Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق‌کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: تشکیل پرونده های مهم و ملی نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود 59 درصد افزایش داشته است و نشانگر تاثیر تاکیدهای مقام معظم رهبری درمورد مبارزه با قاچاق کالا وعزم و تلاش نهادها و دستگاه های کاشف و ضابطین برای برخورد با دانه درشت ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالمجید اجتهادی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا، عمده ترین کالاهای قاچاق در نیمه نخست سال 96 را لوازم الکتریکی و پوشاک عنوان کرد و افزود: هماهنگی خوبی میان دستگاه های متولی مبارزه با قاچاق، وجود دارد و در برخورد با دانه درشت ها عزم جدی داریم.
وی با اشاره به افزایش تشکیل پرونده های مهم و ملی قاچاق، اظهار کرد: در نیمه اول سال 95، یک هزار و 112 فقره پرونده مهم و ملی در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده و این درحالیست که در 6 ماهه ابتدایی سال 96، هزار و 651 فقره پرونده مهم و ملی تشکیل شده است.
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق‌کالا و ارز تعزیرات با اشاره به بهبود روند تشکیل و رسیدگی به پرونده های قاچاق، یادآور شد: زمانی ارزش ریالی 85 درصد از پرونده هایی که در سازمان تعزیرات تشکیل می شد، کمتر از10 میلیون تومان بود اما این روند اکنون با گذشته متفاوت است و ورودی پرونده های نسبتا سنگین افزایش یافته است.
اجتهادی به کاهش 10 درصدی تشکیل پرونده هایی با ارزش کمتر از 10 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: همیشه با تشکیل پرونده های خرد مشکل داشتیم چون این افراد را نمی توان قاچاقچی نامید و آنان برای معیشت دست به این اقدامات می زنند هر چند که فعالیت آنها خلاف قانون است اما باید از طرق دیگر زمینه های فعالیت و اشتغال برای اینگونه افراد مهیا شود.

** افزایش ٢٦ درصدی تشکیل پرونده های قاچاق
اجتهادی با بیان اینکه افزایش ورودی پرونده های قاچاق به شعب تعزیرات با کاهش پرونده های خرد و افزایش پرونده های نسبتا سنگین همراه است، گفت: ٣٠ هزار و ٦٢٣ فقره پرونده قاچاق در 6 ماهه اول امسال تشکیل شده است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ٢٦ درصد افزایش را نشان می دهد.
اجتهادی با تاکید بر افزایش تشکیل پرونده های مهم و ملی در سازمان تعزیرات حکومتی در زمینه قاچاق کالا، افزود: پنج درصد از پرونده های تشکیل شده در 6 ماهه نخست سال 96 در سازمان تعزیرات، مهم و ملی است و این درحالیست که سال های گذشته آنقدر پرونده های مهم و ملی نداشتیم.
وی اضافه کرد: در سال 92، 379 فقره، در سال 93، 820 فقره، سال 94، هزار و 395 فقره و نیمه نخست امسال، هزار و 651 فقره پرونده مهم و ملی تشکیل شده است.
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق‌کالا و ارز تعزیرات اظهار کرد: سال های قبل یک درصد و اکنون تشکیل پرونده های قاچاق مهم و ملی به پنج درصد رسیده است و نسبت به مدت مشابه در سال 95 تقریبا 2 درصد رشد داشته است و نشانگر تاثیر تاکیدهای مقام معظم رهبری درمورد مبارزه به قاچاق کالا و عزم و تلاش نهادها و دستگاه های کاشف و ضابطین برای برخورد با دانه درشت ها است.

** تاثیر اقدامات نرم افزاری و زیربنایی در امر مبارزه با قاچاق کالا
اجتهادی به تاثیر اقدامات نرم افزاری و زیربنایی در امر مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: برخی اتفاقات نرم افزاری مانند سامانه جامع امور گمرکی در کشف کالاهای قاچاق تاثیر شایانی دارد و بخشی از این پرونده ها از طریق سامانه ها کشف و تشکیل شده است.
وی با اشاره به قاچاق تلفن همراه و مبارزه های نرم افزاری از طریق تشکیل سامانه ها گفت: تلفن همراه از جمله مواردی است که درصد بالایی در میان کالاهای قاچاق دارد و امیدواریم با اجرای طرح ریجستری، بدون تشکیل پرونده و یا هرگونه هزینه برای مقابله فیزیکی بتوان با قاچاق تلفن همرا مبارزه کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با اصلاحات قانون در مجلس شورای اسلامی و همت مسئولان و متولیان مبارزه با قاچاق، همچنین استفاده از سیستم های نرم افزاری، روند مبارزه با قاچاق کالا سرعت بیشتری پیدا کند.

** افزایش36 درصدی تعداد پرونده های مختومه
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق‌کالا و ارز تعزیرات درباره تعداد پرونده های مختومه قاچاق در 6 ماهه نخست امسال گفت: شعب تعزیرات در این مدت، فعالیت و تلاش بیشتری در بحث رسیدگی به پرونده ها داشتند به طوری که علاوه بر رسیدگی به 30 هزار و 623 پرونده ای که امسال تشکیل شده، مقداری از پرونده های سال قبل هم مختومه شده است.
وی اضافه کرد: براین اساس، تعداد کل پرونده های مختومه قاچاق در نیمه اول امسال، 32 هزار و 66 فقره پرونده بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 36 درصد افزایش تعداد پرونده های مختومه را شاهد هستیم.
اجتهادی افزود: درصد عملکرد تعداد پرونده های مختومه نسبت به پرونده های وارده در نیمه اول سال 96، حدود 84 درصد است که این میزان در 6 ماهه نخست سال گذشته، 76 درصد بوده است.
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق‌کالا و ارز تعزیرات با بیان اینکه اجرای احکام در این مدت افزایش چشمگیری داشته است، افزود:برای 97 درصد از پرونده ها در 6 ماهه نخست امسال اجرای احکام انجام شده است و از نظر وصول جریمه نسبت به مدت مشابه در سال قبل، حدود 45 درصد افزایش وصولی داشتیم.
اجتمام**3229**1569
خبرنگار: حنانه شفیعی** انتشار: علی حبیبی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شعبه اول بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تایباد به پرونده قاچاق انواع لوازم یدکی خودرو  به ارزش ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون  ریال رسیدگی کرد.

سید مرتضی مدنی افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وی گفت: با گزارش گمرک پیرامون کشف محموله قاچاق، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

دیگر خبرها

  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • جریمه ۱۶ میلیاردی تبعه عراقی به دلیل قاچاق سوخت
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد