انتشار بیانیه پایانی، اعلام کرد: دور بعدی این مذاکرات در نیمه دوم ماه «دسامبر» برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خیرت عبدالرحمن اف» وزیر امور خارجه قزاقستان که این بیانیه را قرائت کرد، گفت: کشورهای ضامن مذاکرات آستانه اعم از ایران، روسیه و ترکیه در خصوص بررسی موضوع برگزاری کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در چارچوب مذاکرات «ژنو» تحت نظر سازمان ملل توافق کردند."

«بشار الجعفری» رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه در این مذاکرات نیز گفت: "دیدارهای سازنده و نتیجه بخشی را با هیئت های ایرانی و روسی داشتیم و طی آن اقداماتی را که براساس توافقات صورت گرفته در «استانه6» انجام شده بود، بررسی کردیم. "

بشار الجعفری با اشاره به اینکه ترکیه با ورود به ادلب تحت هماهنگی جبهه النصره، تعهدات خود را اجرایی نکرده است، گفت: "سوریه حضور هرگونه نیروی نظامی بدون موافقت دولت در سرزمین های خود را تجاوز و اشغالگری به حساب می آورد و با آن بر همین اساس برخورد خواهد کرد. ما از هر طرحی که از خونریزی ها جلوگیری کند و صلح و ثبات را در سوریه محقق کند، حمایت می کنیم."

رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه افزود: "کنفرانس گفتگوی ملی سوریه، نتیجه گفتگوها و هماهنگی های مستمر میان ما و دوستان روس بوده و  در نتیجه پیروزی های میدانی به دست آمده دیدیم که اکنون فرصت برای برگزاری چنین کنفرانسی و مشارکت در آن فراهم است."

رئیس هیئت سوری گفت: "ما برای مشارکت در کنفرانس گفتگوی ملی سوریه به ویژه پس از پیشروی های ارتش و فروپاشی تروریست ها آمادگی داریم و از هرگونه نقش بی طرفانه سازمان ملل در حل بحران سوریه استقبال می کنیم."

وی در پایان تأکید کرد: "قانون اساسی سوریه را هیچکس جز مردم سوریه تعیین نخواهد کرد."

پایان پیام/478

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم